Hoofdsponsor

1/72 Duitsland/rusland deel 2 [wip]

Denk dat het te maken heeft met dat de Russen een thuismatch speelden...Allé, "speelden" :nowink:
Ik bedoel eigenlijk dat zij geen veldtocht maakten, maar enkel vochten voor het behoud en het terugwinnen van hun land.

Tja das waar en overal waar ze passeerden bleven ze maar aanschouwen als thuisland ! de rooie gluiperds !

dit gezegd zijnde, back on topic
 
Hey, hier nog wat foto's van het opgeschuurde deel.
Ik weet nu niet of ik nog wat verder zal opschuren, opnieuw MILLIPUT op en herbeginnen of dat ik het zo zou laten.
Er komt nog de groene verf op (met borstel niet met AB) en daarna half verweerde wintercamo (wit waar ik dan het groen hier en daar terug laat door komen).
Zou men de krassen nog veel zien dan denk je?

main.php
[/IMG]

main.php
[/IMG]

Ga wel nog wat foto's proberen vinden ivm eventuele lasnaden op body zoals deze op de koepel.

groeten,
Werner
 
Ik denk dat ik de oplossing heb om de krassen te camofleren.
Zoals op de foto van Beyond met boomstammen en vaten.
Toen ik aan het Googlen was naar foto's als refferentie kwam ik er heel veel tegen waar er vaten aan gebonden zijn en dit ter hoogte van de krassen op mijn model.
Is misschien een oplossing e. Ik weet nu niet waar deze vaten voor waren. Extra brandstof vind ik niet slim wegens te kwetsbaar en dan een echte brandbom. Als extra pantsering zal dit ook niet veel helpen denk ik tenzij misschien tegen munitie zoals de PANZERFAUST met zijn holle lading.

Hier nog een foto met vaten op de zijkant.

main.php


Heb er zo ook gezien waar de vaten niet enkel opzij maar ook achteraan hangen.

@famo: die foto van u is een deel van deze denk ik. Deze is dus door de Duitsers veroverd (in gebruik genomen)

main.php
 
@ buzzy: even een rechtzetting: de T-34 op laatste foto die je toont is niet veroverd door de Duitsers maar door de Finnen. Dit zie je aan het Fins hakenkruis en camokleur. Voor de rest: goe bezig!
efkes off topic: dolfke heeft indertijd toen hij net een partijtje had opgericht zelf het swastika-symbool gepikt van de finnen. Een interessante link met de geschiedenis van de swastika-vlag: http://www.crwflags.com/fotw/flags/de}ns_or.html
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt voor de rechtzetting. Heb foto nog eens bekeken en je hebt voor 500% gelijk.
bedankt voor het compliment.
 
In verband met de krassen zou ik toch opschuren met een zo fijn mogelijke korrel, veel kans dat je anders de krassen zal blijven zien...
Die vaten waren wel degelijk extra brandstoftanks... Die konden makkelijk verwijderd en vervangen worden. Lijkt mij wel een goede oplossing voor je krasprobleem ;)
En inderdaad, die tweede foto was een "beutepanzer", een tank die de Duitsers en/of Finnen in gebruik hebben genomen (kan je ook merken aan de camo, volgens mijn bescheiden kennis hadden de Russen geen camo in gebruik toentertijd...)
 
kan je ook merken aan de camo, volgens mijn bescheiden kennis hadden de Russen geen camo in gebruik toentertijd...)

To nu toe heb ik er ook nog geen tegen gekomen met camo.
Op de foto's die ik tot nu toe gezien heb zijn ze meestal in het olijfgroen of wit (wintercamo).
Als je al van camo kunt spreken zie j door het wit (wintercamo) het olijfgroene al terug komen door het verweren van de witte verf.
Dit is ook het effect dat ik uiteindelijk zou willen bekomen.
Zelf vind ik dat van die extra brandstof niet zo ideaal wegens kwetsbaar in een gevecht en een echte brandbom dan.
Ik vrees dat dit wel enkele levens zal gekost hebben.
Bedankt voor de info Beyond.
 
mischien kanje de krassen eerst dicht verven met vernis en dan slissen met water . als je dan je grondlaag zet denk ik niet dat je er nog iets van gaat zien
 
Ga wel nog wat foto's proberen vinden ivm eventuele lasnaden op body zoals deze op de koepel.

http://www.primeportal.net/home.htm
Fotoos in overvloed

Ik zie dat ge de gaten/sleuven dichtgedaan hebt waar de reservetanks hangen. Als je die reservetanks wegneemt zie je wel nog de beugels hangen waar die tanks inhangen. Misschien kun je deze namaken ?

attachment.jpg
Bron : Prime Portal. Picture by Paul Adamson
 
@famo: bedankt voor deze foto. ik was al aan het nadenken hoe ze zouden bevestigd worden aan de tank. Deze beugels zitten niet bij de kit. Zal ze proberen zelf te maken. Terug iets nieuw om uit te proberen.
Ik dacht dat dit ging een dio worden wat vlug klaar ging zijn maar hoe langer ik er aan bezig ben hoe meer werk ik krijg. Leuk e.
Is echt een hobby vol verrassingen. :-)
 
De beugels op zich zonder de tanks zijn ook een goede toevoeging want je kan hier met roesteffecten spelen. Extra kleur dus in je tank.
 
Dat is inderdaad ook nog een ideetje.
Ben echter nog niet zo een expert ivm roest.
Is wel het overwegen waard.
 
Ik heb als tussendoortje nog even verder gedaan aan deze en opgemerkt dat de externe brandstoftanks wel in de kit zaten ook al staan ze niet in het bouwplan.

T3414_zps6fc0b687.jpg

T3415_zps0fdc230e.jpg

T3416_zpse417c5f9.jpg

T3417_zps8972ada9.jpg

De wielen zijn in dryfit op de T34 geplaatst om de track's er te kunnen op zetten met dit als resultaat voor de linker track.

T3418_zpsb7094b65.jpg

Hier de dryfit van de track op de T34.

T3419_zpsc3944ee3.jpg
 
Vandaag de 2de track gemaakt.
Eindelijk staat hij op zijn track's. (wel nog in dryfit.)

T3419_zpsc3944ee3.jpg

T3420_zpsdf0f3eb2.jpg

T3421_zps77de8724.jpg

T3423_zps09dba044.jpg

Nu kan het spuiten en verweren beginnen.
 
De fun kan beginnen, veel plezier Buzzy, hij stààt !
 
Mooi gedaan, het spuiten en verweren is een leuk werkje.
 
Bedankt mannen.
Een van de volgende dagen begin ik er aan maar nu moet ik eerst wat 1/1 werken.
Ben in panne gevallen met de moto en moet de oorzaak vinden en oplossen.
 
Suc6, zowel met de spuitwerken, verweren en nog belangrijker...........de moto.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan