Hoofdsponsor

1/24 GRB: Volkswagen type 2 Delivery Van "Egg Girls Winter Paint"

Schaal 1/24 - 1/25

DEMPSEY

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
25 dec 2010
Berichten
358
IMG_0011.jpeg
Toch alvast maar een model gekozen. Het is een kit van Hasegawa, wel slechts 70 onderdelen, hopelijk volstaat dit voor deze groepsbouw(?). Zal met de decals en het verven erbij voor mij toch een uitdaging zijn. Meer uitleg over het model volgt bij de start op 5/12.
 
Zo, dat is een heftig kitje :D

Zitten die figuren er ook bij?

Wat de decals betreft, denk ik dat je te rade kunt gaan bij mannen als @Modestforest; hij kan je haarfijn uitleggen hoe je dat soort joekels aanbrengt.

Ik zet deze erbij op de lijst, alvast plezier met de voorpret ;)
 
Zo, dat is een heftig kitje :D

Zitten die figuren er ook bij?

Wat de decals betreft, denk ik dat je te rade kunt gaan bij mannen als @Modestforest; hij kan je haarfijn uitleggen hoe je dat soort joekels aanbrengt.

Ik zet deze erbij op de lijst, alvast plezier met de voorpret ;)
Nee geen figuren... dank voor de tip betreft de decals en ja de voorpret is er wel:sneaky:
 
Hm dit is trouwens een T1, geen T2. Da's wel een basisfout van Hasegawa.

Ik zal topictitel en lijst hierop aanpassen.

Edit: ik zit hier zelf fout zie ik (toch maar 's Wikipedia erop na geslagen). Het is wél een type 2 want zo noemde Volkswagen z'n busjes, in tegenstelling tot type 1 wat stond voor de Kever. Binnen de busjes heb je dan wel weer, verwarrend genoeg, T1, T2 en T3 bijvoorbeeld.

Dus dit is een type 1, T2. Ik zal de topictitel terug aanpassen. Weer wat geleerd.
 
Laatst bewerkt:
Hm dit is trouwens een T1, geen T2. Da's wel een basisfout van Hasegawa.

Ik zal topictitel en lijst hierop aanpassen.
Oeps... heb nog verschillende doosjes van Hasegawa, zelfde busje, andere decals en kleuren...allemaal als T2. Dank voor de correctie.
 
@DEMPSEY zie mijn aanpassing van zojuist, Hasegawa heeft het wel degelijk goed.
Goh, de verwarring was eventje groot maar ben ook wat gaan lezen en begrijp het nu, de uitleg op Wikipedia is duidelijk. Dus een Type 2 T1. Zonder jouw tussenkomst was het voor mij gewoon een "busje" gebleven... ik ben weer wat wijzer nu(y)
 
Ach ja en het kan geen kwaad om toch maar eventjes op een rij te zetten welke "type 2" busjes er zoal zijn (met dank aan Wikimedia Commons):

T1:
640px-1964_Volkswagen_T1_%288891067168%29.jpg


T2:
640px-Hard-Feuerwehrfest-VW_T2-TSF-1973-03ASD.jpg


T3:
640px-VW_T3_4_August_2020_JM.jpg


T4:
640px-Volkswagen_T4_ANY-8251_head_20160916.jpg


T5:
640px-Volkswagen_Transporter_TDI_T5_%28M%C3%A9xico%29.jpg


T6:
640px-VW_T6_%282015%E2%80%932019%29%2C_Polizei_Wien_26_July_2020_JM.jpg


T7:
640px-Volkswagen_T7_Multivan_1X7A0241.jpg
 
Veel plezier ermee Dempsey.
 
Mooie kit dat je zal bouwen.
Prachtige VW bus, persoonlijk vind ik de T2 de mooiste versie, maar dat komt door nostalgie...
 
Leuk busje in anime stijl.
 
Ben fan van de T1 succes.
 
Die zal wel opvallen door zijn decals en kleuren. Succes.
 
Geen idee wat die Egg Girls te betekenen hebben en waar ze iets te maken hebben met die VW bus , maar ga zeker volgen , zeer benieuwd naar deze ….

Greetzzzz Modest.
 
Google eens egg girls Japan.
De connectie met de VW is hier ook niet duidelijk.
 
Moet alles dan een connectie hebben????
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan