Hoofdsponsor

1/35 GMC 2 1/2 ton truck. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knappe vorderingen Erwin. Strakke spuitwerken.
Hij "toont" zijn leeftijd wel op deze manier, prachtig gedaan.

Mark
 
Sterke schilderwerken Erwin ziet er idd "zo goed als oud uit...";)
Eveneens zeer goede leidraad voor mij in de mate vant mogelijke!

Grtz yves,
 
dat zijn een boel laagjes... benieuwd om deze eens in 't echt te bekijken hoe het uitkomt...
 
Je mag José Brito bedanken! :D
Ziet er heel goed uit! Ik heb het artikel in Steelmasters ook gelezen en dit is idd inspirerend!

Thierry
 
mooie kleurvariaties,en ja je kunt wel eens iets lezen van een andere bouwer
maar je moet het toch nog altijd zelf doen
 
Toch nog wat verder kunnen werken en denk dat ik bijna aan het einde van de bouw gekomen ben.
Morgenavond word deze truck nog eens voorgesteld in mijn club en we horen wel hoe ie het er van afbrengt.
Persoonlijk vind ik het niet slecht, zeker geen wedstrijdmodel, maar ben heel tevreden dat ik deze gebouwd heb en zal deze zeker meebrengen naar evenementen en tentoon stellen op de clubstand.

Na heel wat opzoekingen om een zo getrouw mogelijk voertuig weer te geven ben ik terecht gekomen bij een foto van dit type truck (2nd series, cab 1609) welke dienst gedaan heeft in de USA begin 1942. Het betreft een voertuig van 7th Armored Division, 33th Armored Engineer Battalion, C Company, vehicle 16.

De truck staat enkel op deze ondergrond omwille van de foto's, verder niets. Hij zal deel uitmaken van mijn garage project en mag plaats nemen naast mijn moderne MAN truck.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De opening in het dak werd gedicht met een canvas gemaakt van een papieren servet.

De truck moet hier en daar nog wat bijgewerkt worden en suggesties of opmerkingen zijn nog altijd welkom.
Grtz
Erwin
 
Mooi, zou er nog weinig aan veranderen, tenzij je de laadvloer nog iets zou "vervuilen"?
 
Mooi, zou er nog weinig aan veranderen, tenzij je de laadvloer nog iets zou "vervuilen"?

Is niet direct de bedoeling vermits hij zogezegd deel uitmaakt van een private collectie maar er kan over nagedacht worden. Per slot van rekening heb ik de zitbanken ook wat verweerd door er het hout door te laten schijnen. Er moet wel nog een wash aangebracht worden op de canvas riem achteraan.
 
Mooi gedaan heb je al een idee hoe het ondergrondje gaat uitzien...
 
Hey,

Erwin, knap model geworden, mooie speling van de kleurnuances op het voertuig.
Indd, een mooi garagemodel, maar ik zou, persoonlijk uiteraard, iets of wat stof aan brengen in de hoeken van de laadbak, stof hebt je overal. Gebruik wat pigmentpoeders die je fijn aanbrengt in de hoeken en wegwerkt naar het midden toe, gaat al heel iets anders geven.
Zo wie zo een knap model geworden, en ik zou toch eens proberen op de tafels, wie weet wat eruit komt..... ;)
 
Hey Erwin, dit ziet er super uit, dit is een mooie truck geworden. Lijkt me perfect om in een verzameling gezet te worden.
 
Badankt!

Ik heb de laadbak nog wat bevuild met enkele MIG pigmenten (Europe Dust en Industrial City Dirt) en denk dat de truck nu als afgewerkt kan beschouwd worden.
Ter herinnering: hij komt NIET op een dio en de ondergrond waarop hij gepresenteerd wordt is enkel gebruikt voor de foto's.

@Beyond: wat mij betreft mag dit topic afgesloten worden en mogen de laatste foto's in de galerij en eventueel meedoen voor model van het jaar.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hoop dat jullie het leuk vonden.

The end.
 
Hij is inderdaad mooi geworden, die extra pigmenten geven het toch iets meer ;)
De rest komt in orde, hoewel ik deze topic nog even zal open laten voor reacties ;)
 
Terechte fierheid is hier op zijn plaats...Well done Erwin..!!

Grtz yves,
 
Mooie realistische verwering en een zuiver gebouwd model zo te zien.
 
Deze is ook uitmuntend geschilderd met diverse groene tinten , alsook de wieldoppen en banden waar stof en slijtage in de juiste mate aanwezig zijn,weeral een topwerk,proficiat
 
Mooi werk aan deze, speciale paintjob, maar past bij wat je wilt weergeven
 
Bedankt mannen, blij dat ie in de smaak valt.
Erwin
 
Schitterende GMC geworden Erwin. Mag je terecht fier op zijn.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan