Hoofdsponsor

1/32 F-105G first in,last out

ERVARING
gemideld
BOUWWIJZE
aftermarket
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
work in progress
COMMENTAREN
laat maar komen

mark31

Well-known member
Registered
Hallo iedereen
hierbij een nieuw project dat ik ga starten aangezien men tornado klaar is en een nieuwe uitdaging wil.
Het plan is om de F-105G te bouwen op een diorama tijdens de Vietnam oorlog.
De inspiratie is er gekomen tijdens het lezen van een boek waar over de piloten en de missies wordt gesproken.
Zij waren de eerste die er waren aangezien zij de lucht afweer gingen uitschakelen en dan als laatste terug weg.
wat ik ongeveer voor ogen heb kwestie setting.
1ef45bfafd6d2461c44c17c9568226a0.jpg

De kit is de Trumpeter kit 1/32
1.jpg

Nog wat lectuur.
2.jpg

De nodige aftermarket dat ik over de maanden bij elkaar heb gezocht om hem zo goed mogelijk te krijgen.
Trumpeter heeft hier en daar de bal goed mis geslagen kwestie details.
3.jpg

Voor de muren (revetment) heb ik van iemand de files gekregen om deze te printen.
Aangezien ik er een deel van nodig heb gaat dit wel even tijd in beslag nemen
maar hier resultaat van de eerste test print
5.jpg

Daarna toch maar eens kijken of alles een beetje past dus even wat stukken opkuisen en eerste deel gemonteerd.
6.jpg

Kwestie grote hier met een groot potje tamiya verf voor een idee te krijgen
7.jpg

Zoals jullie wel zullen begrijpen zal dit zeker geen snel project worden.

Mark

Uw resinprints zien er alvast netjes uit. Nu afwachten wat de kit zelf in petto heeft, want ik denk dat dit toch al een tamelijk "oude" kit van Trumpeter is als ik me niet vergis.

Een Thunderchief, één van de minder gekende US jets.
Jaaaaren geleden ooit eens deze van Frog gebouwd op 1/72 en was zelfs op deze schaal al een groot beest in vergelijking met andere jets. Enkel de Voodoo was even groot.
Succes, volger bij.

Bedankt Pascal.

DanCooper
De kit is van 2010 maar zoals we allemaal weten trumpeter heeft een beetje de reputatie van sommige kits gewoon prachtig tot ja het lijkt er wel op maar veel domme fouten er in.

Erwin
Het is inderdaad een beetje een vergeten vliegtuig maar heb er veel wardering voor gekregen door er over te lezen.
En ja klein is deze zeker niet
hier op men snijmat even snel met tape en dan moet de neus er nog op.
4.jpg

Ik hoop dat ik deze week een beetje kan doen aan het vliegtuig maar eerst profiteren van het goede weer.

Mark

Niet mijn vakgebied, maar zeer intressant om te volgen, en zeker op schaal 1/32

Falco

Een, F-105G Wild Weasel.........wow......prachtig project. Ik zit op de voorste rij hoor.

Mvg

Danny

begonnen aan de cockpit.
Dit is een combinatie van aires en quinta 3d decals
de dacals zijn voorzien voor de kit dus moest ze een beetje aanpassen voor te laten passen op de resin pit
Hier het resultaat van een paar uur plezier
11.jpg
13.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg

Nog niet volledig klaar maar zeker op de goede weg.

Mark

Die 3d decals voor cockpit zijn echt wel de max !
Mooie vorderingen en erg interessant onderwerp. benieuwd naar het vervolg.

hier de volgende update.
meest onderdelen er in voor de romp dicht kan nog enkel voorste wielbak monteren
21.jpg
even een blik in de pit
22.jpg
23.jpg
24.jpg
Dan maar wat werk maken van de voorste wielbak.
25.jpg
26.jpg
Dan wat zagen en schuren.
de oude kielvin verwijderen om plaats te maken voor de aftermarket
27.jpg
28.jpg

Dat was het voor nu

Mark

Great start on a different jet, not sure if I am keen on the 105 , there is just something about it that swings me , just can’t put my finger on it , think it might be the air intakes that are very different / odd , but great work so far will continue watching .

Die 3D decals zijn duidelijk een grote meerwaarde voor de kit. Jammer te zien dat de aansluiting van beide romphelften blijkbaar niet vlot verloopt.

Great start on a different jet, not sure if I am keen on the 105 , there is just something about it that swings me , just can’t put my finger on it , think it might be the air intakes that are very different / odd , but great work so far will continue watching .
Thanks and yes it have somthing special
My love for this plane came after reading pilot storys when the where in Vietnam and the missions the have done.
So coll it a bit off tribute build to the pilots and crews.

Mark

Die 3D decals zijn duidelijk een grote meerwaarde voor de kit. Jammer te zien dat de aansluiting van beide romphelften blijkbaar niet vlot verloopt.
Inderdaad die 3d decals zijn gewoon top
Kwestie aansluiting romp niet echt een probleem dit is maar een dryfit.
Past eigenlijk goed maar meer later.

Mark

Interessante bouw. Hoewel ik het vliegtuig in kwestie niet direct "moeders mooiste" vind volg ik dit topic van nabij.
Succes met het vervolg.

een klein beetje verder
de romp is toe en de staartvin geplaats.
999.jpg
Nu een klein probleem met het roer
Deze is te klein
1000.jpg
de echte
1001.jpg

Ik heb een mail gestuurd naar reskit met foto om dit probleem aan te halen en ze gaan me een vervang exemplaar op sturen.

Mark

tijd om een beetje verder te werken.
Kielvin van de kit verwijderd.
27.jpg
28.jpg
De nieuwe
31.jpg
Op zijn plaats en ook nieuwe air scoops geplaatst.
32.jpg
33.jpg
Eerste wielbak in de vleugel gekregen na een paar uur schuren aan het aires stuk
Hier en daar zo dun moeten gaan tot dat je er bijna kan door kijken.
34.jpg
Nu werk maken van de andere wielbak

Mark

Terug
Bovenaan