- Lid geworden
- 5 feb 2009
- Berichten
- 10.472
Moest gisteren ongewild denken aan het topic van Bifcat "Hoe noem je het?" wat de registratie van deze GMC betreft.
Feit 1: Italeri levert bij deze truck enkel nationaliteitskentekens zijnde sterren in 2 types, met en zonder rand.
Feit 2: US voertuigen en aanhangwagens hadden ALTIJD een registratie en deze registratie was eigen aan het type voertuig.
In het geval van onze tankwagen zou er dus een tankwagen registratie moeten bijgeleverd zijn en deze begint altijd met het cijfer 80, niet 8 eventueel gevolgd door een ander nummer maar wel degelijk 80 (acht nul) gevolgd door andere nummers.
Feit 3: Vermits het hier om een type 3 cabine gaat mag de ster met een rand er rond maar mag en zou vermoedelijk de registratie in blauwe letters en cijfers geweest zijn. Deze waren in dienst tussen 1942 en Januari 1944.
En nu komt het: geen registratie in de kit? dan gaan we toch kijken of we die hebben van Archer Fine Transfers?
Mmmm, geen blauwe, wel gele maar dat telt niet want die waren van de Marines, wel witte maar geen met een 80 nummer.
Dan gaan we er toch bestellen? Even site checken en nee hoor geen blauwe met een 80 registratie, bestaat niet.
Dus plan B en zelf de registratie samenstellen met behulp van Archer Transfers hetgeen natuurlijk veel meer werk betekent; zeker omdat de motorkap reeds gemonteerd is en zo een truck zich niet zo gemakkelijk laat manipuleren. Zal er bij de andere GMC water Tanker rekening met houden het op voorhand aan te brengen.
Voor de afwisseling ook maar eens een ster met rand gebruikt.
Er steekt nog geen voorruit in omdat ik overweeg deze in geopende toestand te plaatsen. De zijruiten zijn voorzien van Maskol welke daarna zal verwijderd worden.
Nu eerst nog de andere kentekens plaatsen, ook weer met behulp van Archer transfers.
Feit 1: Italeri levert bij deze truck enkel nationaliteitskentekens zijnde sterren in 2 types, met en zonder rand.
Feit 2: US voertuigen en aanhangwagens hadden ALTIJD een registratie en deze registratie was eigen aan het type voertuig.
In het geval van onze tankwagen zou er dus een tankwagen registratie moeten bijgeleverd zijn en deze begint altijd met het cijfer 80, niet 8 eventueel gevolgd door een ander nummer maar wel degelijk 80 (acht nul) gevolgd door andere nummers.
Feit 3: Vermits het hier om een type 3 cabine gaat mag de ster met een rand er rond maar mag en zou vermoedelijk de registratie in blauwe letters en cijfers geweest zijn. Deze waren in dienst tussen 1942 en Januari 1944.
En nu komt het: geen registratie in de kit? dan gaan we toch kijken of we die hebben van Archer Fine Transfers?
Mmmm, geen blauwe, wel gele maar dat telt niet want die waren van de Marines, wel witte maar geen met een 80 nummer.
Dan gaan we er toch bestellen? Even site checken en nee hoor geen blauwe met een 80 registratie, bestaat niet.
Dus plan B en zelf de registratie samenstellen met behulp van Archer Transfers hetgeen natuurlijk veel meer werk betekent; zeker omdat de motorkap reeds gemonteerd is en zo een truck zich niet zo gemakkelijk laat manipuleren. Zal er bij de andere GMC water Tanker rekening met houden het op voorhand aan te brengen.
Voor de afwisseling ook maar eens een ster met rand gebruikt.
Er steekt nog geen voorruit in omdat ik overweeg deze in geopende toestand te plaatsen. De zijruiten zijn voorzien van Maskol welke daarna zal verwijderd worden.
Nu eerst nog de andere kentekens plaatsen, ook weer met behulp van Archer transfers.