- Lid geworden
- 14 apr 2014
- Berichten
- 10.901
Beste bouwers en forumleden zaterdag 16 juni ben ik gestart met een klein kitje van de Firma Lindberg om terug in gang te geraken na een kleine maand te hebben stil gelegen probeer ik me terug op de rails te zetten om te bouwen , zoals ze in de garagewereld al eens durven zeggen " mijn riempje ( v-snaar ) lag er af " zoveel als gezegd ik heb geen goesting
Maar met onze leden dag in het vooruit zicht kwam de swoeng er weer terug in , ondertussen is deze mooie dag ook weeral voorbij en ben ik stilletjes aan terug aan het bouwen geraakt
Het gaat hier nu over een Ford uit de jaren 1934 een coupe , ik had dat kitje eens op een beurs gekocht voor een zacht prijsje , veel moet er niet aan gebeuren het bestaat maar uit een paar onderdeeltjes
Maar coachke zou Coachke niet zijn als er niks aan veranderd zou worden en inderdaad het word een hotrod
Degene die dit niet moesten kennen wel het is een rage die kort na de tweede wereldoorlog is ontstaan door de mensen die terug van het front kwamen en toen niet veel geld hadden en toch wilde racen , en zo begonnen die gasten oude auto's om te bouwen
In eerste instantie werd de motor aangepakt ofwel vervangen door een zwaardere motor wat later uitgroeide tot een zeer zwaar opgefokte V8 tot wel 1000pk
Nu van het ene kwam het andere , want er werden in die tijd alleen stukken op gemonteerd van andere wagens of zelfs van vrachtwagens maar de wegligging trok op niks van die oude wagentjes en er kwamen andere banden op en ze werden ook met de jaren breder en breder
Er werden na verloop van tijd serieuze wedstrijden gehouden de zogenaamde dragraces want niet meer was dan een recht stuk baan van 400 meter lang en daar werd dan om ter snelste op geraced
Weer enkele jaren later splitste de hotrod wereld in een nieuwe tak met name de echte dragsters dat waren speciaal daarvoor gebouwde eenzitters op een licht buizenframe met speciale motoren die op methanol of vliegtuigbenzine reden en die haalden op die 400 meter vanuit stilstaande start snelheden tot 200 km per uur , nu heden ten dage gaan deze monsters nog sneller er zijn bolides bij die een parachute moeten gebruiken om het afremmen te vergemakkelijken
Nu onze coupe 34
De boxart is een klein doosje met een redelijk mooie tekening op
de inhoud meer is er niet bij
Even een dryfit
Het kleurke wel ik wil het sober houden maar toch mooi in een hotrod stijl , daarom een Two tone versie
Nu heb ik nog zo eentje een recenter jaartype en als alles meezit ga ik proberen er een mooi ondergrondje bij te maken geen echt diorama meer een vignette , maar das voor later
grt
Marc
Maar met onze leden dag in het vooruit zicht kwam de swoeng er weer terug in , ondertussen is deze mooie dag ook weeral voorbij en ben ik stilletjes aan terug aan het bouwen geraakt
Het gaat hier nu over een Ford uit de jaren 1934 een coupe , ik had dat kitje eens op een beurs gekocht voor een zacht prijsje , veel moet er niet aan gebeuren het bestaat maar uit een paar onderdeeltjes
Maar coachke zou Coachke niet zijn als er niks aan veranderd zou worden en inderdaad het word een hotrod
Degene die dit niet moesten kennen wel het is een rage die kort na de tweede wereldoorlog is ontstaan door de mensen die terug van het front kwamen en toen niet veel geld hadden en toch wilde racen , en zo begonnen die gasten oude auto's om te bouwen
In eerste instantie werd de motor aangepakt ofwel vervangen door een zwaardere motor wat later uitgroeide tot een zeer zwaar opgefokte V8 tot wel 1000pk
Nu van het ene kwam het andere , want er werden in die tijd alleen stukken op gemonteerd van andere wagens of zelfs van vrachtwagens maar de wegligging trok op niks van die oude wagentjes en er kwamen andere banden op en ze werden ook met de jaren breder en breder
Er werden na verloop van tijd serieuze wedstrijden gehouden de zogenaamde dragraces want niet meer was dan een recht stuk baan van 400 meter lang en daar werd dan om ter snelste op geraced
Weer enkele jaren later splitste de hotrod wereld in een nieuwe tak met name de echte dragsters dat waren speciaal daarvoor gebouwde eenzitters op een licht buizenframe met speciale motoren die op methanol of vliegtuigbenzine reden en die haalden op die 400 meter vanuit stilstaande start snelheden tot 200 km per uur , nu heden ten dage gaan deze monsters nog sneller er zijn bolides bij die een parachute moeten gebruiken om het afremmen te vergemakkelijken
Nu onze coupe 34
De boxart is een klein doosje met een redelijk mooie tekening op
de inhoud meer is er niet bij
Even een dryfit
Het kleurke wel ik wil het sober houden maar toch mooi in een hotrod stijl , daarom een Two tone versie
Nu heb ik nog zo eentje een recenter jaartype en als alles meezit ga ik proberen er een mooi ondergrondje bij te maken geen echt diorama meer een vignette , maar das voor later
grt
Marc
Laatst bewerkt door een moderator: