Hoofdsponsor

1/25 Chevrolet Bel Air 1957

ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
definitief uit de doos
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.889
Hier volgt de bouw van Bel Air op vraag van mijn kleindochter ( 17 ) ze kwam een paar weken geleden met de vraag " Bompa ik zou zoiets willen voor in mijn kamer , ik sloeg bijna achterover als ik dat hoorde
Nu wil het toeval dat we gisten ( 5 -11 ) op de beurs in Deinze waren en bij de derde stand had ik prijs een eeuwenoude kit voor een prikje en het strafste is dat ik van in een vorig modelbouw leven de decals van die kit nog heb liggen ( dat wil zeggen dat ik hem ooit eens gebouwd had ) foto's volgen moet ze nog uploaden
 
makkers hier gaan we met de beelden
de boxart




een kort overzichtje van de inhoud











primer al gedaan







in deze kleur MOEST hij komen met een crème kleurig dak evenals de inzetstukken van de binnenbekleding








zover sta ik nu , de bodemplaat alles inkleur de motor in kleur alsook de stoelen deels








dit is het dan voor vandaag luitjes tot kijk
marc
 
Vind het geen verkeerde kleuren combinatie.
 
Mooi model auto is het. Ik zie dat je je geluk weer beproeft door een zo oude kit toe te vertrouwen aan het principe "eerst spuiten"... het heeft geen zin meer om hiertegen te waarschuwen denk ik he :biggrin: Misschien voor anderen die meelezen: zelf zou ik altijd zoveel mogelijk en tot vervelens toe dryfitten. Wat niet wil zeggen dat ik niet zou hopen dat het allemaal goed komt he, juist wel.

Maar... 'bompa' moest ik toch even opzoeken hoewel ik wel 'n idee had :)
 
Mooie wagen en volg op afstand.
 
makkers hier gaan we met de beelden
de boxart




een kort overzichtje van de inhoud











primer al gedaan







in deze kleur MOEST hij komen met een crème kleurig dak evenals de inzetstukken van de binnenbekleding








zover sta ik nu , de bodemplaat alles inkleur de motor in kleur alsook de stoelen deels








dit is het dan voor vandaag luitjes tot kijk
marc
Amaai dat gaat nogal vooruit met die Chevrolet. Willy.
 
ja moet he de 11de starten we met de groepsbouw
 
Haast je niet vanwege de groepsbouw he, die kun je ook later starten als je wilt.
 
Mooie wagen Marc , iconisch zelfs , benieuwd naar het chroom gedeelte en die driehoekige vlakken in de achterste flanken. Veel plezier met dit oudje.

Greetzzzz Modest.
 
Thanks bro het is maar een tussendooirtje omdat ik met de rest niet goed verder kan
 
Onlangs een Bel Air zien herbouwen en herspuiten in Wheeler Dealers waar hij in Ferrari geel jasje kreeg.
Zie jouw keuze liever wat combinatie betreft.
 
Veel plezier met deze Marc.
Dan toch nog ene gevonden.
 
Erwin ik heb ooit bij Monkey garage een Nomad gezien ( stationwagen ) ook in het geel met wit en dan veel
 
Ja in Deinze de derde stand we waren juist binnen het is een oud krelletje maar gaat hier om de mooie auto en niet om de technische kant
 
We gaan verder nu

de stoelen in hun eerste fase








het chassis is in donker grijs gespoten de uitlaten in metaal kleur en een lichte zwarte wash gegeven





het instrumentenpaneel is ook al in kleur en met Molotow chrome geschilderd






wielen gemonteerd



op dit moment ben ik de chrome van BMF aan het kleven een moeilijk jobke








nog even vermelden dat de body al in een laag of 4 clear staat uit een spuitbus wat aardig gelukt is
 
IK doe tegenwoordig als ik met BMF werk eerst de BMF en dan pas de vernislagen. En waarom dan? omdat als je gaat poetsen (of polijsten) is de kans redelijk aanwezig om je BMF er weer af te halen niet echt leuk als dat gebeurd. En de BMF kom er nooit meer vanaf als je later nog eens je model schoonmaakt van stofresten. Blijf het een mooie kleuren combi vinden :love:
 
Ron daar heb je een punt wel een laagje vernis kan er nog over denk ik wel , maar gaat het mooie chroom effect dan niet verloren ?
Dank u
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan