Hoofdsponsor

1/35 Duobuild DJs / Famo : Faun SLT-56 Tanktransporter [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuke topic om te volgen. Die Faun staat al heel lang op de wenslijst. Vroeger was ik al weg van de Accurate armour uitvoering.
maar deze is volledig in Resin en kost mucho dinero. Misschien moet ik eens bellen naar de kerstman om te zien of hij de Trumpeter kit nog kan leveren..:)
 
Leuke topic om te volgen. Die Faun staat al heel lang op de wenslijst. Vroeger was ik al weg van de Accurate armour uitvoering.
maar deze is volledig in Resin en kost mucho dinero. Misschien moet ik eens bellen naar de kerstman om te zien of hij de Trumpeter kit nog kan leveren..:)

Ja de resin uitvoering is inderdaad heel duur. Maar deze van trumpeter valt reuze mee. Je moet maar even hier checken

http://www.dominomodel.com/main.php?action=zoekensimpel
 
Tja eigenlijk nog niet verteld é , maar ik was eigenlijk al begonnen aan deze kit enkele jaren geleden . Ik was begonnen met de aanhanger maar had het gepresteerd om de zwanehals te verkl*ten :angry: En toen DJs het voorstel deed om hem te maken in duobuild zat er eigenlijk niets anders op dan de kit maar opnieuw te kopen en te beginnen met een nieuwe lei :)
Nu, de eerste aangekochte kit kan ik de trekker nog gebruiken, dus geen man over boord !
 
Hier dan de eerste update, het heeft wel iets geduurd maar er kwam heel wat opzoek werk aan te pas. En ge kent ons het moet ok zijn he :nowink:
Ook nog eens bedankt aan Erwin voor het bezorgen van de nodige foto's.

Het eerste dat we onderhanden hebben genomen is het dashbord. De originele
meters zijn verwijderd en vervangen door PE en hier en daar werd nog een knop en sleutel toegevoegd. Bij de rode pijl is een stuk plasticcard geplaatst waar de bedieningsknopen werden ingekrast.

DSC02007.jpg

De beugel op het dashboard werd vervangen door koperdraad met stukjes isolatie materiaal er rond en ook een extra steun werd voorzien.(zwarte pijl)

DSC02008.jpg

Het opbergvak werd ook geopend en er werd een nieuw opbergvak gemaakt. (blauwe pijl) en de chauffage blazers werden ook geopend en 2 stukjes koperdraad in gestoken zodat het eruit ziet zoals in het echt.(zwarte pijl)

DSC02009.jpg

En nog een foto van de volledige dashbord.

DSC02010.jpg

Zo dat was het voor nu, het volgende is de zetels waarvan de 2 buitenste moeten voorzien worden van luchtvering (volledig scratch).:$
 
Tja eigenlijk nog niet verteld é , maar ik was eigenlijk al begonnen aan deze kit enkele jaren geleden . Ik was begonnen met de aanhanger maar had het gepresteerd om de zwanehals te verkl*ten :angry: En toen DJs het voorstel deed om hem te maken in duobuild zat er eigenlijk niets anders op dan de kit maar opnieuw te kopen en te beginnen met een nieuwe lei :)
Nu, de eerste aangekochte kit kan ik de trekker nog gebruiken, dus geen man over boord !

Ge kunt die trekker misschien op de nieuwe aanhanger zetten. ;)
 
@ Djs : das nu eens een gedacht ! maar dan moogt ge ook nog eens die kit gaan kopen, want het is een duobuild é makker :8

Bon, ik kan er eigenlijk niet zoveel aan toevoegen dus hier zijn de pics van mijn vorderingen.

1_s4.jpg

De 2 linkse knoppen waren normaal gezien in PE maar daar ik ééntje verloren ben heb ik ze zelf moeten maken net zoals de rest dat ge ziet in rood koper, ijzerdraad en plasticcard. De PE-sets van DJs en mij verschillen toch op verschillende details hier in dit geval de knoppen.
Het paneeltje met de bedieningsknoppen in plasticcard (zie DJs) moet nog gemaakt worden.

1_s5.jpg


1_s6.jpg

1_s7.jpg

1_s8.jpg

Dan ben ik een beetje op de feiten voor gelopen en heb ik het dashboard al eens gedryfit in de cabine.

1_s9.jpg

1_s10.jpg

De ganse lengte van de onderkant van het dashboard (waar nu de blue tack zit) moet nog afgedicht worden naar de carroserie toe.

1_s11.jpg

Voila, morgen zal ik eens een foto plaatsen van het originele stuk uit de kit waarvan we vertrokken zijn. Altijd leuk om de verbeteringen die we gemaakt hebben te tonen. Das dan natuurlijk het voordeel van een kit in het dubbel je kan altijd fotoos nemen van het origineel als je die vergeten te trekken hebt ^^
 
En we zijn weer vertrokken in de pe / scratchwerk rollercoaster van ons Famoke ! Prachtig !
 
Wacht Guy , DJs heeft de luchtveringen van de zetels al gescratcht en de vorm van de zetels al aangepast. Ge zult zien ....puik werk. Nu ge zijt truckchauffeur of niet é ;)
 
Dus Famo, op dit moment zijt ge aan 3 PE-masterwerkjes tegelijkertijd bezig,.....waar haalt ge al die vrijetijd man?:laugh:
In ieder geval ziet het er weer veelbelovend uit! Zijt ge trouwens nog bezig aan Uw andere projecten?

Grtz. Erwin.
 
Belofte maakt schuld !! ziehier het originele dashboard waar we van vertrokken zijn

18_1.jpg

@ Erwindejongh : vrije tijd ? al eens gezien hoelaat het is als ik dat hier zit te typen ? en morgen er weer om 5u30 uit é. Het leven van een modelbouwer gaat niet over rozen :nowink: ;) :laugh:
De andere projecten staan mooi aan de kant geparkeerd , te wachten op verdere afwerking. Ze rijden niet weg ^^

Gasten bedankt voor jullie "positive vibes "over ons werk ;)
 
Update.

De volgenden uitdaging was de 2 buitenste zetels, deze zijn luchtgeveerd en in de kit zijn het vaste. En NU :unsure:. Luchtvering van een oude 1/24 truck proberen aan passen ,resultaat mislukt.
En toen :33: ha een hele simpele oplossing, 3stukjes plasticcard gesneden alle 4 de kanten afgeschuind en dan op elkaar gelijmd. En hier het resultaat.

DSC02012.jpg

Ook nog de rugleuning wat afgeschuind en achteraan plasticcard aangebracht en de kopsteunen gemaakt.

DSC02013.jpgDSC02014.jpg

Dan nog de bedieningsknopen gemaakt en een stuk plasticcard met hendel om de rail waar de zetel op staat na te bootsen

DSC02016.jpg

DSC02020.jpg

DSC02017.jpg

DSC02019.jpg

En hier dan een dryfit van het geheel

DSC02018.jpg

DSC02021.jpg

DSC02022.jpg

DSC02023.jpg

DSC02024.jpg

Zo dat was het weer voor nu. Nog een paar kleine aanpassingen moeten er gebeuren, zoals nieuwe regelknop voor de rugleuning en 1 luchtrooster op de tableau moeten nog vervangen worden door PE, die gemaakt zijn met de P&D van mijne collegabouwer en die ik vandaag heb ontvangen, thanks Famo.
 
Graag gedaan man en je zetels zijn gewoon prachtig !!! Ik zal het ook eens proberen , ik heb toch al de plaatjes van de luchtvering gesneden , das toch ook al wat .....:8 ^^
 
Goed gelukt die stoelen DJs en hopelijk blijf er nog wat van zichtbaar als de cabine erop zit.

Ron
 
Hey, :)

Wat een prachtig idee, deze samenbouw.8)
En wat voor ene, ziet er tot nu toe heel gedetailleerd uit, ik blijf volgen gasten...;)
 
Prachtige uitleg voor die zetels DJ en goed (en goedkoop) gevonden ook.
Ik ga deze techniek zeker afkijken en toepassen op de volgende HEMTT restauratie (1/35) en misschien ook ooit eens op mijn Faun (1/72).
 
Heel vernuftig die vering onder de zetels, echt een verschil met de gewone situatie en weer een eyecatcher bij.
 
Als die af zijn, neemt die eens mee naar de clubmeeting :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan