Hoofdsponsor

1/8 Ferrari F40 Barchetta Beurlys. [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een kleine tussenstand, maar eerst een foto voor Rik van de versteviging van de deur :



Vandaag is de bestelling van Tremonia aangekomen, om jullie een idee te geven waaruit zo'n transkit bestaat heb ik wat foto's genomen :

De doos :



Twee platen PE, en de rolbeugel (deze kan niet dienen voor de Beurlys) :



Diverse onderdelen :



En tenslotte de handleiding :



Dat was het goede nieuws, het minder goede is dat er weer een probleem met de bulten is. De vorm is nu eindelijk goed, maar ze staan in een veel te scherpe hoek naar achter toe, dat wordt dus weer een keertje aanpassen.

Groeten, wet sellery ("Wette'ke" ;P)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag verder gewerkt aan de achterwand, omdat de middenconsole nu smaller is moet het deel dat doorloopt op de achterwand ook smaller worden. Het was een flink gepriegel om de vorm erin te krijgen, maar het is gelukt. Nu nog een beetje plamuren / schuren, en we kunnen weer verder.







Groeten, wet sellery :k
 
Laatst bewerkt:
He pascal , dit ziet er knap uit hoor wat je hier allemaal verbouwd.
Trouwens bij allebei de ferrari's.

groeten kadettje_opc
 
Bedankt voor de leuke reacties.

Vandaag de eerste poging gedaan om de stoelen aan te passen. Op deze foto zien jullie het verschil tussen de originele en de nieuwe gaten voor de gordels :



Op de 1/1 Beurlys zien ze er zo uit :



En dit is het resultaat tot nu toe :



Er is nog flink wat vijlwerk aan om de gaten goed te krijgen, maar de basisvorm zit er toch al in.

Wordt vervolgd

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Hey Rik, dat is een leuk filmpje !! Je ziet heel goed het verschil tussen de mooie lijnen van de Ferrari's en de woeste vormen van de tractors ... eeuuuhhhh...Lamborghini's :D :D

@ Droop : de gaten zijn met de losse hand op zicht gemaakt. Eerst wat gaten geboord, met de dremel de ruwe vorm gefrees, en dan met vijltjes bijgewerkt. cute Bij de 1/1 stoelen zit er een soort van "rubber rand" rond de opening van die gaten (moeilijk te zien op de foto), ik ga proberen om dat met een stuk isolatie of rubber slangetje na te maken.

Nog even dit : de Epanol plamuur barst als je grote gate opvult, maar hij blijft wel stevig. De Perfax snelplamuur barst niet, en wordt even hard. De Epanol moet wel véél minder lang uitharden, dan de "snel" plamuur. Beiden zijn dus perfect bruikbaar.

Groeten, Pascal
 
Yeh, Die woeste vormen van de Laborgini. :D:D:D

><><

Oh, ja... de plamuur. Daar wilde ik even op antwoorden.

De Epanol is idd voor dunnere lagen. Dat staat er ook op (lakplamuur is wat er op staat). Let wel dat lak plamuur over het algemeen voor max 1 mm is, daarna heb je altijd kans op scheur. Deze soorten plamuur is bedoel op oneffenheden weg te werken bij schilderwerkzaamheden. Dus als je krassen of verfbreuk hebt in bestaand schilder werk.

Het is nu eenmaal zo dat wij dit net zo gemakkelijk voor heel andere doeleinden gebruiken waar dit soort plamuur niet voor is gemaakt. Maar wel zeer goed bruikbaar voor is.

Als je grote zaken wilt bewerken, dan zou ik toch milliput aanraden. Zie mijn Amstel. Daar heb ik vele delen hiermee gemaakt. Aan een doosje heb je voor je Ferrari denk ik genoeg.
 
Bedankt voor de tip Rik cute

Ik heb milliput in huis, maar ik zag er tegenop om die 2 componenten te mengen. Het gaat natuurlijk veel makkelijker als je de plamuur uit een tube kan duwen hé :k
Héél glad moet de opvulling van de gaten gelukkig niet worden, er komt een zwarte nylonkous over de stoelen heen. Die kous moet met lijm uit een spuitbus aangebracht worden :| .Dat wordt nog een moeilijke klus, iets wat ik nog nooit gedaan heb.

Ben 3 paar nylonkousen gaan halen in de supermarkt, toen ik aan de kassa stond, keek de verkoopster mij vreemd aan. Ik zei toen maar : "Het is voor mijn modelbouw", waarop zij met een alleszeggende blik en een knipoog antwoordde : "Jaja, dat zal wel !!" :D :D

Groeten, Pascal
 
Kleine update, helaas is er niet veel te zien, maar er zijn toch weer flink wat uren werk ingekropen.

Beide stoelen hebben de nieuwe gaten gekregen, de plamuur moet nog uitharden. Daarna kan ik testen of ik de zwarte nylon kousen op verf kan lijmen. Ik wil de stoelen eerst een zwarte primer laag geven, omdat anders het rood door de kous heen schijnt :



De tweede verbreding van de zijkant is aangebracht :



Het gat aan de achterkant is ook helemaal dicht :



En tenslotte heb ik de gaten van de remschijven uitgeboord. Ik ga ofwel deze gebruiken, ofwel de PE-versie. Het zal ervan af hangen hoe deze schijven eruit zien als ze geverfd zijn, en als de velgen erop zitten :



Het waren flink wat gaatjes, maar de remschijf ziet er veel beter uit zo :



Tot de volgende maar weer.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Pascal. Ik zou deze remschijven gebruiken. Maar dan nog wel een beetje aanpassen. Dit is van metaal toch? Dus kun je ze klemmen in de spantang van de dremel. Daar heb je van die asjes waar je een slijpschijfje in kunt doen, met zo´n schroefje. Daar kun je een klem van maken met twee ringen en dan de remschijf ertussen klemmen door de schroef aan te draaien. Nu met grof schuurpapier bijvoorbeeld 180 afschuren terwijl deze rond draaid in de dremel. Je krijgt dan ook gelijk de remsporen in de schijf. En geeft het natuurlijke effect van het remmen. :D De gaten zitten er al in.
 
Hey Rik,

Zoiets was ik ongeveer van plan cute De schijven zijn wel van plastic, maar dat maakt niet uit. Ik heb geprobeerd om ze tussen 2 ringen op zo'n asje van dremel te klemmen, maar dat lukt niet omdat het schroefje niet lang genoeg is. Ik heb wel een bout liggen met 2 ringen, deze heb ik gebruikt om een remschijf rond te schuren, dus daarmee kan het wel lukken. Aangezien de schijven geschilderd worden, ga ik het proberen met een fijn schuurpapiertje of een schuursponsje.

Bedankt voor de tip cute

Groeten, Pascal
 
Nog een kleine update :

Ik was foto's van de Beurlys aan het bekijken toen mij opviel dat wijzerplaatbehuizing (ik kon geen ander woord vinden) er anders uitzag dan die van Pocher.

Zo is ze origineel :


En zo is ze bij de Beurlys :





Dus moest er een stuk vanaf, en nu ziet het er zo uit :





Er moet nog flink aan gewerkt worden, want de rand is duidelijk veel te dik. Wordt dus OF bijschuren OF heel de rand eraf en een nieuwe maken.

Vandaag kwam er een pakje met de post, is mijn bestelling met onderdelen van M-tec : m-tec online-shop - Accessorie Parts. Het zijn een "air tunnel" en een front spoiler :





Deze onderdelen kosten flink wat geld voor wat het is, daarom ga ik ze waarschijnlijk niet gebruiken. Ze dienen enkel voor de juiste maat te weten, zodat ik ze kan namaken. De originelen gaan dan in de spare-box voor de volgende F-40 verbouwing, of ik zet ze op Evilbay.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Wat wel eens wil helpen bij mij is dat ik de onderdelen waar ik mee bezig ben al een keertje in de grijze primer spuit. Dan het ik alles in één kleur waardoor ik een beter overzicht heb van alle vormen en maten. Het oogt dan heel anders. Dan wanneer je zwarte onderdelen hebt met allerlei geplamuurde stukken ertussen.
 
Bedankt voor de tip Rik cute

Het werken met primer is iets wat ik nog moet gewoon worden. Bij de America is het de allereerste keer dat ik primer gebruikt heb, en het geeft een veel beter beeld van wat er nog moet geschuurd worden. Alle oneffenheden vallen dan echt op.

Groeten, Pascal
 
In het dashboard heb je volgens mij niet zo heel veel oneffenheden hoor. Maar het vergemakkelijkt wel het zien van de pure vormen, hierdoor kun je beter inschatten hoe de vorm is in vergelijking met het orgineel.
:D
 
Zo had ik het nog niet bekeken. Dus je bedoeld dat het makkelijker is om de vorm te zien als een onderdeel in de primer staat, en dus 1 kleur heeft ipv die plekjes met plamuur ?
Ga ik zeker proberen, het wordt stilaan tijd om de combinatie primer en lak op een afvalstukje te probren, en kijken of ze niet met elkaar "vechten" :D

Even wat met de dremel en schuurpapier zitten spelen, en voila, het ziet er al veel beter uit :



Dan met een polijst-stick erover, ik denk dat het nu dun genoeg is :





Tot de volgende

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeker dun genoeg. Ik denk dat je nog wel wat werk hebt aan het achtergrondje. Er komt wel een ander scherm voor, maar toch voor de zekerheid wel glad afwerken. Oogt weer een stuk mooier he.

Ik bedoel idd, dat het gemakkelijker kijken is. Ons oog is ingesteld op vorm en kleur. Helaas wil dat nog wel eens met elkaar in conflict komen. Zeker als het om maatvoering of perspectief is. Dan is het handig om één kleur te hebben en kun je de vorm beter omzetten naar wat je op de foto ziet. Echt het helpt.
 
Hey Rik,

Er komt een plaatje tegen het achtergrondje, want zoals je op deze foto kunt zien is dat achtergrondje best wel dik :



Heb je misschien een idee hoe ik die groene kleur kan schilderen ? Ik heb wel een decal, maar die lijkt er maar een beetje op arghh En die wil ik liever niet gebruiken, omdat de display heel zichtbaar blijft bij deze Barchetta.

Maar eerst een uiltje vangen, straks gaat de wekker om 0700. Welterusten

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Ja pascal dat is echt vroeg he. :s

Maar goed bij mij ook, alleen ik kan niet slapen. ^^

Maar goed.

Je ziet dat je van links inkijk heb in de teller. En dus vraag ik mij af wat zet er dus achter het mooie digitale opbouw dashboard.

Wat je kunt doen is zeer gemakkelijk. Een dachboard maken dat je wit schilderd en dus dat als achteergrond gebruikt. Dan moet je wel rekening houden met de dikte ervan. Er komt nog een glaasje overheen. Als je het dashboard dan netjes wit hebt geschilderd. Dan kun je met transparant groen er overheen. Desnoods doe je dat een paar keer tot het gewenste effect. Let wel. Dit moet je dan wel met de airbrusch doen. Anders krijg je het resultaat niet.
Dan een helder glas er overheen. Daarop plak je daar waar je de groene vlakjes zit alles af en spuit je deze zwart glans. Als je dan de stukjes afplaktape verwijderd en het glas er op plakt, dan zul je zien dat je heel dicht in de buurt komt hiervan. Desnoods lak je alles nog een keer in hoogglans om het gewenste effect van de glans te krijgen.
 
Bedankt voor de mooie uitleg Rik cute

Inkijk achter de wijzerplaat is er gelukkig niet, anders moest ik dat ook nog gaan bouwen :k



Eindelijk heb ik een foto gevonden waar dat stuk zwarte tape op de wijzerplaat er niet opzit :



Ik weet alleen nog niet of ik dat stuk tape ga namaken of niet, op de versie die ik aan het maken ben, zit het er wel op :s

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan