- Lid geworden
- 5 feb 2009
- Berichten
- 10.477
Tijd om een model op te starten in Normandië.
Vermits ik hier beperkt ben in mogelijkheden, kies ik voor iets gemakkelijk en een Dodge is redelijk simpel te bouwen.
Maar deze maal geen Italeri kit doch wel één van AFV Club omdat ik een WC-52 wil bouwen; in feite een WC-51 maar met een winch.
Bouwdoos van dienst is deze:
Je kan uit deze kit of een WC-51 of een WC-52 (met winch) bouwen. Verder krijg je de optie met of zonder bewapening.
Mooie aan deze kit (en waarvoor ik die gekocht had) is dat dit hier in feite een late versie betreft van deze Dodge. Er is een ruimte tussen reservewiel en laadbak waardoor de chauffeur eindelijk langs zijn eigen kant kon instappen i.p.v. aan de kant van de passagier.
De instructies van AFV zijn heel duidelijk:
en er zijn 3 kleuren/decal opties waarvan ik deze kies voor de WC-52 zonder bewapening in dienst van de 82AB.
Fase 1 is het samenstellen van de winch en de gedetailleerde motor.
Fase 2: het chassis.
Fase 3: plaatsen van radiator en motor (hier in dryfit) alsook de achterlichten en bumpers.
Fase 5: Voor- en achterbrug.
Maar er moet ook geverfd worden en zo spuiten we hier de grondverf.
Vermits ik hier beperkt ben in mogelijkheden, kies ik voor iets gemakkelijk en een Dodge is redelijk simpel te bouwen.
Maar deze maal geen Italeri kit doch wel één van AFV Club omdat ik een WC-52 wil bouwen; in feite een WC-51 maar met een winch.
Bouwdoos van dienst is deze:
Je kan uit deze kit of een WC-51 of een WC-52 (met winch) bouwen. Verder krijg je de optie met of zonder bewapening.
Mooie aan deze kit (en waarvoor ik die gekocht had) is dat dit hier in feite een late versie betreft van deze Dodge. Er is een ruimte tussen reservewiel en laadbak waardoor de chauffeur eindelijk langs zijn eigen kant kon instappen i.p.v. aan de kant van de passagier.
De instructies van AFV zijn heel duidelijk:
en er zijn 3 kleuren/decal opties waarvan ik deze kies voor de WC-52 zonder bewapening in dienst van de 82AB.
Fase 1 is het samenstellen van de winch en de gedetailleerde motor.
Fase 2: het chassis.
Fase 3: plaatsen van radiator en motor (hier in dryfit) alsook de achterlichten en bumpers.
Fase 5: Voor- en achterbrug.
Maar er moet ook geverfd worden en zo spuiten we hier de grondverf.