Hoofdsponsor

1/35 Het logistiek platform & andere[wip]

Er werden hierboven meermaals vraagtekens gezet bij de dikte van het buizenframe.

Ik heb een grove overlay gemaakt in Gimp, waarbij lengte van beide voertuigen gelijk zijn gezet:

1. Hier het echte voertuig. De eerste buis is gemeten (de twee dichtst bij elkaar staande blauwe lijntjes).

24504138937_b14eccdcf5_b.jpg

2. Dan het model, met dezelfde blauwe hulplijntjes. De op te meten buis staat hier iets verder naar links.

39338812352_a0488d181e_b.jpg

3. De overlay:

39338812212_7f0acc29bb_b.jpg

Het resultaat van de meting: de buizen van het schaalmodel zijn 'precies' tweemaal zo dik als die op de echte vrachtwagen (in Gimp: 8 pixels vs. 16 pixels). Dit is echter een grove schatting, die nog wel wat preciezer zou kunnen. Maar het verschil kan ook nog groter worden, omdat jouw model 'gunstiger' is gefotografeerd. Ik schat in dat je uit gaat komen op een verhouding van ergens tussen 1,75x te dik tot 2,25x te dik. Ook andere gescratchte delen lijken wat te groot, zoals de voorruitconstructie.

Niemand zal het je kwalijk nemen als je de constructie laat zoals 'ie is, met al het werk dat je erin hebt gestoken. Mogelijkerwijze is het echter doenbaar om de constructie te vervangen door een dunner exemplaar; ik kan die keuze niet voor je maken, kan je alleen de vergelijkingsinformatie aanreiken.
 
Laatst bewerkt:
Roy, bedank voor de tijd en moeite die je er in steekt.
Even goede vrienden en ik ben blij met gefundeerde kritiek, het is altijd moeilijk te refereren en werken enkel met foto's.
Sommige maten heb ik voor andere refereer ik me op foto's omdat dit voor mij een project is wat me na lange tijd terug in de modelbouw brengt.
Ik bewonder bij vele van jullie de verbetenheid om opzoek te gaan naar informatie en referenties, iets wat mij jammer genoeg niet gegeven is. Persoonlijk leun ik dan waarschijnlijk meer bij het type "try and error" of de eerste die een meetlat bovenhaalt op een beurs verkoop ik een tik.

Voorlopig blijft het zoals het is, wat niet wegneemt dat er misschien dan toch plotseling de zaag wordt ingezet en ik opnieuw begin.

Deze avond neem ik hem mee naar onze clubavond, dan mogen ons auto & tankfreaks hem eens bekritiseren, resultaat dan morgen

Heb ondertussen een beetje verder gedaan met iets wat ik een klein beetje onder de knie heb.

de chauffeur krijgt langzaam vorm

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

wordt vervolgt
 
Fair enough en ik moet zeggen dat ik soms ook wel jaloers ben op mannen zoals jij die tenminste eens iets afkrijgen in plaats van eeuwig blijven hannessen met maten, klinknagels die een millimeter verderop hadden gemoeten et cetera.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar Coachke, die plaatst misschien niet op elk motorblok honderd extra boutjes die je later nauwelijks nog ziet, maar krijgt het wel voor elkaar om binnen een maand een model af te werken. Dat is ook wat waard.

Ik volg met niet aflatende interesse.
 
Fair enough en ik moet zeggen dat ik soms ook wel jaloers ben op mannen zoals jij die tenminste eens iets afkrijgen in plaats van eeuwig blijven hannessen met maten, klinknagels die een millimeter verderop hadden gemoeten et cetera.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar Coachke, die plaatst misschien niet op elk motorblok honderd extra boutjes die je later nauwelijks nog ziet, maar krijgt het wel voor elkaar om binnen een maand een model af te werken. Dat is ook wat waard.

Ik volg met niet aflatende interesse.

Roy, dat vind ik erg sportief van je, beide werkstijlen hebben hun charme.
 
Bedank, daar ik niet onverschillig ben voor gefundeerde kritiek en ik er wel goesting in heb.

Deze middag, na een uurtje voorzichtig fruniken
attachment.jpg

Na enkele uren snijden, vijlen, schuren en passen

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Het voordeel is dat buiten de kader alles nog dry-fit is, ook de kader zodat ik ook terug aan het interieur van de cabine kan.

Wordt vervolgt
 
Dit is een hele verbetering Jan, het buizenwerk is meer into scale nu.
 
Wat heb je mooi werk gedaan, goede eindejaar wensen.
 
O, dat is erg mooi gedaan! Ook de lasnaden lijken nu beter geproportioneerd.
 
De goesting zie je gewoon en het werkt ,mooie aanpassingen grt.
 
knappe verbeteringen hier indrukwekkende bouw
maar beste Jan ik ben niet zeker dat de laatste foto een land Cruiser is , ik dacht eerder aan een Ranche Rover
Zeg beste Jan ook voor u en uw familie een gloed einde jaar en een zeer hoopvol 2018
Liliane en Marc
 
Hey,

Jawade, dat is inderdaad meer in to the scale..., knap werk dat je laat zien en veel respect om te herbeginnen met het frame. :)
You rock.... ;) :))
 
Ok Jan nu zie ik het ook inderdaad een land Cruiser Sorry hoor maar op die ene foto dacht ik dat het een omgebouwde Land Rover was
marc
 
Mooie verbetering Jan.
 
Voor mij is nieuwjaar niets speciaal, ik heb dus vandaag de tweede kooi gemaakt.

Ondertussen is er een ganse meter styreen in verdwenen, zonder veel verlies.

Het voordeel van opnieuw is dat ik het deze keer demonteerbaar heb gemaakt, wat het aanbrengen van extra details vergemakkelijkt.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

wordt vervolgt,
 
Mooie vooruitgang en knap werk grt.
 
Mooie veranderingen, het komt realistisch over.
 
poging x voor de rugzakken, komt al een beetje in de buurt maar echt gelukkig ben ik nog niet.

attachment.jpg attachment.jpg

op naar de volgende poging.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan