Hoofdsponsor

Anders / onbekend Chasseur a pied Waterloo [wip]

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.707
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
sterk begin , ik ben fan en volg .
kunnen we de rest van de kit zien ?
 
leuk :D
moet er nog iets bijkomen, ik zie daar precies zo rechthoekige indrukkingen :)
 
Ben in stilte 2 weken bezig met dit project omdat het zich leent om schaduwen en oplichting te oefenen.
Ik had dit graag af gehad op ontmoetingsdag maar zit vast op diorama zelf daar ik er geen ervaring in heb.
Toch heb ik een idee wat ik wil maar weet nog niet hoe ik beginnen moet daarom zal update op zich laten wachten maar hier toch al een begin.
Het diorama zal bestaan uit 2 figuren daar ik het anders te druk vind .
Groeten Pascal

attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
leuk setje. Met 1 extra figuurtje kan het idd ook leuk zijn. Wat ga je dan doen met de 'gaatjes'? opvullen met putty ofzo?
 
interessant , ga dit zeker volgen .

grt Nicolas
 
:wacko:Wel jordic daar zou ik eens willen werken voor de eerste maal met still water (vallejo) en de voetafdrukken laten bestaan en wil combinatie stenen gras en droge modder.
Als ik het snel achter elkaar zeg klinkt het gemakkelijker maaaaaaar we zien wel.
groetjes
 
Leuk projectje, geniet in stilte Pascal.
Ziet er weer goed uit .
 
alle, de grond van diorama is goed voor mij daar het de eerste keer is dat ik dit doe samen met een oud schriftje waar ik de techniek had op geschreven en eindelijk eens kunnen uitvoeren.
Maar still water van vallejo begrijp ik niet want daar ben ik de mist in gegaan en heb dan gras maar ingedrukt wat ik ook mooi vond maar niet mijn eerste gedacht was .
ben bij jullie gaan lezen en jullie maken stranden fonteinen enz. en ik krijg geen putje gevuld.
Wat doe ik fout 1 heb ondergrond geverfd 2 still water goed gevuld na drogen zakt alles in en heb ik 2 de maal geverfd en het trok op niets het zag er uit als gedroogde mastiek.
1 putje heb ik zo gelaten om jullie te laten zien en wel tussen wapen en voet.
Waar vind ik volledige uitleg want google geeft geen oplossing of ik zoek verkeerd.
Jullie gedacht over diorama stel ik ook op prijs daar er geleerd moet worden want dit is echt wel leutig om te doen.
Dank op voorbaat groeten Pascal
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
1figuur is bovenste gedeelte nog los voor verdere afwerking maar diorama was leuke afwisseling
 
Pascal , met alle respect , ik vind uw ondergrond zeer geslaagd met het gras en al .
Tja dat putteke zie ik niet op uw dio . :O
Zal wel aan mijn ogen liggen zeker . :laugh:
Doe zo voort , wat het water betreft dat komt wel goed .
Er zijn verschillende methodes op de markt , ik gebruik een 2 componenten materie , en dit lukt meestal altijd .
Heb verleden jaar er eens een pdf gemaakt bij how to make .

grt Nicolas
 
11117-Howto-Het-aanmaken-van-modder

grt Nicolas
 
Hey,

Stil water van Vallejo dien je in meerdere fijne lagen aan te brengen en hoef je on feite nadien niet te verven. Je verft eerst de ondergrond en nadien leg je stil water erover. Iedere laag laat je gerust 24 uren drogen voordat je de volgende laag aanbrengt. Je vult als het ware de put op met stil water en daarna er af blijven. Het effect zal wel tevoorschijn komen.

Lees anders de topic van de snelboot eens, daar beschrijven we het water hoe we eraan gekomen zijn.
 
nog wat vordering en hoop dat er wat verbetering in zit
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Ziet er goed uit, hoe groot zij deze figuren

Grtx Jan
 
Dag Jan bedankt ze zijn schaal 1/16 (120mm) grt Pascal
 
Deze figuur is in de zelfde grote, ge kunt dus nog verder gaan in het aanbrengen van kontrast.
Maar je hebt al een grote verbetering achter rug, goed bezig.

attachment.jpg

grtx Jan
 
Ok Jan dank voor voorbeeld en daar ga ik me in verdiepen bij volgende project intussen is deze voor mij afgewerkt en klaar.
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan