Hoofdsponsor

1/32 Caudron G.III << Anzanie>>

ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
zelf nog wat verbeteringen proberen aan te brengen indien mogelijk.
BOUWBUDGET
BOUWSTATUS
Van het begin
COMMENTAREN
Zeker welkom en laat jullie volledig gaan.
Het is een toestel wat zich goed laat bouwen.
De plannen zijn duidelijk en er is een keuze in uitvoering.
Iets meer kuiswerk van wat ik gewoon ben van dit merk, die toch wel top te noemen valt.
Zij dragen zorg voor de nodige details die je terug vind op documentatie op google over het toestel.
Zelf heb ik weer wat bij geleerd.
Heb vele foto's gemaakt zodat jullie kunnen oordelen wat het geworden is.
Laat u volledig gaan. maar tracht het zo te formuleren dat ik en andere kunnen bijleren.
Het schilderwerk is al aangehaald en is zeker een werkpunt.

P3050034.JPG

P3050021.JPG

P3050009.JPG

P3050026.JPG

P3050027.JPG

P3050019.JPG

P3050032.JPG

P3050028.JPG

P3050010.JPG

P3050006.JPG

P3050002.JPG

P3050001.JPG

P3050007.JPG

P3050012.JPG

P3050013.JPG

P3050014.JPG

P3050015.JPG

P3050016.JPG

P3050017.JPG

P3050018.JPG

P3050020.JPG

P3050029.JPG

Bedankt om te volgen.

Mijn enige punt van kritiek is, dat dit model de wedstrijdtafels niet te zien zal krijgen. Zonde van de verworvenheid.

Over het model zelf, geen opmerkingen. Het is erg indrukwekkend.

Schitterend geworden... echt de max... Misschien zou ik zaken anders aanpakken (bvb langs de afgetapete ribben nog een beetje smoke of een bruin met veel vernis afgelengd om controle te houden) spuiten voor de schaduwwerking, kan, is geen must), maar ik denk niet dat ik zo'n resultaat zou halen tout court...

Laatst bewerkt:
Heel mooie propere build Pascal, met het hoogste level aan rigging. Roy moet ik volgen in zijn opmerking, we zien deze prachtige kisten te weinig op beurzen.

Machtig mooi model Pascal. Ik heb dan ook werkelijk geen 1 opmerking. Schilderwerk is toch prima, ik zie daar in ieder geval geen werkpunt in hoor.

Als ik me ooit eens ga wagen aan zo een kist dan weet ik je te vinden :)

Prachtig model Pascal en ik snap niet hoe je dat op relatief korte tijd zo mooi hebt kunnen brengen.
De nuance in verwering van de verf op de vleugels is al ter sprake gekomen en daar ga ik niets op zeggen; integendeel ik wou dat ik zelf een dergelijk model tot een dergelijk resultaat kon brengen.
Bij het zien van de detail foto's van het landingsgestel dacht ik even dat het hier geen model was maar een echt exemplaar doch de glans op de banden gaf het weg. Ik ben hier extreem aan het muggenziften maar misschien in het vervolg de banden iets matter.

Wat mij wel opviel was een verschil in het staartdeel. Op de vierde laatste foto is te zien dat het rechter stuk van de horizontale strut iets meer naar achteren staat dan het linker stuk. Ik weet niet hoe dit komt maar op de foto viel mij dit op.
Mogelijk valt dit op het model zelf weinig op en ik zou het extreem jammer vinden indien om die reden dit model nooit op een beurs of in een wedstrijd te zien zou zijn.

Van mij uit een grote dikke duim of pluim ! (y)🎖️Applaus

Een pracht van een model en ik sluit mij aan bij de lovende kritieken van mijn voorgangers.
Wel een klein vraagje ; hoe heb je de aanduidingen ANZANI Bte in de motor geverfd ? Dit is (naast de algemene uitvoering) ook wel heel goed geslaagd.

Een prachtige bouw die je hier beëindigd hebt ,volgens mij, van een toch wel behoorlijk hoog niveau.
Dikke proficiat Applaus

Bedankt iedereen voor de complimenten.
Zal hem zeker eens op een beurs zetten.
wat mij wel opviel was een verschil in het staartdeel
Je heeft een scherp oog want het is juist maar het stoort niet.
De banden zijn dark rubber van vallejo die inderdaad blinkt ,wat me niet was opgevallen maar zal er een strookje matte vernis op zetten.
Wel een klein vraagje ; hoe heb je de aanduidingen ANZANI Bte in de motor geverfd ? Dit is (naast de algemene uitvoering) ook wel heel goed geslaagd.
Het is zo diep aangebracht dat het met heel verdunde verf simpel was.
En dit een 3 keer herhaald.
Een pluim voor de makers die het zo wel gemakkelijk hebben gemaakt.
hoe heb je die propeller zo gekregen
Kijk eens bij Knowhow want daar vind nuttige uitleg over werkwijze.
Danny heeft het beschreven met olieverf.
Ik gebruik de zelfde techniek maar met acryl.
Daar waar Danny dotjes zet ga ik er met vrij verdunde verf met retarder te werk.
Net droog genoeg dat je strepen krijgt.

Zeer knap werk. Punt van kritiek: inzetten op wedstrijdtafel 👌.
Ook: de wielen zijn mss iets te zwart. Ik zou hier eerder NAVO zwart hebben gebruikt. Da's net iets minder zwart. Als ik het goed heb was het rubber in die periode minder zwart dan wat we nu kennen.
Maar ik zou er niets meer aan veranderen.

Het meeste is wel gezegd, heel mooi geworden en als bouwer ben je zelf (tenminste ik) nooit helemaal tevreden. Er zijn altijd wel puntjes die beter hadden gekunt.

De prop zou je misschien de volgende keer op kunnen bouwen met laagjes, ze werden nooit uit een stuk gemaakt, maar latjes op elkaar gelijmd en dan in de juiste vorm geschuurd.

Verde prima en zoals anderen al gezegd hebben zet hem een keer in bij een wedstrijd.

Beste Pascal, WOW echt waar WOW.............dit is een model waar je echt trots op mag zijn. Dit is echt waar top. (y) (y) (y)

MVG

Danny

Terug
Bovenaan