Hoofdsponsor

1/72 GRB: Jak-1

Het interieur is geschilderd en de vleugels zijn aan de romp gelijmd.

20230101_165124.jpg

20230101_170044.jpg

Plamuren zal noodzakelijk zijn aangezien er een relatief grote gleuf aanwezig is.

20230101_170537.jpg

20230101_170547.jpg
 
Da's flink plamuurwerk ja. Succes daarmee; ga je voor de putty of secondenlijm-oplossing?
 
Da's flink plamuurwerk ja. Succes daarmee; ga je voor de putty of secondenlijm-oplossing?
Ik ben net klaar met het plamuren. Ik maakte gebruik van tamiya putty white.

20230101_181006.jpg

Even wachten en dan kan het schuren beginnen... alweer.
 
En dan kun je nog een keer plamuren, omdat de putty zal zijn gekrompen :((
 
Goed spul hoor die tamiya putty.

Als ik je een tip mag geven dan zou ik met tape afplakken tot een mm of 2 boven en onder de kier. Dan na aanbrengen plamuur de tape direct verwijderen en de putty laten drogen.

Zo heb je geen putty overal waar het niet nodig is en is er minder schuurwerk.
 
Ik hoop dat het houd, zelf had ik er liever een strip tussen gekleefd voor een sterkere binding tussen vleugel en romp.
Je zal het vlug genoeg merken bij het schuren.
 
Met de opmerkingen ben ik weer wat mee.
Hoe kleine voorbereidingen grote voordelen kunnen hebben.
Ben benieuwd naar vervolg.
 
De eerste putty was inderdaad niet al te goed aangebracht, maar na deze op te kuisen en een tweede laag putty aan te brengen (met tape afgeplakt) is het resultaat naar mijn mening accepteerbaar.

20230104_134716.jpg

20230104_134705.jpg
 
Op de tweede foto zie ik nog enkele putjes en oneffenheden welke zichtbaar zullen blijven na het schilderen..
Misschien wil je hier nog wat aandacht aan schenken?
 
het beste om zulks aan te brengen is met een natte vinger ( eventueel met zeep aan de vinger ) je brengt putty aan op je vinger niet al te veel anders heb je meer werk om al het teveel weg te krijgen en je volgt gewoon de vorm van de vleugel en zo vul je al de puttekes en oneffenheden ( siliconen aanbrengen gebeurd toch ook zo )
Maar toch weeral knappe werkzaamheden
Marc
 
mooi, altijd een beetje afwachten hoeveel details je gaat verliezen op zo'n kit na het plamuren... nu ja... qua afwerking was het origineel ook niet zoveel soeps ... dus helemaal glad plamuren... neh...

 
@Camaro Z28 Ik ben erg benieuwd hoe het gaat met de Jakovlev; er resteren nog iets meer dan 50 uur, hopelijk ga je het redden!

Als je er nog mee bezig bent, succes met de afronding.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan