Hier had een update moeten staan, maar natuurlijk heeft Murphy weer iets te zeggen
Ik was vergeten om de deuren, achterklep en achterbumper te polijsten, dus heb ik dat vandaag gedaan. Tijdens dat polijsten, zag ik dat de achterbumper 2 donkere, ietwat bruine vlekken heeft. Dit is met polijsten niet weg te krijgen, ik denk dat het in de lak zit.
Gelukkig heb ik een 2dehands losse achterbumper gekocht (voor € 0,50 kon ik deze niet laten liggen), natuurlijk heeft deze ook weer de verf en blanke lak van Hotwheels waar niks op wil hechten. De nieuwe achterbumper zit momenteel in de ovenreiniger, hopelijk gaat dit keer alle verf en blanke lak eraf, anders wordt het schuren.
Het zal afwachten worden of de nieuwe achterbumper na de primer, verf en blanke lak, kleurverschil gaat geven. Ik hoop van niet want dat wil zeggen dat ik de hele body opnieuw moet gaan spuiten.
Ooh ja, ben ik nog vergeten dat 1 van de beide deuren een "verfophoping" heeft, deze zit in de verf en kan dus ook niet met polijsten weg. Jammer dat ik het niet eerder heb gezien, met kunstlicht was het niet zichtbaar, maar nu met daglicht helaas wel. Ik heb nog 2 andere F430's, dus denk ik een deur van 1 van die 2 ga gebruiken. Ook hier valt dan weer af te wachten of het kleurverschil gaat geven.
Verder heb ik ook een 2dehands setje originele Hotwheels velgen gekocht, maar deze zijn van een ander (nieuwer type) en hebben lelijke verstevigings-ribben aan de achterzijde. (blijkbaar was ik niet de enige die de eerste versie van de velgen kapot kreeg ?) Dus hier is flink wat werk aan.
Eigenlijk zou het genoeg moeten zijn met dit project, want het zit echt weer niet mee. Maar ik begin het zo langzaam aan een uitdaging te vinden, dus opgeven is niet aan de orde. Dit model moet klaar zijn tegen de ledendag van 22 september, en ik wil geen enkele moeite sparen om dit voor elkaar te krijgen.
Up yours Murphy !