Hoofdsponsor

1/72 Duitsland/rusland deel 2 [wip]

BUZZY10719

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 aug 2012
Berichten
2.330
Hey,

Ben vandaag begonnen aan het derde voertuig voor mijn diorama, een T-34 natuurlijk ook op schaal 1/72
Omdat het wat te moeilijk word om nog te volgen ben ik voor dit voertuig een 2e topic gestart.
Hieronder wat foto's en net als bij de vorige, geef maar opmerkingen en tips.

onderdelen

main.php


main.php


main.php


romp

main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


koepel

main.php


main.php




dit is het voorlopig.

tot binnen kort met update.

mvg
buzzy
 
Laatst bewerkt:
zie dat je geen onerdelen kwijt geraakt zou ik zeggen want het zijn best kleine frulle dingetjes;) voor de rest lekker voort bouwen
 
Opletten als je de tracks wil plaatsen, goed passen en (droog) fitten ;)
 
@amazone het zijn zeker kleine stukjes en niet altijd even gemakkelijk op hun plaats te lijmen.
@beyond bedankt voor de tip, zal er zeker aan denken.

Ik hoop dat het wat word als alles klaar is. Is mijn eerste dio die ik ooit ga maken en ook de eerste keer dat ik bepaalde producten gebruik zoals: verweren, pigmenten, wasjes, lilliputter, ...
 
Opletten als je de tracks wil plaatsen, goed passen en (droog) fitten ;)

Ik heb vandaag de tracks op mijn halftrack geplaatst en uw tp in gedachten gehouden. Is handig om zo te werken en men kan ze dan na drogen verwijderen om verdere details (VB modder) in de wielkast aan te brengen.
Bedankt voor de tip.
 
Probeer de rechterflank van de tank nog iets bij te werken, die witte laag zit er nog dik op en vooral in deze schaal zie je dat snel uitvergroot.
 
@GUnit Aan die rechter kant word zeker nog geschuurd. Het is de eerste keer dat ik MILLIPUT gebruik.
Deze foto's zijn van toen de MILLIPUT juist aangebracht was. Hij was nog niet echt droog. Een dezer dagen doe ik aan deze verder.
Toch bedankt voor de opmerking. Met 2 ziet men meer dan alleen.
Ik heb ook opgemerkt dat men op de foto's de details (ook fouten) beter ziet dan in het echt.
Foto's zijn dus een goed hulpmiddel om het model goed af te werken.

mvg
Werner
 
Hoi Buzzy, zelf was ik ook wel 'ns het slachtoffer van niet afdoende geschuurde plekken op m'n model en dan heb je zo'n spijt, vandaar dat ik even reageerde, dit wil ik bij jou gewoon voorkomen. Graag gedaan, en samen zie je meer, da's de absolute waarde van een forum als dit.
 
Hoi Buzzy, zelf was ik ook wel 'ns het slachtoffer van niet afdoende geschuurde plekken op m'n model en dan heb je zo'n spijt, vandaar dat ik even reageerde, dit wil ik bij jou gewoon voorkomen. Graag gedaan, en samen zie je meer, da's de absolute waarde van een forum als dit.

Daar heb je gelijk in GUnit.
Het zou jammer zijn om een model te "verwoesten" enkel en alleen door iets over het hoofd te zien.
Dit is het voordeel van dit forum e.
 
Volgens mij is het een T34-85 als ik niet verkeerd ben. Zo ja, dan moet je wel rekening houden met de lasnaad die je op je koepel opgevuld hebt. deze is wel een opliggende lasnaad en is goed zichtbaar.

attachment.jpg
(Bron : Prime Portal. Picture by Mikael Bowellan )
 
Hey,

@famo: bedankt voor de info en voor de foto.
Ik kan misschien eens proberen om met milliput lasnaden te maken en hier op te leggen tenminste als het lukt op deze schaal.
Is alvast een goede refferentiefoto. Bedankt.

@iedereen: HELP ik heb vandaag de romp van de tank afgeschuurd maar ben iets te enthousiast te werk gegaan waardoor ik bepaalde details weg geschuurd heb.
Mijn vraag is nu of iemand van jullie een tip heeft hoe ik dit kan camofleren.
Kan ik voorwerpen (stammen, netten, ...) op deze plaats bevestigen of was dit niet gebruikelijk in het Russisch leger?
Normaal gaat deze tank in wintercamo komen die wel al wat verweerd is waardoor je het groen er op sommige plaatsen er terug ziet door komen.

Werner
 
Er werden inderdaad boomstammen gebruikt als extra bepantsering ;):

main.php
 
@beyond bedankt voor de info, dat zal al een deel oplossen. Kan wel zijn dat de tank ergens in zal staan. Het dio zal gaan over een hinderlaag van de Russen voor de Duitsers. Kan de tank dus camofleren maar weet nog niet goed hoe. Die stammen kunnen al iets verbergen.
 
Buzzy,
Al eens gedacht aan bijvoorbeeld een fijn verband gaas ,kan je in camo kleuren spuiten.....mischien een idee ;)
 
@peiperJ dat is ook al een goed idee. Dit kan ik misschien draperen over de beschadigde delen achter op de tank.
Zal het eens bekijken. bedankt voor de tip.
 
Buzzy,
Al eens gedacht aan bijvoorbeeld een fijn verband gaas ,kan je in camo kleuren spuiten.....mischien een idee ;)

Nu je het zegt, awel om eerlijk te zijn, ik heb eigenlijk nog nooit een russische panzer gezien met een camo-net. Raar é.

De oplossing is eigenlijk simpel : de details scratchen en ze er terug opplaatsen
 
De oplossing is eigenlijk simpel : de details scratchen en ze er terug opplaatsen

Als de details langs de andere zijde er nog opzitten, dan kan je daar eventueel een afdruk van maken (met instand mold of iets dergelijks..) Deze zijn dan met een tweecomponenten putty (green stuf,..) na te maken.
Heb zo onderdelen nagemaakt voor mijn Jagdpanzer.
Hier hoe het in zijn werk gaat: http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=7302
Zelfs zeer fijne onderdelen zijn zo na te maken ;)
 
Nu je het zegt, awel om eerlijk te zijn, ik heb eigenlijk nog nooit een russische panzer gezien met een camo-net. Raar é.

hey Famo,

Bedankt voor de toelichting,wist ik niet ,idd vreemd dat de Russen daar geen gebruik van maakten.
 
hey Famo,

Bedankt voor de toelichting,wist ik niet ,idd vreemd dat de Russen daar geen gebruik van maakten.

Denk dat het te maken heeft met dat de Russen een thuismatch speelden...Allé, "speelden" :nowink:
Ik bedoel eigenlijk dat zij geen veldtocht maakten, maar enkel vochten voor het behoud en het terugwinnen van hun land..
Ze waren niet van plan om ergens lang te blijven...dus geen tijd om zich in te graven en alles te camoufleren.
Het was vooruit of achteruit, geen tussenin... ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey, heb deze namiddag even nageschuurd met fijn schuurpapier en het valt al bij al nog mee.
Ik had deze topic al gezien over die instant Moldavië. Heb ze ondertussen al besteld en zelfs al ontvangen. Is een goede tip om zo details terug te krijgen. Zal eens nakijken of ik er echt mis. Denk dat het vooral lijnen zijn die weg zijn.
Toch bedankt voor de tips.
Zoals ik al gezegd heb e echt een leuk forum hoe iedereen onmiddellijk klaar staat om te helpen met raad. Echt top zowel voor de moderatoren als de leden.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan