Hoofdsponsor

Anders / onbekend Funny ogre [wip]

het mooiste opwarmkastje ooit gemaakt staat volgens mij bij jou thuis.
en nu verderwerken aan de OGRE :)
 
Ja ja Marc, we gaan ermee verder :), maar zoals ik al in het draadje met mijn diorama heb gezet is er door de week jammer genoeg weinig of gene tijd om ermee bezig te zijn :( (de voortgang aan dat zal nu ook wel weer op zich laten wachten :wub:). Maar hier ga ik zeker mee verder vind het echt leuk en ontspannend om mee bezig te zijn.

Gezien mijn onervarenheid kruipt soms ook veel tijd in dingen uitproberen, uitzoeken, afdwalen,... herbeginnen... :8

Hieronder een poging om een voet te maken, zit al vlug enkele uurtjes tijd in.

Voet.JPG


Voet1.JPG

Ben er vrij tevreden mee tot nu toe, de voetzool vind ik het best gelukt :P, maar hij is te klein om bruikbaar te zijn voor de ogre... Maar bon was nuttig bestede leertijd en ondertussen weer wat ervaring opgedaan.

Gisteren nog een pakketje tools mogen ontvangen, weeral dingen om mee te experimenteren :laugh:

GreenStuffTools.JPG

Grtn Eric
 
Knap gedaan de voet, gewoon zo doorgaan. Wat ook een handig hulpmiddel is bij het maken van figuren, is een anatomieboek.
Mooi dat gereedschap:)
 
Bedankt,

Jan, die heb ik hier gevonden Green Stuff World, prijs valt best wel mee en kwaliteit lijkt ok. Wat de color/clay shapers in silicone betreft : ze hebben deze in soft (wit) en firm (zwart), zelf heb ik voor soft gekozen omdat ik hier reeds 1 van die dingen had (nr6, en dacht zacht) die goed bevalt, maar blijkt dat die soft eigenlijk nog zachter is. Heb er nog niet veel mee kunnen experimenteren maar naar mijn smaak misschien iets te zacht. Hangt natuurlijk af van persoonlijke smaak en materiaal die je ermee wil bewerken. Is nadeel bij online aankopen, je kan er niet eens aan voelen hé...

Mickey, ja maar... vind nergens geen boek met de anatomie van de ogre... :P, maar je hebt gelijk zelf al is het een ogre enige anatomische referenties zijn zeer bruikbaar. Er is hierover ook wel veel te vinden online en heb gezien dat er ook verschillende apps te vinden zijn voor smartphone/tablet en euuhh... een goeie spiegel kan ook al veel helpen :D

grtn Eric
 
Mooie vooruitgang, en een heel leuk idee van dat kastje! Niet duur en proper, daarvoor zit ik op dit forum! Het zijn dergelijke ideeën die me ook "outside of the box" doen denken.
 
Eric, anatomieboeken van Ogres zijn moeilijk te vinden, maar in dit boek staan ze wel...:) :)

attachment.jpg
 
Hehe Arthur, deze was ik nog niet tegengekomen :), heb het boek ondertussen gevonden en besteld bij De Slegte. Ben benieuwd.
 
Hallo,

Deze morgen voor de ogre al een ruw lichaam gevormd, het wordt geen 'six-pack' :P.

De voet die ik eerder gemaakt had lijkt al bij al toch niet zoveel te klein maar denk dat ik toch iets groter ga gaan. En nee ga hem geen houten been geven :) was gewoon om hem recht te houden voor de foto...

Zijn hoofd zal ik wel nog wat voorover moeten kantelen, hij kijkt volgens mij te veel naar boven nu.

Ogre.jpg


Ogre1.jpg


Ogre2.jpg


Ogre3.jpg


grtn Eric
 
Eric, gewoon wat eerste indrukken maar daarom niet meteen een reden om alles opnieuw te gaan maken.
ik denk dat je zijn nek vergeten bent, of de schouders te hoog opgebouwd.
Hoofd mag inderdaad wat meer naar voren kantelen.
voetje vind ik wel ok, groter mag maar is geen noodzaak.
buik hangt wel heeel diep over zijn billen, maar als dat de bedoeling is, ok voor mij.
vgr Marc
 
Hallo Eric, ik vind het er goed uitzien zo, volgens mij klopt dat met de 'afwezige' nek wel, want een Ogre heeft ook bijna geen nek, die zit verstopt tussen de schouder- en rugspieren dacht ik.
Mooi bezig zo, volgens mij gaat ie zo wel de goeie kant op.
 
Het ziet er inderdaad goed uit hoor ;)
En hij heeft inderdaad geen six pack, maar een gans vat :laugh:
 
Hallo,

Marc, het is inderdaad de bedoeling dat hij zijn hoofd zo wat tussen de schouders heeft, hij heeft dus inderdaad geen hals. En zijn buikje, tja tis een levensgenieter hé :D

Ondertussen zijn hoofd wat meer naar voor gekanteld en alles een beetje beter in elkaar doen overgaan en gladder gemaakt, de tepels tijdelijk geplaatst.

Ogre4.jpg


Positie en houding van de armen eens geprobeerd en eventueel waar zijn riem zou kunnen komen.

Ogre5.jpg


Ogre6.jpg


Ogre7.jpg

Nog werk genoeg...

grtn Eric
 
de kop zit er alvast goed op nu, en verder ben je zeker in de goede richting aan het kneden.
vgr Marc
 
Ik vind het er goed uitzien zo, ook op de foto vanaf de zijkant klopt het goed, mooi werk.
Maak je 'm vanuit je fantasie of heb je voorbeelden erbij?
Ik blijf volgen, succes met het werkstuk.
 
Hey,

Bedankt allemaal voor het kijken en de reacties.

Mickey, heb wel een tekening die als inspiratie diende, maar kan niet zeggen dat hij een exacte kopie zal zijn ervan.

Even een nieuwe voet aan het maken, meer in ogre formaat ditmaal.

Ogre8.jpg


En tegelijk begonnen aan de 2de voet.

Ogre9.jpg


En ook weeral wat zitten afwijken... kwam er ook een photobomber langs...

Ogre10.jpg


Poging ondernomen om wat tanden in zijn mond te krijgen, eerst kleine stukjes super sculpey gebakken en wat bijgevijld

Ogre11.jpg


De patient klaar gemaakt voor de operatie.

Ogre12.jpg


Met Milliput tandvlees gemaakt en de tanden erin gezet, nu is het wachten tot de milliput uithard om daarna de boel wat op te kuisen en bij te werken. Ben benieuwd hoe dit zal uitdraaien.

Ogre13.jpg

grtn Eric
 
Eric ,combinatie van materialen is altijd een beetje trikie.
Als ik begrepen heb wordt monster klei niet gebakken, en is enkel hard door de omgevingstemperatuur.
Een beetje zoals was, of heb ik hier iets verkeerd begrepen.
Heb de indruk dat er nog wel mooie werkjes op je tafel staan.

Grtx Jan
 
Heel mooi! De voet ziet er goed uit, de rest ook, dat belooft wat. :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan