Hoofdsponsor

1/35 Dragon -Sd.Kfz. 171 Panther Ausf. A + verlinden interior [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jumper

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
543
Hi allemaal,

Momenteel ben ik bezig met een vernieuwing van een dragon panther. Er komt namelijk een verlinden kit bij als interior.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

tot zover heb ik al :-)
 
Zeer mooi.
Maar hoe ga je dat allemaal laten zien?
Blijft hij open of gaan er veel luiken openstaan?
 
voorlopig niet zeker, maar eerste idee is een garage waar ze panthers aan het herstellen zijn. Dus een garage met 2 panthers waar 1 de interieur toont en de ander compleet is. Met natuurlijk de look van een garage of hangar zelf.
 
Laatst bewerkt:
deze panthers wordt serieus van details voorzien
mooie vooruitgang

tom
 
Dat wordt een mooie panther. Die kits van Verlinden zijn niet goedkoop, maar toch zeker hun centen waard. Je krijgt een hoop resin voor je geld.

Probleem is natuurlijk : hoe laat je dat zien ? Soms zie je op beurzen dat ze het opperdeel 'zwevend' boven het onderste plaatsen, op een stukje plexi of zo.
Misschien een idee ?

Veel succes met je build.

Groeten Rik
 
serieuze werken hier.
Das altijd een beetje de moeilijkheid met interieurs in panzers. Veel werk aan maar hoe toon je het ?
Een ideetje , de koepel is van de panzer afgenomen en op zware schragen gelegd. één schraag is weggslagen en de koepel ligt dus nog schuin op de andere schraag en met 1 koepel-rand op de fabrieksvloer. Zo kan je de binnenkant tamelijk zien.
 
Verlinden is mooi, maar toch vind ik er een grote nadeel. Het is voor mij ook een eerste keer dat ik zo'n grote kit doet van Verlinden. Nadeel is het veel snij werk. Niet zo passend en onduidelijke plan. Maar zoals jullie zien geraak ik er wel verder. Opt moment is er 1 onderdeel bij dat niet te vinden is :( Dus 1 van 4 zelfde ontbreekt.
Dat is een mooi idee Famo, maar ik denk niet dan die koepel draag baar is op een schraag ;) Maar ik had het in gedachten met een katrol en ketting :) Ene ketting was gebroken door ene fout :)
 
Nu was ik wat verder bezig en ben of liever gezegd was bezig aan de munitiehouder.
attachment.jpg
dit schema ongeveer moet ik volgen, makkelijk gezegd.
attachment.jpg
Zoals je ziet is het niet overeenkomstig, ban niet tevreden over die resin. Dus ga ik deze maar zelf scratchen.


Ook deze moet ik 4 keer maken
attachment.jpg
om idee te geven
attachment.jpg

Morgen zal ik materiaal is halen in de winkel en scratchen maar
 
Dat is een mooi idee Famo, maar ik denk niet dan die koepel draag baar is op een schraag

Ik bedoelde wel van die zware solide exemplaren die men gebruikt in de staalconstructie, geen houten schraagje natuurlijk
 
Veel plezier met de verbouwingen.
Ziet er al goed uit.

Mark
 
Kleine priel werk en test van nuts en bolts
boven is originele.
onderste is euhm tja de nieuwe ;) en links ergens is een maatje groter van een nut, let op !! zo'n nut is net een mm ongeveer
attachment.jpg
 
In alle eerlijkheid zie ik liever de nieuwe,tjah ik ben nu eenmaal een scratcher he.Dus ik zou verder doen maatje ;)
 
er komen nog 3 scratches bij ;) Die originele gaan naar de euh ... reserve bak ;)
 
Dat ziet er knap uit. we volgen verder.

Grtz Bart.
 
Momenteel aant scratchen voor de munitie houder. Het grof geschut dus. Heb eerst een 'mal' gemaakt voor gaten te maken.
attachment.jpg
Je ziet dat de originele op niets lijkt. De bollige kant staan niet synchroon, de schijne kant krijgt hoeken. Dus ...
Die losse styreen met gaten in is dus de mal, want heb 8 van die delen nodig. Dan wil ik die 1mm gaten vergroten naar ongeveer 3 mm.
Dan kan ik tussen stukjes uit snijden . Enkel de photoetch toevoegen en latjes met nuts bij. Je zal wel zien...
 
Momenteel bezig met scratching verder.
Sorry deze is iets wat wazig, te snel en te dicht :)
attachment.jpg
Zo ben ik al wat verder , paar nuts voorzien. Het is moeilijk zichtbaar, maar het is er wel :) Is dan ook piep klein, de bout en de lat is < 1mm
attachment.jpg
Deze is de bedoeling van die 'plaatjes' dat ik aan het scratchen ben
attachment.jpg
 
Klein is het in ieder geval maar goed gedaan.Deze zijn stukken beter dan de kit deeltjes die erbij zaten hoor.
 
Mooi werk Jumper.

Je scratchwerk is inderdaad stukken beter dan de originele stukken. Wel opletten met braampjes.
Ze zijn natuurlijk beter te zien op je macrofoto's dan in werkelijkheid, maar ze zijn er dus duidelijk wel.
De beste manier om deze te verwijderen is langs de rand schrapen met de snijkant van je X-Acto mes. Heel voorzichtig wel te verstaan, zodat je niet meer schade aanbrengt dan de bedoeling is.

Goe bezig, scratchwerk is altijd een hele uitdaging. Tevens een hele meerwaarde aan je tank, want naast kits, PE en after market spul geef je je onderwerp een persoonlijke toets.

Groeten Rik
 
Goed scratchwerk, altijd een meerwaarde als het goed uitgevoerd is ( hier toch !!! )

PS : het lijmpotje van tamiya staat nog open, wil je het even dichtdraaien voor de geur aub? :8;)
 
De grootste deel is geplaatst.
attachment.jpg
Raar met flits toch nog schaduw hebben
attachment.jpg
Stuk koepel om idee te geven
attachment.jpg
Met koepel er op zie je toch niets binnen in ook niet
attachment.jpg
Relatieve goede pasvorm
attachment.jpg

Ondanks het me eerste keer dat ik zo'n tank upgrade kit heb gebruikt ben ik er voldoende tevreden mee om eerste gebruik te aanzien.

Voordat jullie vragen of dat die tank zoals de laatste foto gaat uit zien. Neen dat was als test voor pasvorm. Het is de bedoeling om een soort dio rond te maken dat je sommige delen kan zien. Er moet ook nog beetje bedrading in komen voor de radio en communicatie ...

Zover deze update en de kit is voorlopig opzij gezet ;)

@ Famo : Te laat is al dicht :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan