Hoofdsponsor

1/12 Fiat Mefistofele 1923 Italeri [WIP]

Spaander

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 okt 2012
Berichten
1.181
Beste vrienden mijn eerste goede voornemen van 2016 en na lang te hebben stil gelegen staat deze doos nu eindelijk op tafel:)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ga nu eerst eens op verkenning wat hier allemaal in zit ..dit zal zeker geen weekbuild of zelfs geen maandbuild worden :P:P....deze gaat wel iets langer duren ..hij moet heel mooi en gedetailleerd worden .......


Hier een klein beetje geschiedenis van dit prachtig voertuig......zeg maar monster ...:8:8

Bron Wikipedia:

De FIAT Mefistofele (soms gewoon bekend als Mefistofele) is een eenmalige race-auto gemaakt door Sir Ernest AD Eldridge door het combineren van een Fiat racewagen en vliegtuigmotor in 1923. De naam komt van de demon met dezelfde naam, en de naam verwijst aan het helse geluid uitgezonden door de unmuffled motor, en het werd "Gedoopt" door de Fransen.

Eldridge brak de World Land Speed ​​Record op 12 juli 1924 met de Mephistopheles, door het rijden op 234,98 km / h (146,0 mph) in Arpajon, Frankrijk.

De Mephistopheles is gemaakt door het combineren van het chassis van de 1908 Fiat SB4 met een 6-cilinder, 21,7 liter (21.706 cc) Fiat A.12 vliegtuigmotor produceert 320 pk (235 kW, 316 pk).

De motor genaamd Fiat A.12 is een zes-cilinder vloeistof gekoelde in-lijn motor met een boring van 160 mm en een slag van 180 mm, die een capaciteit van 21,7 liter, met varianten die tussen 245 en 300 pk bij 1700 rpm. De A.12 was een vrij grote vliegtuigmotor ten tijde en de afmetingen waren typerend voor een scheepsmotor, maar het efficiënt en betrouwbaar. Ongetwijfeld Fiat ervaring met grote racemotoren bijgedragen aan het succes. Een totaal van 13.260 A.12s werden geproduceerd tussen 1916 en 1919.


Hier nog enkele foto's van dit prachtig beest:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Foto's ven het internet indien bezwaar worden deze onmidelijk verwijderd .

Hier nog een filmpje van dit monster :D

https://www.youtube.com/watch?v=u1qvH085rKY




Zo mannen nu ga ik echt op verkenning in deze doos wat er allemaal in zit foto's en update zalregelmatig gedaan worden en zeker ook veel vragen en hopelijk komen er ook veel tips binnen ;););)
 
Laatst bewerkt:
Ah daar is het beest :)
Veel plezier met deze kit.
 
Veel plezier met deze schoonheid.
 
Mooi en heel intressant Ron bedankt om toe te voegen :):):)
 
Ik ben zeer benieuwd naar deze bouw, zo'n monster...
De motor alleen is al even groot als een gewone wagen :huh:
 
Daar ga je hopelijk nog veel plezier aan beleven Coachke.
 
Veel plezier met deze doos, ik weet dat je er lang naar uit gekeken hebt!
 
Veel plezier met deze doos, ik weet dat je er lang naar uit gekeken hebt!

Inderdaad Roy ;)...en nu is alles in de plooien gevallen en staat hij nu op tafel....moet zeggen is een hele ontdekkingsreis in die doos ;););)
 
Deze staat ook hoog op mijn koop lijstje.Het motorblok op zich vind ik al een kunstwerkje.
 
Deze staat ook hoog op mijn koop lijstje.Het motorblok op zich vind ik al een kunstwerkje.

Vind ik ook............;) Daarom zou ik hem heel graag open bouwen ...ben het allemaal nog aan het bezien ;)
 
Die scharnieren kun je op deze schaal prima zelf scratchen, mits met veel geduld en toewijding.
 
Inderdaad Roy en heb zo al wat opgezocht en lijkt me prima te gaan om hem open te zetten ..tenslotte is het mooiste van heel die auto ...voor 3/4 de motor:D
 
Ik bedoel, hem scharnierend te maken zodat je de motorkap naar believen open en dicht kunt vouwen.
 
Ja man wat een model Swa,dat ga ik volgen zenne,ik zou zeggen veel genot en succes ermee.
 
Ik volg op de eerste rij Swa dit is echt een schone grt Pascal
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan