Hoofdsponsor

Anders / onbekend Funny ogre [wip]

Hallo,

Jan, Monster Clay kan inderdaad niet gebakken worden ( smelt rond de 70°C ) meer info kan je hier vinden. Op kamertemperatuur is het vrij hard maar nog steeds bewerkbaar. Het grote nadeel is natuurlijk dat wanneer je iets blijvend wil ( wat wel de bedoeling is :) ) je verplicht bent om van de sculpt een mal te maken en deze dan in resin te gieten. Dat zal ook nog een zoektocht zijn om dat tot een goed einde te brengen want zelfs een eenvoudig model zoals de ogre zal niet uit 1 stuk te gieten zijn... ojééé waar ben ik mee begonnen :P...
Daarmee ook dat ik heb geprobeerd om het gebit als een los stuk te maken, met de tanden vast in de mond zou er geen mal van te maken zijn.

De milliput was ondertussen uitgehard en het resultaat viel best mee.

Knipsel12.JPG


Knipsel11.JPG


Maar zoals je kan zien op de foto was er reeds 1 tand afgebroken en tijdens het verder bijwerken en schuren is de rest van de tanden ook gesneuveld... Super sculpey is blijkbaar te breekbaar zo dun. Zal dus moeten op zoek gaan naar een andere oplossing.

Het andere werkje op de tafel is NIET mijn werk :). Had hier een buste liggen van EVD 'Dark Elf' en wou wel eens proberen hoe het maken van een 2 delige mal maken in zijn werk ging.

Knipsel14.JPG


Naamloos1.jpg


En dat viel best mee en is goed gelukt.

Knipsel15.JPG


En wou natuurlijk eens proberen om die in Monster Clay te gieten. En nu heb ik een bewerkbare 'Dark Elf' :D, ben er verder niet echt iets mee van plan was maar een experiment. De horizontale lijntjes die je kan zien komen er doordat de klei tijdens het gieten zo rap afkoelt.

Knipsel13.JPG

grtn Eric
 
Die Dark Elf vind ik toch ook een hele mooie hoor.
 
Oh Erwin, denk dat je erover gelezen hebt maar die buste is NIET mijn werk... mocht ik dat al aankunnen ik zou blij zijn :) misschien ooit in een verre toekomst...

Jan, denk dat ik dat zal proberen, heb trouwens van de rest van de milliput die over had wat tandjes gesneden, had zo al het gevoel dat de sculpey wel eens te breekbaar zou kunnen zijn. De monster clay heb ik gekocht bij FormX.
 
maar die buste is NIET mijn werk...

Wist ik maar vind het toch een mooie, hij was me al opgevallen van bij één van je eerste foto's; dacht zelfs eerst dat het Julius Caesar was.
Vind je Ogre en zelfs die photobomber ook leuk maar je kan ze moeilijk met elkaar vergelijken.
 
whoehaha , man man , dat ziet er echt cool uit !!!
Wat een inspiratie , dat gaat hier nog zeker lachen worden !!!
Blijf zeker volgen ...

grt Nicolas
 
Ik denk dat je voor de tanden een fijne soort klei nodig hebt, Formo bijv is heel geschikt om die tanden mee te maken, het kan ook wel breken, maar niet zomaar. Het is speciaal voor fijn werk ontwikkeld, zoals die buste op je foto's.
Ik maak er zelf 1:1 hoofden van, en piepkleine mannetjes, gaat allebei heel goed.
 
kan je die tanden niet van paarlmoer maken ? je kan het vinden in elke goede hobbywinkel en het ziet er net echt uit !
is maar een ideetje he
 
Erg leuk Eric deze Ogre :D
Interessante info ook over de verschillende kleisoorten !
Het afgieten van het eindresultaat ga je zeker in stukjes doen ?

Lache die fotobomber lol_zps63490885.gif

groet ;)
Peter
 
Hey,

Bedankt voor de reacties.

De tanden zullen wel lukken met de stukjes milliput die ik heb, lijkt mij stevig genoeg.

Bombus, paarlmoer zou misschien kunnen maar het is niet echt nodig om die net echt te maken vermits deze later toch zullen moeten in resin gegoten worden.

Peter, zal deze dan inderdaad in aparte stukken moeten gieten. De vorm zal het niet toelaten om hem op zijn geheel te laten.

Ondertussen er wat verder mee gedaan en een hem een zijn rechterarm en hand proberen te geven.

Ogre14.jpg


Ogre15.jpg

Nog een rechterbeen en linker arm en kan beginnen met alles fijner af te werken...

grtn Eric
 
Amaai die sukkelaar moet toch slecht kunnen gaan he
Neen weeral een knap stukje kneed en knijp en trek en duw werk
Tof ik kijk uit naar het vervolg
Marc
 
Hey,

Zijn arm zit ondertussen vast aan zijn lijf.

Ogre16.jpg

Amaai die sukkelaar moet toch slecht kunnen gaan he

Marc

Ja, inderdaad had hem nog zo gezegd om niet teveel rond te lopen zo met een papierclip'en been.

Maar luisteren... nee hij is toch het bos ingetrokken, vermoedelijk om nootjes voor de winter te gaan sprokkelen, hij is met zijn clip achter een tak blijven hangen, gestruikeld en gevolg...

Ogre17.jpg

Nu ja ondanks de lelijke buikwonde kan hij toch nog lachen tsssss....

grtn Eric
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan