Hoofdsponsor

1/70 GRB: KLM Douglas DC-9

STARTMOMENT:
17-12-2022, 12:03u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
21-01-2023, 12:03u.
Hij gaat al lekker opschieten Fred het blijft altijd leuk om een model te zien groeien of het nu papier of plastic is of wat anders.
 
inderdaad zelfde mening als voorgaande collega's maar het blijft me steeds toch nog verbazen
Knap weeral he
 
Mooie vooruitgang.

Ligt dit nu aan mij, of is het basisstuk (vertikaal) van de staart te 2-dimensioneel in plaats van 3-dimensioneel? ik heb toch het idee dat ie wat dikte mist volgens de foto's?
 
Mooie vooruitgang.

Ligt dit nu aan mij, of is het basisstuk (vertikaal) van de staart te 2-dimensioneel in plaats van 3-dimensioneel? ik heb toch het idee dat ie wat dikte mist volgens de foto's?
Er zit toch echt dikte in hoor:
lQOa6s0.jpg


Fred
 
De laatste loodjes....

De motoren werden voorzien van de bevestiging vinnen:
HWA0b51.jpg


UR42xYh.jpg


Beide vleugels zijn gemonteerd:
H0munsI.jpg


De vleugels werden afgewerkt en de motoren en landingsgestel zijn klaar:
gAOYtMs.jpg


De motoren werden gemonteerd:
c1dyJmB.jpg


Nog wat laatste klein spul uitsnijden:
sa2VwSl.jpg


en monteren:
CBAWmtI.jpg


xLOLGHE.jpg


En toen deze klaar was bleek hij te zwaar op de achterkant te zijn.....
RNqORD1.jpg


Fred
 
Da’s een mooie geworden Fred, proficiat!
 
Mooi resultaat Fred.
Dat het een tailsitter zou zijn was wel te voorspellen natuurlijk, stond er nergens iets in de instructies om gewicht toe te voegen ?
 
Knap eind resultaat.
Zou zo voor reclame KLM kunnen dienen.
 
Eindresultaat valt heel goed mee. Zo te zien is dit vliegtuig toch wel vrij groot (nu ja.., is ook schaal 1/70).
Dit is de eerste keer dat ik een airliner in papierbouw zie. Zijn daar nog andere types in het assortiment ?
 
Eindresultaat valt heel goed mee. Zo te zien is dit vliegtuig toch wel vrij groot (nu ja.., is ook schaal 1/70).
Dit is de eerste keer dat ik een airliner in papierbouw zie. Zijn daar nog andere types in het assortiment ?
Er zijn heel veel vliegtuigen verkrijgbaar in papierbouw.
Als je een bepaald model zoekt laat dit dan even weten dan zoek ik het op voor je.

Fred
 
Er zijn heel veel vliegtuigen verkrijgbaar in papierbouw.
Als je een bepaald model zoekt laat dit dan even weten dan zoek ik het op voor je.

Fred
Eigenlijk is het nieuwsgierigheid om te zien wat er zoal op de markt is. Niet om er direct zelf aan te beginnen. Ik heb nog zo'n stash van enkele honderden kits (klassieke plastiekbouw :winking: :unsuree:). Als je mij een merk en eventueel site kan doorspelen ga ik er zeker eens rondsurfen.
 
Mooi resultaat, je ziet niet echt dat dit papier is , dik in orde hoor 👍🏻

Greetzzzz Modest.
 
geweldig je moet hier al zeer goed kijken om te zien of het papier is en dat maakt het eens zo knap
Tof gedaan Freddyboy
Marc
 
ziet er weer geweldig uit, moest ik ooit eens niet meer weten wat te bouwen :) er staan prachtige exemplaren op die sites
 
Wat je zou kunnen proberen, is een paar schijfjes lood aan de voorwielen toe te voegen. Is volgens de groepsbouw-regels 'toegestaan' en er is dan weinig of niets meer van te zien. Ik denk dat er maar een paar gram nodig is. Het zou het vliegtuig wel echt meer cachet geven als het op alle wielen zou staan. Het is maar een idee he.

Verder, prachtig afgewerkt en een mooie aanwinst voor de collectie.
 
Is geen tailsitter hij stijg net op onder een verkeerde hoek beetje opletten hoor :unsuree: :ROFLMAO: Maar is een mooi vliegtuig geworden en ik doe het je zeker niet na.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan