Hoofdsponsor

1/72 Churchill MK.IV NA75 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog wat laatste details qua verwering gedaan en voor mij is deze gedaan...

attachment.jpg

attachment.jpg

Alle raad en tips zijn welkom...!!

Grtz yves,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er mij zeer geslaagd uit Yves.
Ik zie wel nog op de achterste soldaat een gietnaad lopen... (over helm, arm en been)
Ik weet 1/72 is klein, macro vergeeft niet, maar misschien nog een schuurpapiertje er over halen ?

Mark
 
Niet mis man.

Misschien een heeeeeel verdunde buff laag "top - over" spuiten voor mat effect? Voeten en broek mogen blinken van de modder.
 
Niet mis man.

Misschien een heeeeeel verdunde buff laag "top - over" spuiten voor mat effect? Voeten en broek mogen blinken van de modder.

Wat bedoel je met een buff, top overlaag steben?

Grtz yves,
 
Ziet er mij zeer geslaagd uit Yves.
Ik zie wel nog op de achterste soldaat een gietnaad lopen... (over helm, arm en been)
Ik weet 1/72 is klein, macro vergeeft niet, maar misschien nog een schuurpapiertje er over halen ?

Mark

Ga dat eens voorzichtig proberen, heb er wel bang voor om nie te veel te beschadigen!?

Gtrz yves,
 
Wat bedoel je met een buff, top overlaag steben?

Grtz yves,

81757.jpg

;)

heel verdund wat lukraak sprayen over de soldaatjes. Zal er matter/stoffiger uitzien en wat minder blinkend. Als je wat masking gebruikt (stuk karton etc....) kan je de broek en laarzen afdekken en zien deze er vochtiger uit.
 
Hoi steben, heb nog geen ab, zou ik dat met pastelkrijt in die kleur met het penseel verkrijgen?
Btw ben met keuze ab bezig maar zie de bomen niet door het bos met het aanbod!

Grt yves,
 
Yves, je kan je oor misschien eens te luisteren bij onze sponsor Airbrush Services Almere, voor een degelijke AB.
Erik en zijn team zullen je met plezier met raad en daad trachten te helpen.
Wat betreft het weg schuren van het naadje, best geen te grof schuurpapier gebruiken en zeer weinig druk uitoefenen.
Eventueel eens gaan kijken in een Kruidvat of zo, of bij één van onze sponsors, voor nagel polijst vijltjes (manicure gereedschapjes...).
Heb je er teveel schrik voor, zou ik zeggen afblijven en het mee nemen voor een volgende.
Wat je ook beslist, succes ermee.

Mark
(3600)
 
Mooi projectje, leuke setting ook.
 
Ik weet niet of penseel en pastel zo fijn en gedoseerd kan......

Misschien is het een idee om "dust effect" spuitbussen op de markt te brengen, met een heel verdunde basis. Of bestaan die wel? :)
 
Nog net op tijd om deze af te zien. Op deze schaal zeker een knap resultaat te noemen.
 
Ben enorm tevreden met deze positieve reacties!!!
Allen bedankt.....!

Gtrz yves,
 
Met pastelkrijt, of pigment poeders, moet je normaal een gelijkaardig effect bekomen.

Voor het wegwerken van de naad, kun je ook met een scherp X-Acto mes even over de rand schrapen. Wel zal je achteraf wat moeten corrigeren met verf, maar als je schuurt is dit ook zo.

Wel een mooi resultaat dat je ons toont.

Groeten Rii
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan