Hoofdsponsor

Anders / onbekend Earth Metal Kits

Had nog nooit gehoord van dit type modelbouw, ziet er wel leuk uit als tussendoortje om de zinnen eens te verzetten zoals Roy zegt.
Dit 1908 Ford model ziet er wel zeer strak en netjes gebouwd uit.
Stef
 
Prachtig karretjes , en tevens leuk tussendoortje :)
 
Dit zijn inderdaad leuke kitjes. Heb een jaar of 2 geleden ook enkele kitjes hiervan gevonden op een beurs. Heb een reuzenrad een Tiger I, een T34, de titanic en een corsair gemaakt.
 
Nooit van gehoord of gezien maar ziet er idd een leuke display uit...
Via google bij "DeBanier" gevonden (11 winkels in Vlaanderen) voor €16...

Groetjes,
Kurt
 
attachment.jpg

Deze kocht ik vandaag bij Verschooten. Hij wordt geproduceerd door het merk dat ook deze kitjes uitgebracht heeft. Ik ben eens benieuwd, wanneer ik hem morgen test, hoe snel hij roteert. De afmetingen zijn nogal klein. Ik zal er een filmpje van posten.
 
Ik heb het ding getest en het werkt erg goed, zelfs op plaatsen waar relatief weinig licht doordringt. Het snelst werkt hij wel op de vensterbank.

 
Iets om te onthouden, erg leuk bedacht.

Hyperrealistische kit van een Zap-flesje trouwens :)
 
Eergisteren ook 2 kitjes gekocht. Megatron en soundwave van de transformers. Dit is een leuk tussendoortje maar nie simpel. Megatron heb ik al klaar foto's volgen nog.
 
Ik heb nu ook eens twee van mijn Earth Metal kitjes op de spinner geplaatst.



Jammer dat er mar eentje per pagina embedded kan worden maar jullie vinden het wel.
 
Ik heb er weer eentje aangestoken.

attachment.jpg

Deze bevatte weer twee mooie PE-fretjes.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Bij deze was er aan de achterkant wel een beschadiging, gelukkig komt die aan de binnenzijde van het model terecht. Het lijkt alsof er krassen in gezet zijn maar ze gaan maar zo diep als de etslijnen. Ik had vandaag niet zoveel tijd om er aan te beginnen, zo ver ben ik al:

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is dit 100% PE? Man waar begin je aan hahaha! Ziet er wel tof uit! Weer eens iets helemaal anders!
 
Ik heb deze afgewerkt, het heeft wel wat langer geduurd omdat ik aan tien dingen tegelijk bezig ben. Het nieuwe is er ook wel wat af nu.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het liep nog bijna faliekant af net voor de eindmeet, want de chassisplaat brak doormidden toen ik die aan de carrosserie wilde hechten. Ik had die eerst naar de verkeerde kant geplooid en toen teruggeplooid. Op de chassisplaat komt heel wat tractie te zitten en dat veroorzaakte de breuk. Gelukkig kon het in twee stukken ook wel vastgehecht worden.
 
Steven mooi echt knap , ik heb er al een paar gezien in het echt maar dit kan me toch niet bekoren , sorry , het ziet er leuk uit dat wel , het is zeer kenbaar dat het een Mustang is niks voor mij
Grt
Marc
 
Heel apart. Ik huiver al bij de gedachte van het lijmen van zoveel metaal. Maar het resultaat mag er zijn. Voor mij lijkt het op een Mustang :D
 
Ik ben het hier met Marc eens, heb volgens mij al eens gezegd dat dit waarschijnlijk leuk is als tussendoortje maar dat het als schaalmodel... laat ik voorzichtig zijn... minder nuance kent dan de plastic broertjes en zusjes. Te beginnen bij de achteras, die volgens mij van plan is de vooras[SUP]1 [/SUP]in te halen.

Wel is dit goed te gebruiken om (beter) te leren solderen, lijkt me, afhankelijk van welk metaal het is.





[SUP]1[/SUP] Vooras??
 
Volgens mij is het roestvrij staal. De afwijking in de achteras zit er ook wel omdat de pennetjes daarvan niet strak aangedraaid waren. Het is belangrijk om strikt de volgorde te volgen en daar was ik te snel geweest met het dichtplooien van de as. Door de spanning van het onderstel trekt alles naar voren. Ik denk dat het vooruitzicht om geen lijm te moeten gebruiken mensen over de streep kan trekken om toch met PE te beginnen en daarna misschien met meer vertrouwen een multimediakitje open te trekken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan