Hoofdsponsor

1/98 Dwarsdoorsnede Victory - 1:98 - Corel [!F]

Dit gaat echt mooi worden Mark, dit maakt het helemaal af.
En wat een mooie pluisjes op zo'n macrofoto :) :) die je in het echt natuurlijk niet ziet.
 
Hoi Mark,

prachtig zeg !!!!-fck--fck-
En leuk dat je een paar close-up foto's gemaakt hebt voor de leken onder ons, kunnen we hier heel wat van leren.ApplausApplaus
 
mooi dat je er wat aan hebt,
zo heb ik heb ook grotendeels geleerd namelijk
 
de jufferblokken aan het 2e wand gemaakt. de chaos is compleet :D
132.JPG
 
het knopen gaat je presies goed af mark . heeeeeel mooi aan het worden
 
niet zo veel gedaan deze week. wel de weeflijnen gemaakt richting de mars
daar heb ik meteen een vraagje over:

de weeflijnen op de jufferblokken (en straks ook op het 2e want) zijn van een iets afwijkende kleur. iets meer bruin/geel. ik twijfel of ik dit touw zal gebruiken of toch nog een keer op zoek ga naar een meer passende kleur. de fabrikant was namelijk zo vriendelijk om precies genoeg touw bij de kit te doen voor 1 want (aan beide kanten, dat wel)
dit gaat te veel opvallen he? wat is jullie mening?

p.s. ik zie ook dat ik nog wat knoopjes moet bijwerken/netter maken
133.JPG
 
het 2e want dan:
1 kant is klaar. de knoopjes zet ik zo vast met wat verdunde houtlijm. ik zal ook nog wat kleine dingen netter/strakker maken

135.JPG

136.JPG



de ophanging van de ra had ik al gemaakt, maar nog niet laten zien. de beschrijving noemt dit niet eens, maar anders rusten die touwen op niks. dus maar eens foto's gezocht, en dit gemaakt
134.JPG
 
Kijk, kijk, dat gaat lekker. mooi om te zien hoe dit nu allemaal vorm gaat nemen. Mooi hoor. :)
 
Dat knopen gaat je echt heel goed af Mark, mooi gemaakt !!
 
ayayay! het einde komt nu toch wel snel in zicht. eigenlijk wil ik nog niet klaar zijn met dit schip :P
ik was vanavond even gaan zitten, voor je het weet ben je 4 uur verder :laugh:

het 2e want afgewerkt:
137.JPG


wat extra lijnen naar de topmast:
138.JPG


de eerste ra hangt er ook al in (moet nog afgewerkt worden)
139.JPG


de ophanging, (ook nog niet af)
140.JPG
 
Hoi Mark,

als een maal lekker bezig ben vliegen de uurtjes je om de oren !!!:D
Maar het resultaat loond de moeite .:yikes:
Op de ra breng je er ook een zeil op aan ????
 
nee, het model blijft zeilloos. ze zitten niet in de kit, maar ik vind zonder ook mooier. dan komt het touwwerk mooi naar voren
 
heel netjes hoor mark. de zeilen is een persoonlijke keuze natuurlijk.

nog ff doorbijten en je bent er helemaal mee klaar, en het ziet er allemaal erg verzorgt uit 8)
 
niks doorbijten...
ik vind het jammer dat het schip bijna klaar is.. is een veel te leuk project :D
 
Begint het einde zo toch in zicht te komen.

Voor dit soort type opengewerkte/dwarsdoorsnede´s. Is het de bedoeling dat men de details juist heel goed kan zien. Daarom word er bijna nooit (uitzonderingen daargelaten) gebruik gemaakt van zeilen. Ook zal dit volgens mijn visie niet mooi zijn omdat het tuig enz dan minder goed zichtbaar is. Dat vanwege de inkijk. Als je het opengwerkte stuk zoals mijn Ictineo zou nemen zou dit wel kunnen. Maar dan is het een lengte doorsnede.

Verder even wat kritiek puntjes voor je volgende schip.

140.JPG


De rode pijlen geven aan tot waar je ongeveer het touw had mogen omwikkelen. Dit is allemaal ter bescherming van de schurende delen.
 
Mooi tuigage werk Mark. Het ziet er heel strak uit.
Ga je er een vitrine voor maken? Het zou zonde zijn als er veel stof in de touwen komt.
 
rik, bedankt voor het meedenken. het touw is al zo dun, dus dat gaat erg lastig worden. ik heb het wel eens geprobeerd, maar mooier werd het er niet op. vandaar dat ik het weg heb gelaten
voor het want heb ik het wel gedaan zoals je ziet. misschien had het iets verder gemogen

die vitrine? sja. ik had er geen plannen voor, maar voor het behoud van je model is het misschien wel slim
enig idee waar je zoiets kan halen? of kan je beter zelf iets in elkaar zetten? misschien kunnen jullie me op weg helpen qua methodes/materialen?
 
Mooi gemaakt Mark!
En het is allemaal zoooooo klein hé:O


Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan