Hoofdsponsor

1/28 doorsnede pinas 1:28 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Dirk, heel veel ervaring heb ik er nog niet mee, maar dit is wat mij te binnen schoot als ik er zelf mee aan de gang zou gaan. Achteraf kun je het kale hout een lichte drybrush geven met een donkere acrylverf of even tippen met een donkere olie.
De Jonk heb ik eerst in de lichte olie gezet, na goed doordrogen hier en daar wat gebruscht met een bruine acrylverf en later ook nog eens met een donkere olie behandeld. En tot nu blijft het allemaal zitten :). En ik had van tevoren geen tactiek bedacht, ben gewoon op mijn gevoel aan de gang gegaan.

Denk dat je gewoon wat teststukjes moet maken.

Nog één tip: als je met acrylverf aan de gang gaat op je schip, zorg dan dat je voldoende water in de buurt hebt. Als je er vlot bij bent kun je dan eventuele foutjes nog snel corrigeren.
 
een zeer leerzaam topic , je bouw is supper gedaan en een nette afwerking ook .
Vind je romp mooi geschilderd en de verwering rond je nagels top gedaan

tom
 
thx tom.

moet nog een paar kleine klusjes doen

dek weteren
de mast inzetten
en de sloep nog voort afmaken

ze zal één van de dagen dan ook klaar zijn en dan kan het volgende project beginnen
 
Toch wel een heel goed idee zo'n stulp, en stofvrij en makkelijk te vervoeren.
Mooi gemaakt Dirk.
 
Kan je eens vertellen hoe zo'n stulpje gemaakt is? Heb je eerst het glas aan elkaar gelijmd met silicone? En dan het hout er aan bevestigd? Of is het glas onmiddellijk aan het hout bevestigd??
 
ja eerst de kanten van het glas ingekid , dan alles tegen elkaar gezet mooi in het vierkant. het bovenste glas is wel 0.5 cm breder zodat dit er op kan komen liggen.

naa een uurtje heb ik de hoeklatjes er tegen gekid en dan laten hard worden
 
hij is ook van alles op de hoogte,hij kan niet alleen boten bouwen, en is ook nog zo snel,prima Dirk!!!!!!!!!!! ( hij noemt dat gewoon wat klusjes doen)
grtz
Lus
 
en 4 maanden later :D

dit zijn de laatste foto s van de bouw.
als het deze week nog goed weer word trek ik de eind foto s buiten

xlezyw.jpg

fos9l.jpg

allen bedankt alvast voor het helpen en opzoekings werk ;)
 
Sjapo Dirk.

Jij veel geleerd, én wij veel geleerd
Deze is erg mooi geworden.:D:D

Fred
 
Heel erg mooi geworden Dirk ApplausApplausApplaus.
Hoop dat ik haar de eerstvolgende ledendag mag bewonderen.
 
thx mannen en thx fred ;) .

dan breng ik ze zeker mee wim
 
Schitterend Dirk, heel mooi vakwerk.ApplausApplausApplaus
 
Klasse werk Dirk, dit mag gezien worden. Applaus Applaus Applaus
 
Hey Dirk,

Ik geraak de laatste tijd moeilijk toe aan het forum. Het is precies heel druk aan het worden bij de houtsnuivers hier. :)

Ik heb net de eindfoto's bekeken en het ziet er wederom prachtig uit zeg! Applaus

Ik volg je werk vanaf je eerste stappen in je modelbouwcarriere hier op het forum en ik moet zeggen dat je op die korte tijd enorm bent gegroeid.

Chapeau hoor! Ik denk dat weinigen je dit na kunnen doen.
 
Mooi Dirk,
Fantastisch mooi gemaakt
En nu op naar het volgende project ;) ?

groetjes
awrd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan