Hoofdsponsor

1/72 High Speed Tractor M5 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Netjes gebouwd vind ik.
Kunnen de beide daken er nog af ? want anders zal waarschijnlijk een klein probleempje krijgen om de binnenkant te verven/spuiten.
 
Bedankt, het dak is dryfit, was voor de foto ! ;-)

Grtz yves,
 
Nog een update van de werken...
De lichtjes..
attachment.jpg

Achterlichten en werkgerief...
attachment.jpg

Klaar voor vernislaag en verwering..
attachment.jpg

Tot de volgende..

Grtz yves,
 
Die zijn er maar kreeg ze niet scherp op foto , zal nog eens een poging wagen en dan zal ik ze posten !

Grtz yves,
 
Ziet er beter en beter uit.
Opgelet wat betreft de trekkabel: niet in het zilver maar in gunmetal schilderen en daarna nog een dark wash en misschien een heel klein beetje roest.
 
Goed gedaan, dit gaat een knap modelletje worden. De opgegoten tools terzijde gelaten dacht ik dat het hier een 1/35 schaal projectje was, ik kijk uit naar de verdere afwerking.
 
Voila,weer wa verder gedaan ,een laagje glansvernis opgedaan en nen oilwash,heb ook een detailke zelfontworpen uit putty en er vanachter opgelegd ;-)!
En Steben..zoals beloofd de figuranten en zoals gezegd(mijn excuses) wazige foto's,er komt er nog eentje bij die er vanachter gaat opzitten..
Het is eigenlijk de bedoeling om deze samen met een howitzer erachter en een light stuart tank samen met nog wa militairen op een vignette(mini dio) te plaatsen...
Genoeg gezevert..hier zijn de foto's!

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu volgt nog een drybush en wa pitchen maar nie te veel..twijfel ook nog aan wa moddereffect??!

Grtz yves,
 
Schoon modeleke! Jammer voor die gereedschappen die erop staan...

Thierry
 
Knap resultaat al Yves. Als ge dat allemaal op die kleine schaal kunt...
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Hoi mannen,nog nen update...
Oilwash , pitching en wa slijk opgezet!
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tips zijn welkom..alsook reacties..

Grtz yves,
 
Je hebt van een oud modelletje iets moois gemaakt en het probleem met het achterdek heb je ook opgelost zie ik. Over het schilderen en wheateren ga ik me niet uitspreken, daar ben ik zelf helemaal niet in bedreven, eender hoe, het resultaat mag er van mij zijn!
 
Je hebt van een oud modelletje iets moois gemaakt en het probleem met het achterdek heb je ook opgelost zie ik. Over het schilderen en wheateren ga ik me niet uitspreken, daar ben ik zelf helemaal niet in bedreven, eender hoe, het resultaat mag er van mij zijn!

Bedankt Walesha!!

Grtz yves,
 
Yves, een vraagje. Wat is pitching ? Letterlijk vertaald zou het werpen zijn, maar ik denk dat het dat niet is.

Mark
 
Zal weer verkeerd gelezen hebben ;-)) ik denk dat het fijn met een penseel de slijtage weergeven met kleine accenten hier dmv metaalkleur ..
Kan verkeerd zijn zenne;-) ?!

Grtz yves,
 
Yves, uit je uitleg meen ik te begrijpen dat je "chipping" bedoelde. Het afslijten van de verf in verfschilfers.
Nu kan ik terug volgen. Pitching ken ik wel uit het baseball, maar nog niet in de modelbouw. Alhoewel...
Je kan zo ontevreden zijn dat je een model in de "kliko" (afvalbak) werpt (pitcht) en dan is het pitching...

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Awel Marc da wou ik dus zeggen he;-) bedankt voor de correctie..!
Ga deze tractor zeker niet wegpitchen...;-)) !

Grtz yves,
 
Yves, een kleine tip mbt. het maken van foto's waardoor je model voor ons bter te bekijken is. Een witte achtergrond maakt alles rustig.

Het ziet er goed uit, dat zie ik zo. De zanderige flanken vind ik ook leuk gedaan. Als je de rol bepakking in een iets andere kleur of tint zo schilderen, wordt het nog net iets interessanter.
 
Ok G zal voortaan rekening houden met de achtergrond, heb wel ergens nog een witte plaat liggen...
Welke kleur stel je voor om de bepakking beter laten uit te komen?

Grtz yves,
 
Voor de bepakking zou ik gaan voor Kaki.. Mooie opfrisbeurt.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan