Hoofdsponsor

1/32 Gift of the occupation army [wip]

Ik heb er het volste vertrouwen er in dat het goed gaat komen met de mennekes. Misschien heb je er ook al aan gedacht om voorzichtig met mesje of zaagje tussen de de vingers open te te werken dat oogt net weer wat beter (met verf kan je uiteraard ook wat rommelen) maar eenmaal open kan je ze nog iets spreiden. Als ik iets zwaars til of vooruit duw zijn mijn iets gespreid dus dat wil ik dus verklaren met open zagen tussen de vingers.
 
Ja Pascal die figuren van het voetvolk zo aanpassen dat vind ik écht een huzarenstukje. Willy.
 
Dit is alvast een zeer sterke start. Nog veel werk aan maar je ziet nu al het zweet van die mannen hun rug lopen.
 
Poses ogen heel natuurlijk, vind die linkse aan de caisson een machtige pose hebben.
 
Bedankt en vandaag weer wat vordering.
Ron ik ga dit proberen want je heeft wel gelijk maar de plastiek breekt snel. Ga het toch een poging geven op het laatste.
De rugzak is kalfsleer of koeien ? ( heb gras gebruikt om het een harige uitzicht te geven.) met dit resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



attachment.jpg

attachment.jpg
 
1ste voet artillerist is in primer waarna ik met het mesje tussen de vingers ben gegaan maar durf er niet volledig door te gaan.
Volgende update zal er zijn als de rest in de primer staat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Is inderdaad voorzichtig aan doen met dat oude plastic zal zonde zijn als je daar schade aan krijg maar je heb het in ieder geval geprobeerd.Ik lees dat je met een mesje te werk ben gegaan niets mis mee maar misschien een idee om eens te kijken voor een resin zaagje van het merk JLC deze heeft een zaagblad ter dikte van een ouderwets scheermes, ik denk dat deze dunner is dan de concurrentie (en goedkoper) dus ideaal voor fijn werk zoals de vingers om maar wat te noemen.

neidlade-fuer-Resinsaege-Gehrungssaege-JLC-005_b_2.jpg
 
Staat op verlanglijst Ron.
Bedankt Marc.
Alles wat nog moest geschilderd worden staat nu in de primer.
Wat ik nog overweeg zijn een paar struiken meer en de affuit heeft nog een zitvlak nodig.
Ik heb een foto gevonden in het ZW/wit en de bescherming zitvlak is zeer donker tegen de rest van het stuk waardoor ik een dilemma rijker ben omdat het schilderij een kaki kleur heeft wat pas in de eww1 werd gebruikt.
Mijn buikgevoel zegt leder donker bruin.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik blijf in stilte volgen. Er zit heel wat beweging in het dio.
 
Dank u.

Struiken aangebracht en zitkussen klaar na lang overwegen.
terrein is klaar moet er alleen nog de figuren geschilderd worden.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal jongen, wat een precisie en het is net of het schilderij tot leven komt.

Grtz Bart.
 
Picobello is dat. Dat gras en die struiken dat ziet er fantastisch natuurgetrouw uit. Willy.
 
Veel woorden moeten we er niet meer aan vuil maken het is gewoon overweldigend knap met een ongekende precisie , man man zo knap
Pascal vanaf het eerste moment dat ik leren kennen heb ben je enorm gegroeid ( niet van lengte hoor ) maar in uw vakkundigheid het is gewoon geweldig wat gij ons hier allemaal onder onze neus duwt
Proficiat al zeker
Marc
 
Prachtig Pascal en met de presentatie van die foto erbij is het subliem.
Heb echter wel de indruk dat de officier met paard links boven een beetje meer naar achteren en naar links gedraaid moet staan als ik het dio met de foto vergelijk maar waarschijnlijk staan de figuren nog niet vast en is dit een proefopstelling.
 
Amai, mannen bedankt.
Iedereen werkt met paarden anders en met mooier resultaat maar wil toch ongeveer laten zien hoe ik het doe, en verbeteringen zijn zeer welkom.
Eerst werk ik met AB los uit de hand om de meeste kleuren op het paard te zetten.
Vanaf dan werk ik bij met borstel zeer dunne verf om schaduwen wat naar boven te brengen.
Oplichten heb ik in deze niet gedaan omdat ik tevreden ben.
Voor de ogen gebruik ik foto's van paarden ogen op google om kleuren te kiezen en dan leg ik een laagje still water om af te werken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Alles is nu geschilderd en ben nu wat aan het lezen en rondkijken om verwering van stof te verkrijgen op het stuk en de soldaten.
Het gevaar is overdrijven in verwering.
Ook ben ik nog niet mee hoe het stof aan te brengen en het te laten uitzien als opvliegend stof.
Dus word vervolgt .
Erwin: Inderdaad staan ze nog niet vast en uw opmerking is terecht en zal gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Prachtig hoe de paarden zijn gedetailleerd. De ogen zelf zijn net echt. Vooral op de laatste foto is duidelijk hoe mooi alles in balans is (hoofd van het paard, ogen, afwerking van het leder en het bit).
Het diorama wordt almaar beter. Top !
 
Dank u voor het mooie compliment airbus56.
Het warme weer heeft er voor gezorgd dat ik het diorama heb afgewerkt mits opmerkingen waar ik nog wat kan aan doen.
Vond het fijn om een beetje Belgische geschiedenis weer te geven op diorama.
In ieder geval bedankt voor allen die is binnen gesprongen om te kijken en opmerkingen te geven die ik zeer ter harte heb genomen en geapprecieerd.
Foto's zeggen meer dus zet u achterover en hopelijk bevalt het jullie.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu even pauze in het bouwen maar ga wat bustes proberen te schilderen .
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan