OK, begrepen; hier dan hopelijk met de goede link
Update 4/12/16
De zomer is voorbij, dus zijn we weer aan de slag gegaan.
Reddingssloepen zijn ge-assembleerd, elke sloep bestaat uit 8 laagjes, in totaal 20 sloepen, waarvan 18 afgedekt en 2 open. Zijn nu klaar voor de spuitcabine. Nadien kunnen dan de covers aangebracht worden en de “grablines”; deze laatste zijn photo-edged.
De 4 schoorstenen zijn ook flink gevorderd in de afbouw. Ik heb ze bekleed met 0,13mm styrene en het rivetpatroon aangebracht. De stoompijpen zijn gemaakt van plastic buisjes en koperdraad. De pijpen aan schoorsteen 3 zijn wel niet voor 100% conform, maar ik kan er mee leven. De PE- ladders en nog enkele kleine details moeten nog aangebracht worden, dan kunnen deze onderdelen ook naar de spuitcabine.
Ook begonnen met het aanbrengen van de PE-ramen. Eerst moesten alle bestaande raampjes verwijderd worden, randen opvijlen en dan de PE-ramen erop gelijmd met Krystal Klear omdat dit ten eerste (bijna) onzichtbaar opdroogt en je , ten tweede, wat meer tijd hebt om alles netjes te positioneren, in tegenstelling tot secondenlijm. De eerste raampjes zijn aangebracht met het blote oog, maar dat lijkt nergens op. De volgende moeten met de loupe-bril gedaan worden. In totaal 250 raampjes te doen
. Ook komen er nog 15 extra-deuren die in de kit ontbreken.
Heb ook verlichting voor de binnenkant van de romp gevonden : een zelfklevende LED-strip met controller, zodat de lichtsterkte met afstandsbediening kan aangepast worden. Twijfel nog of ik de navigatieverlichting ga aanbrengen, want die zijn zo miniscuul klein.
Het hek heb ik helemaal uitgevuld met balsa, zodat ik bij het beplanken van dit deel van de romp wat meer “jus” krijg.
Ondertussen ook een start gemaakt met het beplanken van de romp en dan besef je pas wat een lengte dit schip heeft : 1.300mm lang, wat een eind.