Hoofdsponsor

1/28 doorsnede pinas 1:28 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
na een dikke maand bibberen heb ik mijn doorsnede terug van onder het stof gehaald en gaan ik weer verder.

en heb vandaag al de dekbalken klaar gemaakt ( van dikte en brete ) en de dekbolling gemaakt. dit staat nu ingespannen om te drogen zodat de bolling er mooi in blijft.

foto s volgen want de baterei was leeg
 
dit zijn de dekbalken van het verdek

120_002.JPG



dan ben ik begonnen aan de kanonluiken de buiten beplanking gelijmt

113_004.JPG


en dit zijn de binnen stukken

118_003.JPG
 
Eindelijk weer eens begonnen Dirk ;), het was wel even afkicken :)
 
Na een maand kan er nooit veel stof op liggen Dirk.
Heb nog een project opgestart dat al weer bijna 2 jaar stil ligt, daar ligt pas stof op:aargh4:

Succes weer verder en we volgen weer.

Fred
 
Hoi Dirk,

Succes, leuk dat je weer begint nu de temperatuur aangenaam is.;)
 
Hehe, hier zijn we ook terug vertrokken, mooi Dirk, laat je maar gaan je bent goed bezig.
Welke binnenstukken bedoel je juist Dirk? Zijn dat voor de kanonsdeuren?
 
thx voor het warme onthaal 8)

de kanon luikjes ga ik maken uit 2 stukken een binnen stuk en een buiten stuk dat iets breder is , zo ontstaat het rabat voor de aanslag.

ik doe dit omdat de buitenkant in eik is en daar kan je geen hoop nagels in slaan zonder dat het splitst. daarom gebruik ik een zachtere houtsoort waar ik wel nagels in kan kloppen zonder dat het scheurt en ga dit op het buitenst deel lijmen.

ik ga er morgen tog aan voort doan en dan zal het zeker duidelijk worden ;)
 
het was dan ook een tussendoortje voor de koude winter dagen door te komen en het kwam opeens in me op en dan ben ik niet meer te houden :laugh:


ff een paar foto s der verduideging van de luikjes


buiten
nqqnv9.jpg

binnen
xc4pat.jpg

dikte de 2 stukken opelkaar gelijmt
24n1d78.jpg

ik denk dat de foto s meer zeggen dan mijn gebrabbel dat niemant verstaat ;) als het niet duidelijk is wil ik het nog wel eens proberen uit te leggen maar ik denk dat het nu voor zig spreekt hoe het gemaakt is
 
Zeer knap gedaan, uitleg is zeer goed, bedankt Dirk ;)
 
hmm ik heb ff een aanpassing gedaan want het was niet helemaal zo als het hoorde :nowink:

de binnenste planken moeten eigelijk iets dunner zijn dan de buitenste dus heb ik dit moeten aanpassen

2d2fymc.jpg

het ziet er ook beter uit ;)
 
amazone zei:
ik denk dat de foto s meer zeggen dan mijn gebrabbel dat niemant verstaat ;) als het niet duidelijk is wil ik het nog wel eens proberen uit te leggen maar ik denk dat het nu voor zig spreekt hoe het gemaakt is

:D:D, :wavey:Dirk ikke wel verstaan...maar foto's spreken wel aan en "zonder woorden" zelfs.
groetjes
Ward
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:D alleen foto s zetten daar is ook niet veel aan dus als ik af en toe eens iets onzinnig zeg moet je dat er maar bij pakken :laugh:

soms is iets heel eenvoudig ook heel mooilijk uit te leggen en dan zijn foto s wel lekker handig.

gelukkig heb ik een goede bb waar ik wel aan uit kan ( witsen :D:D:D )
 
Hoi Dirk,

deze avond had ik weer even tijd om weer eens wat bij te lezen, en zie daar !!!:laugh::laugh:
Hij is weer ten tonelen te verschijnen. ik heb ook even een paar keren je bouw van je prachtige zeiler gevolgd op de NL forum klappedingens man!!!!:You_Rock_Emoticon::You_Rock_Emoticon:
Dirk de luikje die laatste ziet er toch beter uit hoor, ga lekker zo door man.
Ik zal hier toch met een jaloerse blik je werk aanschouwen.;)
 
een heel klein updateje. wat ik binnen kon doen

de poort hengsels. volgens witse moeten ze 2 duim breed zijn.
dit is hier 2 mm

69iyi8.jpg
 
Hoi Dirk,

Ik moet zeggen dat je heel veel geduld hebt, het ziet er allemaal erg mooi uit wat je gemaakt hebt.;)
 
Hoi Dirk
Ziet er uit alsof ze niet even dik zijn en niet recht, is dat de bedoeling en uit welk materiaal is dit gemaakt?
Is muggeziften ik weet het, maar zeg het toch maar :)
 
nu je het zegt zie ik het ook het was mij nog niet opgevallen:nowink:

ik heb ze gemaakt van aluminium plaat die er uit ziet als messing. je kunt deze platen in de brico of gamma halen ze zijn 25x50 cm en 0.5mm dik.

je moet ze dan ook zelv knippen ik doe dit met een papier snijder en heb ze op 2 mm gesneden.

de plaat moet iets scheef gelegen hebben :@ maar met het blote oog zie je het niet .

macro macro :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan