Hoofdsponsor

1/144 GRB: Duitse onderzeeër Type II B 1943

STARTMOMENT:
12-11-2022, 7:41u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
17-12-2022, 7:41u.

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.657
Vermits de keuze hier thuis vrij beperkt is zit er niets anders op dan deze te beginnen.
Heb altijd eens een duikboot willen maken en bij deze zal ik deze voor de groepsbouw gebruiken.

DSC00753.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ondanks de kleine schaal, een flinke mastodont… ben benieuwd hoe je deze gaat aanpakken en dan vooral of je washes en drybrush gaat toepassen om.. hoe zal ik het zeggen.. diepte in je model te krijgen.
 
Dezelfde schaal als mijn inschrijving :D
Deze zullen mooi samen passen op tafel tijdens de volgende ledendag :cool:
Suk6
 
moest het mislukken, ik heb nog zo eentje :D
succes
 
Leuk een onderzeeschuit 🙂 Ben ook benieuwd naar de aanpak.
 
Bijna 30 cm, dat is best flink Pascal...succes!

Fred
 
Benieuwd naar de onderdeeltjes van zo een duikboot en naar het kleurenpatroon, die camouflage lijkt mij moeilijk. Succes.
 
Benieuwd wat er eigenlijk in de doos zit van een onderzeeër-model. Veel succes.

Greetzzzz Modest.
 
Vermits de keuze hier thuis vrij beperkt is zit er niets anders op dan deze te beginnen.
Heb altijd eens een duikboot willen maken en bij deze zal ik deze voor de groepsbouw gebruiken.

Bekijk bijlage 429242
Op het deksel van de bouwdoos staat "new". Lang geleden heb ik die U- boot ook nog gebouwd , ook van Revell . Ben benieuwd of het echt een nieuwe is . Alleszins succes. Willy.
 
Wanneer op een bouwdoos 'new' staat, kan dat ofwel betekenen dat het nieuwe mallen zijn, ofwel dat er nieuwe decals zijn of andere nieuwe details. Wanneer een set van nieuwe mallen is gemaakt, spreekt men soms van 'new tool'. Daar gaan al die 'new tool' update-topics over, zie hier.

Als je het van een bepaalde kit wilt weten, kun je altijd kijken op Scalemates. Daar zie je bijvoorbeeld in het geval van deze kit deze pagina.

In 2010 is deze kit ontworpen en gebouwd door ICM:

101572-10000-pristine.jpg


Revell bracht in 2012 een versie met andere decals uit:

154807-10252-pristine.jpg


Deze specifieke uitgave is van 2017 (zie het gelijke setnummer: 05115) en werd volgens Scalemates voorzien van nieuwe onderdeeltjes.

1407914-58720-61-1440.jpg


Welke die nieuwe onderdeeltjes zijn, weet ik niet. Dat blijkt nogal eens uit reviews. Maar de mallen zijn dus van 2010, wat echt nog niet heel oud is dus ik verwacht goede kwaliteit (ICM maakt ook prima kits).
 
Laatst bewerkt:
Wanneer op een bouwdoos 'new' staat, kan dat ofwel betekenen dat het nieuwe mallen zijn, ofwel dat er nieuwe decals zijn of andere nieuwe details. Wanneer een set van nieuwe mallen is gemaakt, spreekt men soms van 'new tool'. Daar gaan al die 'new tool' update-topics over, zie hier.

Als je het van een bepaalde kit wilt weten, kun je altijd kijken op Scalemates. Daar zie je bijvoorbeeld in het geval van deze kit deze pagina.

In 2010 is deze kit ontworpen en gebouwd door ICM:

101572-10000-pristine.jpg


Revell bracht in 2012 een versie met andere decals uit:

154807-10252-pristine.jpg


Deze specifieke uitgave is van 2017 (zie het gelijke setnummer: 05115) en werd volgens Scalemates voorzien van nieuwe onderdeeltjes.

1407914-58720-61-1440.jpg


Welke die nieuwe onderdeeltjes zijn, weet ik niet. Dat blijkt nogal eens uit reviews. Maar de mallen zijn dus van 2010, wat echt nog niet heel oud is dus ik verwacht goede kwaliteit (ICM maakt ook prima kits).
Ja toen ik die U boot maakte bestond ICM nog niet, het is dus inderdaad een recentere. Willy.
 
Succes met de groepsbouw Pascal.
 
Bedankt iedereen en we gaan stilaan er aan beginnen.
Het zijn minder onderdelen dan ik dacht maar is mooi verzorgd met duidelijk plannen.
alles ligt in een sopje.

DSC00869.JPG

DSC00871.JPG
 
Level 4, omdat het niet past of omdat het zoveel stukken zijn ?

:-p succes Pascal.
 
Let wel, de groepsbouw start om 19:00u.

Ik zie dat er geen vraag gesteld is over het ontvetten van onderdeeltjes vóór de bouw (wanneer te beginnen?). Het is te beredeneren dat schoonmaken geen onderdeel maakt van de bouw.

Bij dezen dan maar een praktische oplossing: schoonmaken van de onderdeeltjes in een sopje, mag voorafgaand aan de start van de groepsbouw plaats vinden.

Succes Pascal! Gelieve te laten weten wanneer je daadwerkelijk gaat beginnen met bouwen (=wanneer het eerste onderdeeltje van de sprue gaat).
 
De eigenlijke start zal pas morgen 12/11/2022 zijn.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan