Hoofdsponsor

1/18 Ferrari 458 Italia GT2 (HWE)

Status
Niet open voor verdere reacties.

GTO62

Ferrari meesterbouwer
Registered
Lid geworden
13 dec 2011
Berichten
235
Van deze zou ik nog een paar nette eindfotootjes plaatsen, nou bij deze.
Kleine toelichting nog van de werkzaamheden aan deze: Er is niet veel veranderd aan dit model.
Binnen heb ik zoals gewoonlijk alles in de matte blanke lak gezet, dit om de plastic glans te verdoezelen.
Nieuwe uitlaten gemaakt van alu-pijp, andere wielen gemaakt van onderdelen van drie verschillende firma's en alle spoilers voorzien van carbon decals.
Nieuw PE-materiaal voor kapsluitingen e.d. en 3D-decals van de Ferrari logo's.
En uiteraard een ander kleurtje met foutje!! Ja, ja, er zit een gatje in de lak op het dak. :(
Doordat ik een beetje haast had met dit model en alle ge- en verboden op spuitgebied heb overtreden, ben ik in deze de mist in gegaan.
En ja, ik weet het, haastige spoed is zelden goed, maar wanneer je het model vanuit de juiste hoek benaderd, zie er geen barst van, ha, ha!! ;)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


En dan nog een paar op z'n eigen plankje!!


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Zo, op naar het volgende project.
 
Dat is echt een beauty geworden.
Eens iets anders als Ferrari-rood.
Staat mooi op dat display.
 
Jawel hij doet het weer :O !!!!!!!

Er is niet veel veranderd aan dit model.

Ere wie ere toekomt John, als je dit juweel vergelijkt met het origineel zoals Hotwheels het aflevert is dit een verschil van dag en nacht.

Wederom een FANTASTISCH resultaat ! Ik zeg doorgaan Henny... euh John, vooral dóórgáán ^^

Welk kleur heb je op de body gezet ? Lijkt een beetje op het grijs dat ik gebruikt heb.
 
Gewoonweg prachtig. Enne van dat spuitfoutje is idd niets te zien...;)

Benieuwd naar de volgende.

Mark
 
Wederom dank, jongens, ik blijf mijn best doen, hè!! :)

En inderdaad, het is weer eens wat anders dan Ferrari-rood.
Hoewel ik eigenlijk niet veel rode Ferrari's gebouwd heb, maar dat heeft te maken met het polijsten en poetsen van de lak.
Ik heb wat veranderingen aangebracht in mijn techniek hierin, waardoor ik het meer aandurf om effen kleuren te spuiten.
Want op dit soort kleuren (zeker de donkere kleuren) zie je veel sneller krassen e.d. dan in metallic-kleuren.
Door de struktuur van metallic zijn deze veel meer vergevingsgezinter en vallen krassen minder op.

@Pascal: Kleurnr. van deze lak is 51085 van Motip en zit bij mij ook op de 430 Challenge/Hamann.
Alleen bij de 430 zit er een matte blanke lak op, waardoor deze donkerder lijkt.
In de blanke lakken die ik gebruik, zit een soort smoke, waardoor de werkelijke kleur een beetje donkerder kan uitvallen.
Nadeel hiervan is, wanneer je een foutje maakt, je het hele model moet overspuiten, je krijgt n.m.l. nooit meer dezelfde kleur terug bij reparatie.
Vandaar dat ik het dak van de 458 dan ook niet meer overgespoten heb, wegens kleurverschil met de rest van de body.

En Mark, de volgende zit er al aan te komen en weer geen rode!! ;)
 
Is een heel mooie kleur. Lijkt ze op Grigio Silverstone ?
 
Ik zou het niet durven zeggen, Pascal, maar ik breng hem mee naar Oostende.
We zetten hem naast jouw 430 en dan weten we genoeg, toch? :laugh:
 
Ik doe mee Patrice.

@ John : de huidige modellen lenen zich trouwens meer voor andere kleuren. (persoonlijke smaak...) De vroegere waren eigenlijk alleen mooi in het rood.
Trouwens een Ferrari is in elke kleur die de eigenaar wil verkrijgbaar :P (maar dat wist je zeker wel ;) ).

Groeten,

Mark
 
Ik begrijp het Mark, maar ik heb altijd geprobeert om al mijn modellen in het rood te krijgen.
Dat wordt steeds moeilijker en zeker als het om de wat oudere modellen gaat, die werden totaal niet in rood geleverd.
Vooral de wat exclusievere auto's van diverse beroemdheden, daar ging een rollend chassis met blok naar verschillende carrosserie bedrijven.
Daar zijn dan b.v. Zagato, Pininfarina en Drogo en kwamen daar vaak met de meest exclusieve carrosserieën vandaan in de meest mooie kleuren, behalve rood.
 
Een mooie ferrari geworden, mooi gedaan.
 
Zelfs al ben je zogezegd de mist ingegaan, klasse werk gto62
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan