Deze even terug omhoog schoppen want ik ben er terug aan begonnen.
Mijn 3 Duitsers waren even hun hoofd kwijt en waren dat gaan zoeken in hun barak, mijn US para die AWOL was werd teruggevonden bij de klerk met de typemachine.
Met het oog op de komende Nationals in oktober zou deze (hopelijk) toch moeten kunnen afgewerkt zijn. Geen wedstrijdmodel maar zuiver educatief bedoeld.
Nu nog geen foto's maar deze avond toch opnieuw de moed gevonden om de verfwerken (waar ik uiteindelijk op gestrand was en toen de boel verloor) terug aan te pakken.
Eerst de Duitsers:
-
Max met de houweel werd bijgeschilderd met Vallejo verf, kreeg zijn bretellen geschilderd met Lifecolor en de diepteaccenten op de kleding werden bewerkt met AK weathering pencils. Houweel aangebracht alsook zijn hoofd in een goede pose.
-
Fritz met de spade onderging hetzelfde ritueel als Max. Zijn spade met platte kop bovenaan werd doorgesneden en langs beide zijden in zijn linkerhand geschoven. Het platte deel steekt onder zijn rechterhand, het metalen deel onder zijn linker voet.
-
Helmut met de schop kreeg zijn schop maar zijn hoofd moet nog wat wachten tot zijn uniform beter geschilderd is.
Ik heb al veel gelezen dat figuurschilders eerst het hoofd schilderen terwijl dit nog op de sprue staat of deze eerst op een houder plaatsen. Heb dit geprobeerd wat de basiskleuren betreft en dat is nog gelukt ook. Maar mijn onhandigheid kennende weet ik dat ik dat kopje wel minstens een paar maal zal laten vallen vooraleer het op het lichaam staat en daarom verkoos ik dit nu reeds te plaatsen. de afwerking zal dan maar moeten gebeuren op het figuur zelf.
Jack, de US para, kreeg zijn linkerarm terug en zijn hoofd op zijn romp. Het moeilijkste zal zijn om zijn handen en geweer in de juiste positie te krijgen.
Allez vooruit, kon het niet laten jullie zonder één foto te laten maar niet vergeten dat er nog veel werk aan is hé: