Hoofdsponsor

1/35 Dragon -Sd.Kfz. 171 Panther Ausf. A + verlinden interior [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
die munitie rekken zijn goed meegevallen als je ze daar ziet staan op/in je panzer
 
Ik had een kit besteld en gekregen voor deze model. Kom ik tot de conclusie dat er OOk een panther motor bij in zit. Ook al is het niet voorzien. Maar met beetje scratchwerk is het compleet passend. Niet zo veel aan te passen.
Deze kit was bedoeld voor de diorama dat ik er rond wou maken. dus 2 in 1 winst :D
10000247z1.jpg

Dus we gaan netjes deze motor in bouwen (geen echte uiteraard). Dan heeft deze model alles intern. Althans zoveel mogelijk.
10000247a.jpg

Wordt vervolgd
 
Bezig geweest om de motor en omhulsel te schilderen. Toch zit ik met een verwarrende vraag over iets
attachment.jpg
Volgens de voorbeeld foto vorige post en de schema moet ik de ventilatoren of wat het ook juist is wit schilderen. Ik vroeg me af of deze kleur wel klopt ?

+Wordt vervolgd :)
 
Volgens ik zie op je plan klopt dit wel want xf2 is mat wit bij tamiya
 
Dag Jumper,

Ik heb vlug even gegoogled. Met als resultaat de foto van een Maybach 120 motor uit een Panzer.
Ik weet niet zeker of deze in de Panther zat, maar als je de correcte beschrijving van de motor hebt vind je gemakkelijk foto's terug op Google.

attachment.jpg

Zoals je ziet zijn de ventilatoren niet wit, maar eerder zwart tot metaalkleurig.

Groeten Rik
 
Dat zijn eigenlijk ook de kleuren die ik in me hoofd had, zowel moter gedeelte als de ventilatoren. Maar deze foto is voor de tiger ;) Maar de panther heeft gelijkwaardigs alleen zijn de ventilatoren anders en paar leidingen ook.
 
Het is best mogelijk dat er ook modellen bestonden met "witte" verf (Elfenbein dacht ik, een soort gebroken wit), alsook in de rode primer..
Ziet er goed uit, en een leuke meevaller die motor ;)
 
Bezig met het interieur te bekleuren.
attachment.jpg
Achteraan het toegevoegde stuk motor.
De motor ga ik echt wijzigen.
attachment.jpg
Wat meer een snelle laag.
attachment.jpg
 
Motor heeft groen kleur zoals verwacht :D
attachment.jpg
de koepel inhoud :) Stoelen met zwart leer, lichte roest rond de bouten en zo...
attachment.jpg
aan de koepel zelf als de tandwiel beetje kleur gegeven, maar ga ik nog wijzigen naar donker. Bruin heb ik gegeven vanwege de olie ...
attachment.jpg
kleine top zicht achter zie je de motor, ondanks ik bruine effecten had gegeven op de die ventilatoren zie ik nu zelfs dat die 'wit' eigenlijk wel spuuglelijk is. Dus ga ik toch zeker wijzigen
attachment.jpg
De roket houders heb ik spijt dat ik deze heb gebruikt dan de gephoto etched parts ...

wordt vervolgd, ...
 
Als je de binnenkant van een pantherkoepel wil zien in 360° moet je maar eens kijken op deze link.
Gewoon het type panzer (de foto) aanklikken. linkermuisknop inklikken en zo houden en bewegen met muis. Zo zie je alles in 360°

http://nonplused.org/panos/mvtf/index.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan