Net zoals in andere vormen van modelbouw het is 'levendig' maken van het onderwerp één van die aanpassingen die heel wat impact hebben op de aantrekkelijkheid van eht model.
Ook bij mecha's is dat het geval en een stokstijve mech is niet leuk om naar te kijken
Vandaar dat we de beentjes wat gaan animeren. Er is echter één groot probleem hiermee...de kit is daar niet op voorzien

En als ik zeg niet op voorzien, bedoel ik ook niet op voorzien !
Als je naar de verschillende lijntekeningen kijkt zie je dat dit ding eigenlijk niet kan stappen...leuke uitdaging dus.
De eerste stap die diende te gebeuren was de binnenkant van het bovenbeen voldoende speling geven om de benen te kunnen bewegen :
Het ersultaat was dan dat ik voldoende ruimte had om naar voor en achter te bewegen, maar hoe je het ook draaide, er kwam te weinig hoogteverschil tussen de onderbenen om het lijf recht te houden.
Tijd voor "anime magic" : uithollen van de knie om op die manier een paar mm speling te bekomen :
Uiteraard diende dan ook de 'scharnier' achteraan te worden aangepakt :
Toen dat allemaal gedaan was, kwam de grootste uitdaging, de voeten. Deze voeten zijn in één stuk. Geloof het of niet, maar ik heb mijn vrouw een paar keer over en weer laten lopen om haar voeten te zien bewegen
Mijn conclusie, ik had een enkelgewricht nodig

Gelukkig was de voorraad opvangspeelgoed niet ver af. Deze maal was mijn oog gevallen op de 'steekpareltjes' :
Beetje flashy kleurtjes, maar best wel leuk en vooral, groot genoeg voor dit ding.
Beetje lijm op de voeten met de originele 'pen' als guideerpunt :
en we bekomen een mooi draaipunt voor het onderbeen en de voet...
Het onderbeen zelf diende ook te worden aangepast :
Na enige schuurminuutjes met de dremel bekomen we dit :
Gezondheidswaarschuwing : draag zeker een masker als je dit doet, want het stuift verschrikkelijk
En na een tweetal uur mete, schuren, passen, boren, experimenteren bekom je dit als resultaat :
Zegt natuurlijk heel weinig, dus maar even de pritput beter aanspannen en de torsodelen er los op :
Ten opzicht van de pentekeningen verlies ik een stukje authenticiteit, maar dat is een artistieke concessie.
I hope you guys like
CU