Hoofdsponsor

1/35 Britisch Special Air Service Jeep [DONE]

ERVARING
Nog steeds een beginner
BOUWWIJZE
OOB maar met lichte aanpassingen.
BOUWBUDGET
Geen limiet
BOUWSTATUS
Afgerond
COMMENTAREN
Wees lief voor me maar blijf eerlijk :-)
Als je die foto had getoond had ik er niets op geschreven al vind ik de andere mooier.
Maar beide zijn correct en volg uw gedacht.
Verander niets om andere een plezier te doen want iedereen heeft een andere smaak.
Volg graag verder het verloop en vind de jeep zeer geslaagd tot nu toe.

Het heeft even geduurd maar mijn tijd was de laatste weken zeer beperkt waardoor modelbouw even moest wachten. Ik heb wel nu even de tijd genomen om deze Jeep af te werken en aan te passen. Deze versie met "gedrapeerde" vlag vind ik inderdaad net iets beter. Zoals de vorige modellen werden ze nog niet voorzien van de nodige pigmenten omdat ik deze pas zal toevoegen wanneer ze in het diorama worden geplaatst.
Het resultaat vanuit een geënsceneerde zandbak.

De foto's zijn getrokken met een Cannon 200mm L Macro lens die mij toch weer wat kleine foutjes tonen.

foto_001.jpg

foto_002.jpg

foto_003.jpg

foto_004.jpg

Geweldig , sta me toe om 1 opmerking te geven niet negatief hoor , maar de banden komen niet overeen met de werkelijkheid de loopvlakken zouden de kleur moeten hebben van de ondergrond dat zou het weeral een stukje natuurlijker maken he want de roest en de schade komen hier goed uit
Is maar een tip he U bent de baas over uw bouw
Succes verder
Marc

Nice (y)
Als je hem het nodige stof geeft, zal het nog echter lijken.
Slecht een opmerking over de .50. Ik zou hem iets meer gedrybrushed hebben met staal-kleur. Want in mijne legertijd waren die dingen niet egaal zwart

Mooi hoor,
Niet te overdreven verweerd, zo zie ik ze graag. (maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk)
De opmerking van coachke over de loopvlakken van de banden kan ik wel volgen maar dat is nog gemakkelijk aan te passen.

Grtz.

Luc :cool:

Nice (y)
Als je hem het nodige stof geeft, zal het nog echter lijken.
Slecht een opmerking over de .50. Ik zou hem iets meer gedrybrushed hebben met staal-kleur. Want in mijne legertijd waren die dingen niet egaal zwart

Doe ik alsnog.. Thanx..

Geweldig , sta me toe om 1 opmerking te geven niet negatief hoor , maar de banden komen niet overeen met de werkelijkheid de loopvlakken zouden de kleur moeten hebben van de ondergrond dat zou het weeral een stukje natuurlijker maken he want de roest en de schade komen hier goed uit
Is maar een tip he U bent de baas over uw bouw
Succes verder
Marc

Bedankt voor de positieve reactie. Jouw opmerking over de loopvlakken is me niet helemaal duidelijk. Wil je zeggen dat ik de loopvlakken in dezelfde kleur moet schilderen dan het zand? Of wil je zeggen dat ik er pigment aan moet toevoegen waardoor de banden zogezegd bedekt zijn met zand. In het laatste geval zal ik dat pas doen op het moment dat ik het voertuig in zijn uiteindelijk diorama heb geplaatst.

een lichte wash in zandkleur ze hoeven niet bedekt zijn met zeker niet waarin de jeep zich bevind naar door zand te rijden hangt er toch altijd stof aan de wielen he

Mooie Jeep geworden , vind de koplampen er wat raar uitzien in dat metaal kleur , maar misschien hoort dat zo bij de SF ?

Greetzzzz Modest.

Mooie Jeep geworden , vind de koplampen er wat raar uitzien in dat metaal kleur , maar misschien hoort dat zo bij de SF ?

Greetzzzz Modest.

Bedankt Modest,
In deze kit waren de koplampen niet van transparant materiaal maar hadden ze gewoon de kleur van de sprue (okergeel). Ik heb dus een aluminium metaalkleur genomen die ik dan voorzien heb van een "Crystal Glass" laagje. De achterlichten werden op dezelfde manier opgebouwd maar dan met een "Crystal red" laag.

Ik moet eerlijk bekennen dat het op de foto lijkt alsof ze gewoon metaalkleur zijn maar met het blote oog ziet het er toch wel beter uit.
Is er een betere manier om tot een echt "glas" effect te komen? Uithollen en voorzien van transparante hars? Lijkt me heel veel werk.

Terug
Bovenaan