Hey Duffy, inderdaad de moed niet laten zakken hé, wat mij betreft ben je goed bezig.
Je vraagt reacties op de tweede serie foto's en ik kan er hier een paar geven:
- je hebt je eerdere fouten verbeterd en dat is reeds zeer positief; dat wil zeggen dat je inderdaad luistert.
- Wat je bijkomende roest betreft op de spatborden, voornamelijk het linker, denk ik dat je wat overdreven hebt. Veel roest is mogelijk maar deze komt er hoofdzakelijk doordat de toplaag verf beschadigd is en dat komt meestal door krassen of deuken. Het ware mijns inziens realistischer geweest indien die zware roestplekken zouden voorkomen op, in en rond een deuk. Daarvoor zou je een deel plastiek van het spatbord moeten wegsnijden, schuren, frezen om een diepte te bekomen.
- Dit ligt anders bij de treeplanken omdat die altijd letterlijk met de voeten betreden worden en de Duitsers hadden dikwijls metaal op hun zolen ook. Maar op treeplanken ligt niet alleen roest, er ligt ook aarde op.
Misschien al iets om eens naar te kijken.
Als je dit model echter zou willen aanpassen zonder blutsen te maken dan zou ik de hoeveelheid roest wat verminderen; nu valt het té veel op. Doe wat verf in een potje, neem een oude borstel met platte kop (geen puntpenseel) en dep wat verf rond de roest. Werk volgens het tamponeer principe. Verf op uiteinde borstel, eerst wat deppen op een stukje keukenrol en dan op je model waarbij je werkt van buiten naar binnen toe zonder te overdrijven. Less is more. Liever 2x herhalen dan in 1x te overdrijven.