Hoofdsponsor

1/24 Citroën C3 WRC " Tour de Corse " [Done]

Schaal 1/24 - 1/25
zalig en heu het gaat hier goed voorruit tof gedaan
 
Bouwers,

afgelopen week geprobeerd om elke dag iets aan de Citroën te doen , soms maar een uurtje en soms wat langer , hier wat vorderingen :

51870887077_c764c73556_b.jpg


de spoiler bestaat uit 4 onderdelen waarvan de grootste 2 grote zinkgaten had , met CA lijm opgevuld en geschuurd

vervolgens gespoten in semi gloss black van ZP

51870887687_8e9eb1875b_b.jpg



vervolgens een paar uurtjes (!!) decals geplakt eerst de carbon en vervolgens de sponsor decals , ben nog steeds zeer tevreden over de decals in deze kit , het zijn de beste die ik al gebruikte , echt veel beter dan wat ik tot nu toe kreeg bij de grote merken

51871851541_612caae94a_b.jpg


na grondige droging in satin vernis gespoten

51871851481_08219abb75_k.jpg


51872168104_a12d97ebec_k.jpg


Ook het glaswerk kreeg de nodige verf en dat is heel vlot verlopen dankzij de meegeleverde maskertjes ,

51872168404_3a2286b792_b.jpg


51871851606_6643dac562_b.jpg


Alles gespoten met Tamiya matt black en Nato Black 50/50 , dat vreet niet in de plastic en heb je wat overspray kan het makkelijk verwijderd worden met Tamiya tinner

Ook het interieur kreeg wat aandacht , is bijna af moet nog aan de rolkooi en binnendeuren beginnen

51871851236_5877216c82_b.jpg


51871851176_3bf5f794d2_b.jpg



51872497130_76b295dc45_b.jpg



51872167889_6b48a946a8_b.jpg


51871931368_02a1feb06c_k.jpg


Tijdje terug dit gevonden in de Lidl :

51870887542_22bffd2c41_b.jpg


deze gebruikt om te polijsten na het schuren van 2000 tem 12000


51870887232_608a23b3c7_b.jpg


niet slecht al zeg ik het zelf , nog eens de bandjes erbij gehaald


51870887297_9fbc1fa16a_b.jpg


stilletjes aan is er licht aan het eind van de tunnel :)

that's it for now.....


Greetzzzz Modest
 
Laatst bewerkt:
Prachtig, op den duur zou ik toch nog durven overwegen om Belkits ooit nog eens een kansje te geven.
 
Mooi gepolijst hou er wel van. Ik hoop dat je nog een tube extra heb gekocht bij de Lidl want ze hebben niet altijd dat soort producten.
 
Prachtig, op den duur zou ik toch nog durven overwegen om Belkits ooit nog eens een kansje te geven.
Moet je zeker doen , echt een topkit tot nog toe 😬

Mooi gepolijst hou er wel van. Ik hoop dat je nog een tube extra heb gekocht bij de Lidl want ze hebben niet altijd dat soort producten.
Heb er maar eentje , maar gaat lang mee hè , zijn maar kleine auto hè 😄

Volgens de handleiding moet de achterste splitter mat zwart gespoten worden , de echte is in carbon
Daarom wat geëxperimenteerd met AM carbon decal

51891586081_8a9327146b_k.jpg


Vervolgens in de matte vernis gezet

51892240930_0bf05c8a02_k.jpg


Veel ga je er niet van zien als je de auto niet op zijn dak legt , echter bij een testfitje zag het er best wel goed uit vond ik ….

Soon more……..

Greetzzzz Modest.
 
Mooi werk en sta steeds versteld van jullie schuur werken om het zo glad te krijgen.
 
Knap echt qua afwerking stuuuukken beter dan die Subaru van mij die is om te lachten hoor maar het zit hem toch in het merk he
B.v. de ophanging zijn vier vierkante blokjes die men in de bodemplaat moet kleven en dat was het dan
Knap werk
Marc
 
Zal ik eens iets negatiefs vertellen over deze kit…
Ik had het al gehoord in een review , en het is ook zo , de bandjes voor deze kit zijn in een soort vinyl en alhoewel het loopvlak er best acceptabel uitziet met een mooi patroon zijn de zijwanden niet zo bijster goed , ze blinken en er zitten wat oneffenheden in , dus geprobeerd om ze wat op te schuren, en ook matte vernis er op gespoten

51891442567_d341e7db5f_k.jpg


Hmm, niet echt overtuigend, al zeg ik het zelf…..Plan B dan maar , schaamteloos ideeën gestolen van een YouTuber

51892736964_bb7ef79cef_k.jpg


Deel één van de oplossing: de bandjes volledig gespoten met Tamiya XF 85 “ Rubber Black “
Vervolgens een mooie laag flat clear uit een spuitbus ook van Tamiya , dan de sponsordecals en vervolgens weer een royale laag flat clear , anders heb je matte bandjes met blinkende decals en dat ziet er speelgoedachtig uit

51892736924_84d20a3249_k.jpg


51892401291_776cafdf81_k.jpg


Veel beter toch ?! Laatste foto’s zijn onder kunstlicht daardoor zie je de blauwachtige schijn wat slechter als bij normaal licht , maar dat zien jullie wel aan de eindfoto’s……. Binnen een paar maanden :) :)

Greetzzzz Modest.
 
zalig de tips ook weer wat nieuw bijgeleerd waarvoor mijn dank
Marc
 
Moet je zeker doen , echt een topkit tot nog toe 😬


Heb er maar eentje , maar gaat lang mee hè , zijn maar kleine auto hè 😄

Volgens de handleiding moet de achterste splitter mat zwart gespoten worden , de echte is in carbon
Daarom wat geëxperimenteerd met AM carbon decal

51891586081_8a9327146b_k.jpg


Vervolgens in de matte vernis gezet

51892240930_0bf05c8a02_k.jpg


Veel ga je er niet van zien als je de auto niet op zijn dak legt , echter bij een testfitje zag het er best wel goed uit vond ik ….

Soon more……..

Greetzzzz Modest.
Zal ik eens iets negatiefs vertellen over deze kit…
Ik had het al gehoord in een review , en het is ook zo , de bandjes voor deze kit zijn in een soort vinyl en alhoewel het loopvlak er best acceptabel uitziet met een mooi patroon zijn de zijwanden niet zo bijster goed , ze blinken en er zitten wat oneffenheden in , dus geprobeerd om ze wat op te schuren, en ook matte vernis er op gespoten

51891442567_d341e7db5f_k.jpg


Hmm, niet echt overtuigend, al zeg ik het zelf…..Plan B dan maar , schaamteloos ideeën gestolen van een YouTuber

51892736964_bb7ef79cef_k.jpg


Deel één van de oplossing: de bandjes volledig gespoten met Tamiya XF 85 “ Rubber Black “
Vervolgens een mooie laag flat clear uit een spuitbus ook van Tamiya , dan de sponsordecals en vervolgens weer een royale laag flat clear , anders heb je matte bandjes met blinkende decals en dat ziet er speelgoedachtig uit

51892736924_84d20a3249_k.jpg


51892401291_776cafdf81_k.jpg


Veel beter toch ?! Laatste foto’s zijn onder kunstlicht daardoor zie je de blauwachtige schijn wat slechter als bij normaal licht , maar dat zien jullie wel aan de eindfoto’s……. Binnen een paar maanden :) :)

Greetzzzz Modest.
Zeer mooi gedetailleerd. Die tips voor de banden en de scratch remover heel interessant. Willy.
 
Bedankt voor de reacties en tips heren :)

tijd voor nog een update :

Het interieur is op een decal of twee op het buizenframe volledig af

51890628402_3ec7853a27_b.jpg


51892241215_94fd0a0fee_b.jpg


51892241260_542ce67609_b.jpg


51892241605_dd233d3e28_b.jpg



Nu had die rolkooi wel wat voeten in de aarde , alles past wel goed , alleen het bouwen ervan viel niet mee , het geheel is volgens mij wat over geengineerd , had het grondig voorbereid , alle ronde delen geschuurd en de gietlijnen weggewerkt en vervolgens gespoten in de gevraagde kleuren , en dan het assembleren , eerst volledig vrijstaand , dat ging niet omdat je dan niets kon uitlijnen , dus dan maar in het interieur proberen alles in elkaar te krijgen , maar dan heb je weinig tot geen manoeuvreerruimte , de achterste dwarsbalk/buis waar de harnassen aan vast moeten komen , was dus bijna onmogelijk op zijn plaats te krijgen zonder schade / krassen doordat ik die met een pincet op zijn plaats moest krijgen , soit na de nodige vloeken en frustratiemomentjes ( kon geen kwaad was alleen thuis :) )
zat het ding in elkaar , wat verf bijgewerkt , viel goed mee want die nieuwe LP range van Tamiya is zeer vergevingsgezind , zo had ik een gigantische lijmvlek in de kofferbak net naast de krik , en heb dat gewoon kunnen oplossen door er een dun nevellaagje over te spuiten , de buis is met een kwastje wat bijgewerkt tot grote tevredenheid :)

Volgende punt op de agenda was de matte delen spuiten op de neus van de auto , na een pittige afplaksessie had ik dit als resultaat

51891675458_4a1cf2c531_b.jpg


51891586461_d77e093012_b.jpg


51891586546_1e4bfe5b60_b.jpg


Alles is vervolgens gespoten met deze, gedecanteerd en een nachtje laten uitgassen om vervolgens met de AB veel accurater te spuiten ipv met een spuitbus

51897789825_5a02eda082_b.jpg


Na het verwijderen van alle afplaktape dan.....

51891675398_414a62ca74_b.jpg


ga nog niet teveel foto's delen , maar ben best tevreden met het resultaat , net het effect waar ik naar op zoek ben ....

Nog een kleine tip : had wat lijmresten op de body van de (zeer fijne en uit de modelbouwwinkel !!! ) afplaktape , heb die verwijderd met de lacquer thinner van Tamiya en een wattenstaafje , 2K clear van ZP is dus ijzersterk en kan zelfs hier tegen , goed he ?!


Tot de volgende......

Greetzzzzz Modest
 
Je maakt er wel je werk van Modest!
Vraagje: Je decanteert de verf uit een spuitbus en laat die een nachtje uitgassen ??? Dan is die verf toch droog? Er ontgaat mij iets van die werkwijze....
 
Je maakt er wel je werk van Modest!
Vraagje: Je decanteert de verf uit een spuitbus en laat die een nachtje uitgassen ??? Dan is die verf toch droog? Er ontgaat mij iets van die werkwijze....

Beetje slecht uitgelegd van mij , met een rietje decanteer ik dat in een leeg Tamiya verfpotje, dan zet ik dat in de garage met het dekseltje er gewoon op maar niet dichtgeschroefd, zodat het drijfgas er uit kan ontsnappen, ’s anderdaags heb je dan gasvrije vernis , heb al verhalen gehoord van dichtgeschroefde potjes die ontploffen door de druk van het gas , weet niet of het waar is maar neem daar liever geen risico’s is

Greetzzz Modest.
 
Bedankt voor de uitleg, is al veel begrijpelijker.
 
Wat mij steeds opvalt bij de vele auto kits is dat er bij weinige de mogelijkheid is om de deuren te openen.
Een scharnier systeem zou toch tof zijn en dan heb je toch meer plezier van het interieur wat toch veel en knap werk kost om maken het dan niet ten volle kan zien.
 
Decanteren doe ik ook maar eens de verf of vernis in het flesje zit doe ik het deksel erop schud goed met het flesje en open het zeer voorzichtig nit helemaal zodanig dat ik het gas hoor ontsnappen en doe dit twee a drie x en dan kan je het gebruiken
Openende deuren kom je weinig tegen de VW bus is er 1 van maar bij Miniart , ICM kan je de deurtjes in open of gesloten stand zetten maar de oudere kits van Revell , Jo-han , Lindberg en andere waren er wel dikwijls modellen bij waar alle deuren plus koffer en motorkap werkte
Ik zelfzelf heb nog niet lang geleden de Studebaker gebouwd daar gingen de deuren ook van open
Marc
 
Wat mij steeds opvalt bij de vele auto kits is dat er bij weinige de mogelijkheid is om de deuren te openen.
Een scharnier systeem zou toch tof zijn en dan heb je toch meer plezier van het interieur wat toch veel en knap werk kost om maken het dan niet ten volle kan zien.
ik denk dat het vooral is omdat het alles veel 'ingewikkelder' maakt voor de fabrikant. Ik heb wel wat transkits gezien waar je de deur mee kan open maken (nieuwe deuren, deurlijst, scharnieren), maar dat is zeker niet voor elke kit beschikbaar...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan