Hoofdsponsor

1/32 french cuirassier [wip]

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.650
Voila hier ben ik weer bonaparte slecht behandeld met schuurpapier en ben op zoek naar een andere om opnieuw te starten maar goed met alle info die ik van jullie heb gekregen hoop ik dat ik goed bezig ben bij volgend project. handen wil ik nog wat bijwerken en schede sabel is nog niet af was afgebroken.
Paard ben ik aan het bestuderen daar dit anders is als mens ben al drie dagen bezig met figuur daar ik mijn tijd neem wees hard in kritiek want die blijft belangrijk in te toekomst daar ik wil verbeteren.
Grt Pascal
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hey fijn zeg ,ik heb er hier klaar liggen nog van airfix...en nu ik je bezig zie...ga ik er kortelings ook aan beginnen..fijn ik volg
 
Als ik Napoleon (ic) hoor of zie dan zet ik mijn stoeltje bij...
 
Ik ben geen figurinist maar als ik naar je foto's kijk zou ik voorstellen om de diepteplooien van de mantel nog wat meer bij te werken, te verdonkeren dus.
Ook zou ik de witte riem op de borst wat meer accentueren t.o.v. het harnas door een fijne donkere lijn.
Zijn gewond gezicht spreekt voor zichzelf, mooie gelaatsuitdrukking, misschien de lippen iets accentueren met Carmine Red, karmijnrood maar niet overdrijven natuurlijk.
 
ik kan geloven dat hij zo'n 'vies' gezicht trekt, als je ziet waar hij gespiest is :)

Ik vind m mooi gelukt. Enkele kleine opmerkingen van mijn kant (niet dat ik er veel van ken, ben ook nog in leerfase)
Zijn gezicht en handen lijken me nogal roze :)
en zoals Erwin beschrijft, zijn lippen beetje accentueren met een rode tint

Dat zijn 2 dingen die me direct opvielen
 
Ik moet even terugkomen op mijn opmerking betreffende de lippen. :ohmy: :@

Het is niet Karmijnrood maar Cadmiumrood eventueel vermengd met een beetje burnt sienna. :$
 
ok terechte opmerkingen en heb wat bijgewerkt in mijn mogelijkheden he want is nieuw voor mij. die cuirassier zit in bare koude rusland en wou zijn gezicht blauwig bleek hebben. lippen bijgewerkt en schaduwen wat meer gedurft het zijn opmerkingen die ik nog krijg maar moet op geoefend worden.
heb me zelf wetpallet gemaakt met spons en dat scheelt en de rest is leren en ondervinden.
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
ok mijn eerste paard dat ik schilder nu het blinken is opzet omdat ik lees dat paarden altijd blinken
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Je hebt wel talent, als dit je eerste paard is...
Ik kan je echter geen tips geven, want op dit gebied ben ik nog een leek :8
 
foto's zijn weer weg en nu heb ik niets gedaan aan pc begrijp het niet.
fotoalbum kan ik zien daar staan ze nog doe ik iets verkeerd ?
 
ik kan ze terug zien na pc een tijd afstond
 
ik ken er de ballen van kan ook niet goed kleuren zien maar er is een grote maar ik vind dat hier fantastisch knap
grt
Marc
 
Pascal, volgens mijn bescheiden mening wil je iets te vlug werken.
Ik zie sterke verbeteringen in je werk, maar ook een beetje ongeduld.
sommige fouten kunnen gewoon aan het fotograferen liggen en dan vergeet je gewoon mijn gemuggenzift.
Wit blijft moeilijk ook op een kleine figuur, voor mij is je broek iets te vlekkig een paar lagen gebroken wit zeer transparant vermindert dit effect of heft het volledig op.
De kleur van je mantel is te licht volgend het voorbeeld, doe een beetje opzoekwerk en je zal begrijpen wat ik bedoel.
Als je u wilt houden aan het origineel is het helemaal mis. hieronder het originele schilderij
attachment.jpg
Je paard is mooi maar glanst te sterk, een glans is inderdaad altijd voorhanden maar eerder fluweel dit paard is nat. Kan natuurlijk maar dan moet je ruiter en de figuur ernaast ook dit effect hebben.

Grtx Jan
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor commentaar allemaal Ja Jan het is er weer mot op maar heb cuirassier alweer in ovenreiniger liggen van zaterdag omdat ik wet pallet gemaakt heb en dan paard geschilderd wat veel beter ging daar ik nu mijn verf nat kan houden de theorie licht en schaduw begrijp ik wel maar praktijk is nog wat anders. Het paard is mijn eerste stuk met het juiste materiaal en dat scheelt maar daar heb ik gedaan wat u gezegd heeft dun verven en dat begin ik te zien dat kleur zich zet als het droogt.
Ook het blinken is wat overdreven maar hoop dat met mat vernis wat recht te kunnen zetten want foto is altijd moeilijk maar ben wel fier over resultaat en geloof me mij spaar mezelf niet.
Dan de kleurencombinaties is niet van de poes als beginneling bv. Riemen schilder ik zwart en klooi dan maar om licht effect op te zetten en daar denk ik dat ik beter in plaats van zwart een donkere bruine kleur pak en dan kan ik aftekenen met zwart.En ja acryl droogt zo snel dat snelheid belangrijk wordt maar dat kan ik niet baas en dan begin je te klooien en daar ben ik echt wel aan het werken.
Nu heb napoleon terug besteld en die ik kapot geschuurd heb gebruik ik nu om te oefenen.
En geloof me dat ik jullie raad zeer goed opvolg en kritiek en zege vind om te leren.
Groetjes Pascal
 
Een paard schilderen is zowiezo één van de moeilijkste dingen. Hier word er veel gebruik gemaakt van schilderen met pigment poeder. Ik denk dat je uw basis kleuren eerst goed moet kiezen. Daar heb ik ook problemen mee en ik schilder op 28mm. Het gezicht wil je een koud uiterlijk geven. Schilder eerst je gezicht gewoon zoals je normaal zou doen en dan drybrushen met uw huidskleur een beetje gemengd met blauw. Ik denk dat je zo beter resultaat gaat krijgen. Voor wit schilder je het eerst wit, dan een grijze wash erover (mag bijna helemaal grijs zien) en dan terug oplichten met verdund wit en zo gaan tot pure verf om aftelijnen. Ik ga eens kijken op mijn andere pc voor online tutorials en zal u deze eens doorsturen. Voor de rest goe bezig. Veel oefenen en testen en opzoeken. Elke dag leer je bij, ik ook. Bijna dagelijks ben ik bezig op internet dingen op te zoeken ivm painting. Uw acryl droogt snel. Ik schilder ook met acryl en maak mijn penseel nat vooral eer ik begin dan droogt het ook niet zo snel en de verf klein beetje verdunnen. Als ik mijn eerste figuren zien tegenover die ik nu schilder is ook een groot verschil. Nie opgeven, het komt wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
rvk dat zou tof zijn bedankt alvast
 
Goed bezig Pascal....blijven oefenen is de goede raad want het is niet gemakkelijk.
Ik moet dit ook doen (en elke keer leer ik bij) en door veel te schilderen en te proberen en met de goede raad van enkele experts hier op het forum komt het uiteidelijk wel goed! ;)
 
Heb alles even opzij gelegd om wat te leren en nu heb ik cuirassier proper gemaakt en paard matter wat behoorlijk gelukt is.
inderdaad de frak moet blauwgrijs worden wat ik eindelijk gevonden heb op franse site.
de kuras en helm zijn juist ook de riemen aan het paard heb ik bijgewerkt hoop dat het beter is
grt Pascal
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Pascal , je paard ziet er prachtig uit , proficiat !!!!!!!

grt Nicolas
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan