Hoofdsponsor

1/32 F/A-18C Schweizer Tiger [!]

markske

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 aug 2008
Berichten
1.605
Hallo na een maandje van niets gepost te hebben van bouwverslagen hier men nieuw project.
2645944328_1126d27802_o_zps948e25de.jpg

De doos die ik ga gebruiken.
BILD0252_zps85dce243.jpg

Een beetje aftermarket.
BILD0251_zps0ee462d2.jpg

En reeds een start gemaakt aan bepaalde onderdelen.
BILD0255_zps4808161e.jpg

BILD0258_zpsbf94aa23.jpg

BILD0259_zpsde30544f.jpg

BILD0266_zps03e2c5c4.jpg

BILD0267_zps15100079.jpg

BILD0268_zps986f1422.jpg

BILD0269_zps960b9ca4.jpg

BILD0270_zps47222914.jpg

Mark
 
Beestig mooi vliegtuig Mark, ik ben helemaal gek van zwitserse en oostenrijkse uitvoeringen.
 
Da's een mooie Mark!

Heb deze ooit gemaakt in schaal 1/48. Ga je de ZotZ decals gebruiken?
 
Ja inderdaad met de decals van zotz die zitten nog in de post en verwacht ze deze week in de bus.

Mark
 
amaai serieuze start dat je hier maakt mark, ziet er echt wel heel goed uit hoor welke schaal is ze ?
 
ik ga deze zeker ook volgen, ik heb ook decals voor dit toestel gemaakt, maar dan in 1/144 (moet nog gebouwd worden).
veel succes :)
 
amaai serieuze start dat je hier maakt mark, ziet er echt wel heel goed uit hoor welke schaal is ze ?

1/32 dus best groot ik ben op de moment gebeten door deze schaal.
Heb nog een vliegtuig of 15 liggen op deze schaal zal nog een probleem worden om deze te stallen eens ze klaar zijn.

Mark
 
Bestaat de firma Black Box nog ? Of had ge die set nog in stock ?
 
@Verbeek
Bedankt de kabels zijn van koperdraad en de opschriften van eduard.

@Wet sellery
Zo ver ik weet bestaat blackbox niet meer en is dat nu avionix geworden.
Sommige sets zijn nog gemaklijk te vinden maar de extirior set die ik heb wordt al een beetje moeilijker heb er me dan maar ineens twee van aangeschaft aangezien ik de kit ook twwee maal heb
Er zitten ook nieuwe uitlaten bij.
Ik was eerst aan het denken om deze van aires te kopen maar na enig speurwerk kwam ik te weten dat je deze beter links kunt laten liggen.
De diameter van de uitlaten zou te klein zijn.
Heb het nog niet nagezien maar zal dat eens doen als ik daar geraak.
Dan vraag ik aan een lid an de club om zijn exemplaren eens mee te brengen zal er dan foto van nemen.

Mark
 
Bedankt voor de info Mark. Zelf heb ik geen ervaring met kits van Academy, maar regelmatig lees ik dat de kwaliteit niet altijd even goed is. Wat vind gij van de kwaliteit, details en pasvorm van deze kit ?
 
Bedankt voor de info Mark. Zelf heb ik geen ervaring met kits van Academy, maar regelmatig lees ik dat de kwaliteit niet altijd even goed is. Wat vind gij van de kwaliteit, details en pasvorm van deze kit ?
Zover ik weet met deze kit is het grootste probleem de luchtinlaten die te klein zijn in diameter en het zwakke landings gestel.
De lucht inlaten valt wel op als je deze vergelijkt men degene die ik er voor bijgekocht heb.(zal proberen deze week er eens een foto van te maken naast elkaar)
Voor het landingsgetel heb je twee opties om te kopen.

Je hebt deze van sac dit is een goedkopere oplossing en je moet een deel gebruik maken van de kit onderdelen.
Dan heb je deze van G fator 2 maal zo duur als deze van sac maar al volledig klaar.
Ik ben voor de goedkopere versie gegaan anders wordt er te weinig aan gebouwd.

Kwestie van pasvorm kan ik nog niet veel zeggen.
Ik heb wel eens een dryfit gedaan van de voorste romphelften en dat ziet er al keurig uit.
Het plan is ook goed details vindt ik prachtig (je kan altijd nog wat details toevoegen)
Ze geven je ook twee front panelen voor de cockpit zodat je een vroege of een late versie van de C kan maken dus even referenties nakijken.

Deze kit is ook de enige op de markt als je een C versie wil maken.
Academy zou dit jaar ook nog met het A model uitkomen (joepie heb er al decals voor)



Mark
 
Hier een detail foto van de linkse vleugel.
BILD0289_zpsc174081b.jpg

Een foto van het landingsgestel de aftermarket en die metale latjes is van de kit.
De bedoeling is dat je deze aankleet met de plastic stukken dus niet erg stevig voor zo een grote zware kist.
BILD0290_zps63b24cae.jpg

De lucht inlaten.
Links van de kit rechts de aftermarket.
Hier kun je zien dat de diameter van de kit te klein is.
Wat ook een voordeel is aan de after market dat deze naadloos zijn dus een hoop elende bespaard om deze naad weg te werken.
BILD0288_zpsc4d86041.jpg

Mark
 
het is niet aleen groter maar de vorm ziet er ook helemaal anders uit .
 
Serieus verschil tussen de beide luchtinlaten, bedankt voor de info Mark.
 
Een beetje verder geerkt aan het electronica compartiment net achter de cockpit.
BILD0297_zps94139d79.jpg

BILD0298_zpsa88b1400.jpg

Mark
 
wow knap hoor zijn dit de start baterijen mark ?
 
Ziet er goed uit Markske.
Details zijn mooi gedaan.
 
@Amazone.
Er zitten bateryen in maar of deze voor te starten zijn weet ik niet.

@Camaro69.
Bedankt.
Er gaat nadien niet zo veel van te zien zijn er komt nog een paneel op dus we krijgen nog maar een opening van 1cm op 1cm.

Nog wat werk gedaan.
Een luik opengezet daar waar de brandstof getankt wordt.
Ook een luik dicht geplamuurd.
BILD0300_zps4cdd72f5.jpg

Nog een nieuw onderdeel er op en deze is voor de inflight refeulingprobe.
BILD0301_zps5a14b539.jpg

De boel geplamuurd de pit en de wielbak zit er ook reeds in.
BILD0302_zps3f765a4f.jpg

Volgende werk de boel bijschuren.

Mark
 
keine update(sorry voor slechte foto.
BILD0329_zps56d766b4.jpg

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan