Hoofdsponsor

1/72 Focke Wulf Fw190 A8 (Revell) [DONE]

Hey,

Mercie jongens, en indd Bart, ik heb dit gezien als ik de worst ervan nam, maar dan was de boel al droog om het te kunnen afwrijven, maar geen nood, dit is echter heel licht, enkel zichtbaar door de lens, en zal verdwijnen nadat er een wash over komt en vuil gemaakt zal worden, dat komt dus wel goed.
@Erwin, indd man, hij komt mee voor vanavond, ben ondertussen al bezig met de decals..... ;)
 
Hey,

Hier zijn we al terugmet een update.
De 'plakkertjes' liggen erop, joepie.....
Het is een combinatie geworden van droge en natte decals, waarbij de natte onder handen werden genomen met set en sol voor een betere hechting. Het waren er een heleboel om te plakken want die technische decals staan er ook op, maar persoonlijk maakt dit het model af...:)
Ondertussen is de hele boel verzegeld met een laagje klir (vandaar de blank op de foto's), en zijn we begonnen met het inlijnen en lekker vuil maken van het toestel, het 'spelen' begint... :D

Allez, foto's..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se, nu begint hij toch op een vliegerken te trekken he....
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er erg knap uit, de motor vind ik erg goed geslaagd.

Grtz Bart.
 
Dit maakt mij alweer eens duidelijk dat ik veel te weinig naar de vliegers kom kijken :8
Wat een detail aan zo'n klein vliegertje :O
Mooi Swaken, mooi!!!
 
Zoals Beyond zegt, het is prachtig zoveel detail op deze schaal.
 
Hey,

Merciekes gasten voor jullie comments ;)
Ondertussen hebben we niet stil gezeten en hebben we verder gedaan met deze build. Alle paneellijnen werden in gelijnd, decals opgezet (juist nog de naam Muschi moet er nog op komen) en verder afgewerkt waarbij de wielpoten eronder staan, flaps eraan hangen, gunsight gemonteerd en ondestussen ook de voorruit gemonteerd.
Ik enkele foto's genomen, maar let op, dit is 1/72 en die zijn in supermacro genomen, dus alle stof ligt erop, dit is dan natuurlijk de keerzijde van de medaille van zo'n fototoestel. Gelukkig zie je dit niet in het echt, dus met de blote oog,...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, ik hoop dat het u voldoening geeft, er zit allesinds veel werk in. ;)
 
Laatst bewerkt:
ja daar kan ik een tijdje naar kijken,waarschijnlijk een werkje van een man met passie
 
interessant werkbankje. Heb je daar meer info rond?
 
Hey,

grote mercie jongens voor jullie comments.
@Jerre, dit is een werkbankje van JHModels uit lasergesneden triplex, handig stuk om je model op te zetten en hem te vervoeren zelfs. Ik dacht dat ik dit gekocht heb op de beurs te Middelkerke vorig jaar bij een Engelse handelaar, iets om naar uit te kijken, je hebt dit voor modellen van 1/72 en 1/48-1/32. Is niet echt goedkoop voor wat het is maar toch wel handig vandaar de aanschaf ervan. ;)
 
Een tijdje geleden dat ik hier komen piepen heb, adembenemend. Dit wordt een knaller.

Grtz Bart.
 
Mooi gedaan. Vooral de weathering. Ben ook geinteresseerd in de werkbank. Is dat niet na te maken? Hou niet zo van dure add-ons. Heb je wat pics zonder vliegtuig?
 
Hey,

@lightning strikes, ja ik heb een scan genomen van de kit voordat ik hem tesamen heb gestoken. Ik kan je de scan bezorgen zodat je deze kunt zelf namaken in triplex. Ik moet wel eens kijken waar ie zit, indien interesse, laat maar weten via pb dan voor je mailadres. ;)
Ahja, mercie voor de comments, ondertussen bezig aan het diorama ook al, ik vermoed dat het gaat tijd worden dat ik een nieuwe topic open in het juiste deel van de site.
 
Hey,

Eindelijk terug met hier een updateke van het vliegtuig.
Het vliegtuig zelf is bijna afgewerkt maar ik heb enkele 'montagefoto's' die ik u niet wil onthouden.
Wanneer het spel geheel is afgewerkt volgen natuurlijk weer foto's, maar dan volledig afgewerkt.
Allez, enjoy....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En enkele foto's zonder de canopie er nog op...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, de volgende foto's zijn volledig afgewerkte, dus tot dan he.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Moet je de leading edge niet wat meer weatheren? Daar komen de vleugels in contact met van alles wat door de lucht vliegt en zand schuurt niet onaardig.
 
Hey,

Merciekes voor jullie comments.
Ivm de weathering aan de leading edge, heb ik volgens de foto's die ik in mijn bezit heb, maar weinig afslijting gezien. Natuurlijk modelbouw-artistiek gezien kan ik je wel volgen. Ik zal met de fijne borstel de vleugels nog bijwerken maar dan ook niet overdreven natuurlijk, want op grote hoogte is niet veel zand meer te zien.... :)
Maar is indd een goeie opmerking.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan