Hoofdsponsor

1/144 Fairplay [wip]

renske

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 jan 2014
Berichten
45
hi
hier ben ik met het verslag van mijn sleepbootje na ineen zetting heb ik de hull geplamuurd en met een fijne corel bijgeschuurd vervolgen twee lagen
verf opgezet waar ik niet over te spreken ben zoals in mijn discussie staat ik denk dat ik het ga slissen en een ander merk verf opzetten

renske
 
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Dag Renske, goed dat het is gelukt met het bouwverslag.

Ik heb drie adviezen:

- Acrylverf rechtstreeks op plastic werkt niet. Eerst zul je een primer moeten gebruiken, anders is je project gedoemd te mislukken wegens afbladderende verf. Zeker als je straks nog gaat afplakken want dan zul je erachter komen dat de verf gewoon meekomt als je de tape er vanaf trekt. Ik kan me voorstellen dat er niets irritanters is dan dat. Als je in enamel schildert hoeft priming niet per se, maar persoonlijk doe ik het liever wel. Beter het zekere voor het onzekere te nemen.

- Je kunt het beste de onderdeeltjes van de gietramen te halen en alles mooi netjes schuren voordat je gaat primen & schilderen. Als je de onderdelen straks van de sprues gaat halen, kun je niet mooi schuren zonder de verf weer weg te halen. Bovendien moet je hoe dan ook altijd de 'littekens' bijwerken. Gebruik je ongemengde kleuren dan kun je het allemaal wel weer bijwerken maar dat bijwerken is meestal blijvend te zien. Gebruik je gemengde kleuren, dan is het natuurlijk nog moeizamer om de 'littekens' de juiste kleur te geven.

- Als je niet weet waar je de stukjes aan vast moet houden eenmaal afgeknipt en schoongemaakt en je wilt ze gaan primeren / schilderen: zet ze met een beetje secondenlijm vast aan een houten stokje (cocktailprikker), bevestigd op een plek die later uit het zicht is. Meestal lenen de latere lijmpunten zich daar goed voor. Zo heb je grip. Het cocktailprikkertje kun je plaatsen in een schuimblok waar je kerststukjes van maakt bijvoorbeeld.

Als je gaat airbrushen, kun je in plaats van secondenlijm ook een Pritt Poster Buddy gebruiken of wat Blu-Tack om het onderdeel mee vast te plakken aan het cocktailprikkertje.
 
Hoi renske,

Fijn dat het gelukt is om een bouwverslag te maken, succes met de bouw van het schip.

p.s. ik heb de titel van het bouwverslag veranderd in ,,Fairplay,,.
 
bedankt Debart en Roy bedankt voor de goede tips

Renske
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan