Hoofdsponsor

1/72 Churchill MK.IV NA75 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziezo de rupsbanden staan erop!!
attachment.jpg

en verder afgewerkt...
attachment.jpg

Nu het schilderen kan beginnen heb ik ineens foto's van hoe ik het uiteindelijk als afgewerkt geheel wil zien!
attachment.jpg

attachment.jpg

En volgers wat zijn jullie bevindingen...?

Grtz yves,
 
Zeer leuk idee, de "scene". Is nu al 99% af. Pre-paint foto's zijn soms even leuk als afgewerkt.
Misschien proberen een steentje of twee "schuin te wrikken" in de muur?

Kan je de ophanging nog wat indrukken boven het puin?? 1/72 is wel klein daarvoor.
Ook benieuwd naar de verfmix. Scc15 is een knap camokleurke.
 
De Churchill was een zeer zware tank die bakstenen verpletterd. Dus niet alleen de tank in de grond drukken zoals hierboven reeds gezegd maar ook de stenen verpletteren.
Verder zie ik niets anders dan egale bakstenen liggen, geen beschadigde of gebroken en allemaal zonder metselwerk er aan. Ook deze op de muur zelf hebben geen voegwerk zitten. Ook stof en gruizel toevoegen op, om en tussen de stenen.
Kleine details maken het verschil en op dit kleine dio kan dit heel wat uitmaken.
 
Steben en Erwin,dit is eigenljk zo een prefab 1/76 plateau zat bij een panzer..gekregen van een vriend,maar ik denk voor dat indrukken dat ik er dan een laag moet bovenop doen want dit is harde platsic en kan deze wel wat afschrapen op de sporen maar kan dan niet de sporen terug indrukken..?
Van de stenen ga ik het beste eruithalen om het zo realistisch te laten lijken..Alvast bedankt voor de tips mannen!!

Grtz yves,
 
Had gisteren voor de tips mijn plateau al geschiderd :-(
attachment.jpg

attachment.jpg

Heb vandaag de tips ten harte genomen...
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De rupsbanden heb ik dieper laten komen door rond de sporen wat hoogte te maken met "polyfina plamur".
alles moet uiteraard nu nog de gewenste kleuren en effecten krijgen...

Tot de volgende..
Grtz yves,
 
Had gisteren voor de tips mijn plateau al geschiderd :-(
http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=42306&d=1385938322

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=42307&d=1385938326

Heb vandaag de tips ten harte genomen...
http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=42308&d=1385938330

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=42309&d=1385938335

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=42310&d=1385938341

De rupsbanden heb ik dieper laten komen door rond de sporen wat hoogte te maken met "polyfina plamur".
alles moet uiteraard nu nog de gewenste kleuren en effecten krijgen...

Tot de volgende..
Grtz yves,

dapper!! maar ik zie niet alle foto's...
EDIT: nu wel! :)
 
Mocht je geen pigmenten hebben in baksteen kleur, dan kan je nog altijd op zoek gaan naar een stukje echte baksteen. Deze doe je in een zakje, en dan er op kloppen met een hamer. Na een tijdje heb je brokjes en stof die passend zijn voor op deze schaal te gebruiken ;)
Heb hetzelfde gedaan voor mijn laatste projectje :

attachment.jpg
 
Ziet er inderdaad zeer realistisch uit, is dit eveneens met pastelkrijt te bekomen dat effect?
Alvast bedankt voor het advies Beyond!

Grtz yves,
 
Denk dat je dit effect inderdaad ook met pastelkrijt moet kunnen bekomen Yves.
Maar ik denk in het geval van Beyond, dat er niets boven "the real deal" gaat...

Mark
 
Ja inderdaad maar kweet zo direkt geen hus da ik kan slopen...?! ;-))

Grtz yves,
 
Met pastelkrijt ga je zeker ook een mooi resultaat kunnen bekomen. Enkel de juiste kleur wordt een beetje zoeken ;)
En een baksteen vindt je wel ergens op een bouwwerf waar een huis wordt afgebroken. Je hebt niet zo veel nodig hoor, met een halve baksteen kan je een aantal huizen in puin leggen op deze schaal :D
 
Mijn muurke is bijgewerkt ...,zou er misschien nog details aan willen toevoegen zoals gras in de voegen tegen het muurtje?!
attachment.jpg

attachment.jpg

en met de tank..die moet nog verder afgewerkt worden..
attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende...

Grtz yves,
 
Net nog wat ge-experimenteerd met Tamiya verfjes.
Heb ontdekt dat niet alleen de 4 x xf58 + 3 x xf62 een goede mix is voor scc15, maar ook een heel simpele:

1 x XF49 (khaki) + 1 x XF27 (black green)

Ik was op zoek naar een simpele mix voor verse 4BO (russisch tankgroen) maar deze matcht 95% met de scc15 mix.
95% = ruim voldoende gezien de oplichting en verwering die volgt.
 
Net nog wat ge-experimenteerd met Tamiya verfjes.
Heb ontdekt dat niet alleen de 4 x xf58 + 3 x xf62 een goede mix is voor scc15, maar ook een heel simpele:

1 x XF49 (khaki) + 1 x XF27 (black green)

Ik was op zoek naar een simpele mix voor verse 4BO (russisch tankgroen) maar deze matcht 95% met de scc15 mix.
95% = ruim voldoende gezien de oplichting en verwering die volgt.

Ben nu aan't experimenteren met varengrooen,yeloolive en matgeel van revell,lijkt wel geslaagd...foto volgt..

Grtz yves,
 
Zoals beloofd...
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Heb al een met een lichtere kleur van verf een laagje gezet en één laag oil wash ,der volgen nog een paar washen en een drybrush op de hoeken en misschien een beetje pitchen..

Uw bevindingen graag...
Grtz yves,
 
Kleur kan perfect zijn., is op foto drie keer verschillend groen (witbalans etc)...
Op mijn scherm ziet het kleur op de laatste foto er bijna exact scc15 uit.
De bovenste foto doet me denken aan het moderne donkergroen op de russische tanks.
Maar met een aangekondigd laagje extra wash en wat stof en "gravel" komt dit zeker goed!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net op de topic gevallen! Ik vind de tank schoon gepimpt! Succes met het dio'tje.

Thierry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan