Recent gestart met deze kit. Als basis wordt gebruik gemaakt van de oude Dragon M-50 kit en de ombouw gebeurt met de Legend conversie kit, die ik toevallig eens tegenkwam op een beurs. Zelf ben ik geen zo'n sherman fan, maar als ik er dan toch eentje moet bouwen, dan liever een speciaaltje...
De Sherman ambulance is eigenlijk een sherman waarbij ze de motor die achteraan zat naar voor geplaatst hebben en een volledig bepansterde opbouw gegeven hebben zodat 4 brancards achterin konden meegenomen worden. Zo kunnen gewonden tijdens de slag afgevoerd worden, met toch een grotere mate van bescherming dan een open jeep of truck. Wat deze ook speciaal maakt is dat deze bewapend is, wat ik niet zeker ben of dit eigenlijk zou mogen volgens de conventie van Geneve.
Een volledige walk around heb ik hier kunnen vinden: http://svsm.org/gallery/sherman_ambulance
Momenteel ben ik nog aan het twijfelen of ik de kit tracks ga gebruiken, of misschien ook AFV-tracks of Fruils, ik ga deze nog eens vergelijken. Bij de kit tracks moeten sowieso 4 gaten per track geboord worden, dus dat zijn redelijk wat gaatjes.
De dozen:
De onderdelen:
Momenteel ben ik hoofdzakelijk bezig met het opschonen van de stukken, tracklinks, bogey's, resinonderdelen, enz... voor ik ga beginnen met assembleren, dus daar valt nog niet zoveel spannends te melden:
De romp was nogal krom aan de achterzijde:
Stuk van de achterzijde dat dient verwijderd te worden loopt los over deze deksels... dus eerst nog eens goed meten...
Hier na een eerste poging tot rechten in het water, als veel beter, en na lijmen zou het op zijn plaats moeten blijven zonder al te veel spanning:
De Sherman ambulance is eigenlijk een sherman waarbij ze de motor die achteraan zat naar voor geplaatst hebben en een volledig bepansterde opbouw gegeven hebben zodat 4 brancards achterin konden meegenomen worden. Zo kunnen gewonden tijdens de slag afgevoerd worden, met toch een grotere mate van bescherming dan een open jeep of truck. Wat deze ook speciaal maakt is dat deze bewapend is, wat ik niet zeker ben of dit eigenlijk zou mogen volgens de conventie van Geneve.
Een volledige walk around heb ik hier kunnen vinden: http://svsm.org/gallery/sherman_ambulance
Momenteel ben ik nog aan het twijfelen of ik de kit tracks ga gebruiken, of misschien ook AFV-tracks of Fruils, ik ga deze nog eens vergelijken. Bij de kit tracks moeten sowieso 4 gaten per track geboord worden, dus dat zijn redelijk wat gaatjes.
De dozen:
De onderdelen:
Momenteel ben ik hoofdzakelijk bezig met het opschonen van de stukken, tracklinks, bogey's, resinonderdelen, enz... voor ik ga beginnen met assembleren, dus daar valt nog niet zoveel spannends te melden:
De romp was nogal krom aan de achterzijde:
Stuk van de achterzijde dat dient verwijderd te worden loopt los over deze deksels... dus eerst nog eens goed meten...
Hier na een eerste poging tot rechten in het water, als veel beter, en na lijmen zou het op zijn plaats moeten blijven zonder al te veel spanning:
Laatst bewerkt door een moderator: