Hoofdsponsor

Anders / onbekend Experiment 1943

Jiver

Sponsor
Registered
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
527
Locatie
Herenthout
Ik prul graag, probeer dingen uit en ik maak graag multi-functionele onderdelen van resin. Zo heb ik het volgende kitje in elkaar geknutseld. Het is geinspireerd door de reeks van 'Wolfenstein' pcgames. Kort gezegd gaan die over de Nazis en hun interesse in de occulte.
Ik wou een vignetje met die sfeer van experimenten en de 'horror' die ermee gepaard gaat.

Het centerstuk van het vignet is niet echt een nieuwe buste. Het is een van mijn bestaande zombies die ik voor de gelegenheid geconverteerd heb. Op een resin exemplaar is eerst met een dremel overtollig materiaal weggefreesd. Ik heb dan een mechanische ruggegraat en enkele andere onderdelen toegevoegd om tot een cyborg-look te komen. Alles is dan aangewerkt en ik heb een mal gemaakt van de buste. voor het paneel gebruikte ik plastic card, M1 boutjes, rondellen en nog wat onderdelen uit mijn magic box. De kabels die uit zijn ruggegraat steken zijn afgegoten gitaarsnaren. De sokkel waarop de buste staat is er eentje uit een reeks die zijn samengesteld uit 'scrap' onderdelen.

Wolfensteindio1.gif Wolfensteindio2.gif
Wolfensteindio3.gif Wolfensteindio4.gif
Wolfenstein%20concept3.gif
 
Ik heb er al eens eentje geschilderd, maar een van de dagen ga ik nog eens een nieuwe poging wagen.

Wolfenstein%20concept.gif Wolfenstein%20concept2.gif
 
Je moet er toch maar opkomen om zulke bustes te maken hoor...
Knap werk alleszins ;)
 
Origineel idee! Zeer mooi geschilderd ook, maar ik denk toch dat ze in een laboratorium netter werken.

Peter
 
Heel mooi mateke ..je brengt weer echt een specialleke :)..ik hoop dat je wat terug in gang geschoten bent ...toppie :)
 
Toch nog 2 vragen:
Komt de helm terug?
Worden de draden uit de ruggewervel nog ergens aan bevestigd?

Peter
 
Toch nog 2 vragen:
Komt de helm terug?
Worden de draden uit de ruggewervel nog ergens aan bevestigd?

Peter

Wat betreft de kabels is het zo voorzien in de kit, dus moest ik ze ook in die versie maken. Die helm zit er ook niet bij maar is een afzonderlijk item.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan