Hoofdsponsor

1/28 de heemskerck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dirk ben blij dat je weer dr in vliegt want het is een mooi schip eigenlijk he.
Patje.
 
Ben ik eens even aan de andere kant van het forum bezig, heb jij al weer een compleet dek op een schip gelegd :).
Ziet er netjes uit Dirk en de zeeg (als ik het goed zeg) is ook goed te zien in het dek.
 
Prijzenswaardig om deze stap te zetten.Maar soms is dat een terechte keuze voor jezelf omdat je dan van dat akelige gevoel afkomt dat het niet is zoals je wilt.Ik ken dat gevoel wel..
En dan is het ineens weer interessant.

Ron.
 
thx mannen en ben nu zelf ook blij dat ik de stap gezet heb ook al was het geen makelijke beslissing op het moment .
 
boven het onderste berghout ben ik naar boven gegaan met latjes van 2x5mm . aan de boeg is het ook klaar maar daar moet ik nog wel de bak beplanken.



 
Dat is rap Dirk, ging het buigen en drogen zo snel dan?
 
ja dat gaat prima hoor wim nat er op buigen dan ff met de gasbrander er op en klaar.
ze staan perfekt in de bocht en zijn poeder droog .

de laatste 2 latjes zaten er nog maar net op hoor maar dat kan drogen tot morgen en dan is de lijm ook goed uitgehart en kunnen de spanklemmen er ook af.

het onderwaterschip gaat wel iets langer duren waarschijnlijk :) hier heb ik ongeveer een 20 uren aanbezig geweest
 
een kleine tussenstand van de beplanking aan de boeg.

 
ff een testje gedaan kwa plakken en kleur voor de romp en het valt me niet tegen

 
Die romp ziet er goed uit Dirk.
Waar kleur je nu mee?
 
novita 2 mischien moet ik naar de 3 gaan omdat ik linden fineer gehaalt heb dat kan ik dan voor de dekken ook gebruiken ongekleurt.
 
Zijn de naden ook weer met zwart papier gedaan Dirk?

Fred
 
nee dit is gewoon een potloot lijntje fred.

ik stont wat dicht met de kamara en het is extra macro :) maar ook wazig . zal nog wel eens van iets verder trekken ;)

ook de lijm die ik gebruikte was nieuw voor mij en die wou ik ijgelijk uit testen het is de lijm die de russen ook gebruiken je moet de 2 kanten inlijmen dan ff laten drogen en dan kun je ze tegen elkaar lijmen.
 
dit is de contact lijm die ik ga proberen te gebruiken bizon tix

 
Ja dat zou best es kunnen goed lopen met deze lijm,en zoals je zegt beide delen lijmen beetje laten drogen en goed tegen elkaar aandrukken dan.
 
ze zit dicht .nu kan het allemaal een beetje uitharden .
en dan kan ik maandag beginnen te schuren en de berghouten uitmeten



 
Ik volg het forum al een tijdje niet meer zo goed maar zo te zien ben jij nog altijd volop bezig met prachtig werk te leveren Dirk :)
Mooi hoor!
 
hallo,dag Dirk,ge gaat er weeral tegen jongen,maar nietemin weer prachtig gedaan.
grtz
Lus
 
ben aan de 2 beplanking begonnen , dit is 0,6 mm fineer die ik met de bison tix aan het lijmen ben

 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan