Hoofdsponsor

Anders / onbekend Hr. Ms. Karel Doorman (R81) schaal 1:350 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Amaai, da's niet van de poes zo'n kleine spulletjes. Chapeau, zoals we hier in de vlaanders zeggen :)
 
Ik ben begonnen al de vliegtuigjes te bouwen:
IMG_0424.jpg

En ook begonnen met de testen voor het maken van het stukje zee. Hiervoor de hulp ingeroepen van een echte "kok"

IMG_0429.jpg

De eerste test natuurlijk mislukt......veel te groen.
IMG_0430.jpg

Maar de nieuwe test ligt alweer klaar:
IMG_0452.jpg

Fred
 
Je blijft in de comedies Fred :), die kok heeft zeker ook jouw bbq aangemaakt :)

Dat groen is het niet en dat blauw helemaal rechts ook niet.
Dat wat er bij het blauwe ligt lijkt er meer op, maar ik kan het niet heel goed zien.
 
Dat groene is het inderdaad niet en dat blauw was voor de volgende test Wim.
Ik heb het blauw met waterverf geschilderd en er gelijk het toiletpapier opgelegd.
Het blauw trekt in het toiletpapier en voorts heb ik het gelijk doordrenkt met groene lijm die ik met wat zwart donkerder heb gemaakt.
IMG_0453.jpg

Even met wat latex wat golven geaccentueerd:
IMG_0454.jpg

En van dichtbij zie je dan wat blauw door het groen heen schijnen( in het echt mooier dan op de foto)
IMG_0455.jpg

Alleen nog een ander soort toiletpapier testen;)

Fred
 
Jullie zullen wel denken..... stil aan deze kant van het water, maar het werk gaat gestaag door hoor.
De deadline komt snel naderbij:O

Ben volop met de Grummans bezig:
IMG_0464.jpg

IMG_0466.jpg

IMG_0475.jpg

En ook maar eens begonnen met het stukje zee. De laatste test gaf me een goed gevoel:
IMG_0465.jpg

Dus die maar eens in de praktijk gaan brengen;)

Voorbereiden:
IMG_0468.jpg

En het toiletpapier gaan verzadigen met een mengsel van behanglijm, houtlijm, groene blauwe en zwarte kleurstof:
IMG_0469.jpg

Tot deze helemaal klaar is, helaas zie je hier dus weer de vellen toiletpapier duidelijk....
IMG_0471.jpg

Om dit tegen te gaan toiletpapier ruw gescheurd en erover gestrooid:
IMG_0472.jpg

en dat ziet er gelijk een heel stuk beter uit:
IMG_0473.jpg

Dit mag nu 24 uur gaan drogen en daar wordt deze lichter van en zal de diepte beter uitkomen, en ondertussen Grummans maken;)

Fred
 
Mooi werk Fred, dat dit mogelijk is in papier... nu ja, toch een vraagje... ik wist niet dat Nederland een vliegdekschip had, is dit heden nog in de vaart?
 
Door deze zee wil de Karel Doorman wel knopen maken :).
Een heel pak beter geworden zo.
 
Mooi werk Fred, dat dit mogelijk is in papier... nu ja, toch een vraagje... ik wist niet dat Nederland een vliegdekschip had, is dit heden nog in de vaart?

Walter, de geschiedenis van dit schip staat in post #1. Daarin valt te lezen dat dit schip van 1948 t/m 1968 onder Nederlandse vlag heeft gediend. ;)
Nederland heeft geen vliegdekschip meer varen.

Fred
 
Tnx Fred, die eerste vermelding zal ik over het hoofd hebben gezien, toch bedankt voor de info. :)
 
De zee is gedroogd, toch 36 uur geduurd......
IMG_0479.jpg

Dus begonnen om de golven te beschilderen met een klein kwastje en latex:
IMG_0480.jpg

Tot een mooi stukje zee:
IMG_0481.jpg

Dry-fit:
IMG_0482.jpg

IMG_0483.jpg

En de Grumann Trackers in diverse staat van bouwen :D
IMG_0478.jpg

Fred
 
De zee is goed gelukt Fred.

Ga je nu eerst de Karel Doorman met de zee verenigen en dan al het kleine spul er op?
 
Ziet er goed uit Fred.
Doe het je niet na. ;-)
 
......................., gewoon subliem, wat een nauwkeurigheid , peins dat dit moeilijker is dan een plastic scheepje op dezelfde schaal .

vgr
Marc
 
Ik heb een lijstje rond de zee gemaakt:
IMG_0486.jpg

En deze verder afgewerkt, en in het zonnetje ziet dat er dan zo uit:
IMG_0493.jpg

IMG_0494.jpg

En maar vliegtuigjes vouwen en plakken.....
IMG_0568.jpg

Fred
 
Wat jij met papier kan Fred !!! Niet normaal meer man !
 
Je hent wel een hekgolf gemaakt maar ik zie geen boeggolf. Bewust?

Nee, eigenlijk niet bewust......gewoon niet aan gedacht. Goed opgemerkt Paul, zal eens kijken of ik dat nog kan aanpassen.
Helaas zit het schip al vast dus zal niet makkelijk worden. (Kan er moeilijk bij i.v.m de overhangende boeg.)
Als het niet lukt is dit in ieder geval weer een leermoment voor het volgende schip op zee;)

Fred
 
petje af, dit is werk van het hoogste niveau.Applaus

vgr
Marc
 
Was een goede opmerking van Lightning Strikes over de boeggolf. Omdat het schip vast zit voorzichtig met wat latex nog wat boeggolven gemaakt.
IMG_0570.jpg

En vandaag de Grumman trackers afgewerkt, eerst de onderdeeltjes uitgesneden ( laser parts)
IMG_0577.jpg

Het moet niet kleiner worden hoor.......
IMG_0581.jpg

IMG_0583.jpg

Netjes in de rij voor de propellers en een onderstel:
IMG_0584.jpg

En zo zijn ze allemaal klaar. nog wel wat kleine naadjes bijwerk hier en daar:
IMG_0585.jpg

En een eerste impressie op het schip in dry-fit:
IMG_0591.jpg

Nog een paar kleine dingen zoals de stoom katapult, 2 kleine sleep voertuigjes, de vlieg-/voertuigen vast zetten en wat afwerkingen hier en daar en dan wordt de volgende up-date alweer de laatste;)

Mooi op tijd klaar voor de death-line dus:D

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan