Pijnpunt bij deze Dodge kit: de hoepels die de canvas dakstructuur moeten ondersteunen.
In tegenstelling tot de grotere GMC heeft deze Dodge 5 steunen die de canvas dakstructuur moeten ondersteunen.
De kit voorziet hiervoor 10 ronde stijlen en een vast dak inclusief opgerolde zijkanten. "Quelle horreur" zeggen ze in 't Frans!
Niet alleen is de structuur aan de binnenzijde foutief maar er is ook op gerekend dat je deze Dodge zal bouwen mét de extra mitrailleur en hiervoor werd zelfs al een uitsparing in het dak uitgedacht. (zie de inspring aan de rechterzijde)
(only for reference purposes)
Op een referentiefoto is echter duidelijk te zien dat er wel degelijk 5 bogen waren doch slechts 1 tussensteun, daar waar de kit er dus 3 voorziet.
Vermits het zonde zou zijn om eerst mijn werk te steken in het vervangen van de zijsteunen door PE om dan vervolgens de slechte kit delen te gebruiken, heb ik dus naar een oplossing gezocht.
De spares box van de GMC heeft mij een restant hoepels opgeleverd maar deze van de GMC waren boogvormig daar waar deze van de Dodge horizontaal liepen. Tevens zijn ze breder dan deze van de Dodge.
Daarom eens de hersencellen bijeen geraapt en overdacht hoe we dit konden oplossen.
De zijsteunen zijn bruikbaar maar hun verstevigingen zijn te bol en niet in 45° zoals ze zouden moeten bij de Dodge. De hoepels zelf zijn gebogen en niet bruikbaar.
Dan maar eerst de hoepels weggesneden tot we dus een steun en versteviging overhielden.
en dit geeft op zich al een beter resultaat dan de ronde stijlen (links) uit de kit.
De nieuwe stijlen dan maar in een tooltje vastgeklemd en daarna met de haardroger goed verwarmd en vervormd tot we een hoek van 45° bekwamen.
met dit als resultaat.
Nu nog bevestigen op de truck en een stuk Evergreen tussen elke steun plakken en laat ons hopen dat het er dan beter zal uitzien.