Hoofdsponsor

1/48 bouwverslag Mesquite [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo all ,
ik zit met een vraagje.
daar ik maar beschik over plans die voor 80% in orde zijn en verder mijn info moet halen van foto's begin ik te twijfelen over enkele onderdelen.
hopelijk kunnen de ervaren bouwers mij hierop een antwoord geven.

de mast lijkt mij soms een maatje te dun.
het kraaiennest lijkt mij dan weer een maatje te groot.

enkele fotokes brengen jullie hopelijk op ideeën die mij dan weer inspireren om alles opnieuw te doen.
 
wow het schiet goed op marc.

moet je nog veel doen voor ze in de grondverf moet ?

het ziet er wel erg mooi uit zo met al de detaaikes er op 8)
 
als ik nog een weekske goed doorwerk is de kajuit misschien wel klaar,
dan kan ik op de ledendag raad vragen aan de verfspecialisten voor ik er aan begin..

vgr
Marc
 
hi allemaal,
na de prachtige ledendag waar ik aandachtig naar de meester schilders heb geluisterd en na ze me hadden overtuigd dat alles gewoon vanzelf ging ben ik zelf aan de slag gegaan.

GEWOON !!!!!!!! Ja da zal wel !!!!!!!!! heb van zolang ik aan dit project bezig nog maar 1 x zo veel :angry::@:( zoals afgelopen 2 weken.

wees gerust , ben al wat gekalmeerd en het gaat al een beetje gewoon nu.

na alles terug gedemonteerd te hebben en uitgestald op de spuittafel eerst een primer na het ontvetten.
dan de spuitbus met lak bovengehaald, en vanaf hier was er niks nog gewoon.
de bus was te groot, het was onbegonnen werk deftig spuitwerk te leveren. daar sommige plaatsen zo moeilijk bereikbaar zijn door de onhandelbaarheid van de grote bus ontstonden op andere plaatsen verf druppels die naar beneden rolden.

later bleek dan ook nog eens na blootstelling aan daglicht dat ik niet overal netjes had geschuurd .

laat ik dan maar wat met de hand gaan schilderen dacht ik. natuurlijk weer verkeerd gedacht. ondertussen ben ik er achter dat je verf uit potjes ook dient te verdunnen wil je geen strepen krijgen als je met een penseeltje schildert.

laat ik beginnen met enkel fotokes van alles wat mis ging en eindigen met 2 fotokes waarvan ik uiteindelijk toch tevreden over ben.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

hopelijk gaat het vanaf nu een beetje gewoontjes dat schilderen :)

tot volgende update
vgr
Marc
 
Al doende leert men Marc, bouwen is een ding, maar al die kleine spullen schilderen is een specialiteit op zich ben daar ook geen held in.
Pas een airbrus gekocht dus ga eens kijken of ik dat onder de knie krijg, geraak ik ten minste van die dure en slechte kwaliteit spuitbussen verlost.
 
als je zoveel moet schilderen is een airbruch zeker wel handig .
grote spuitbussen vind ik goed voor alles in de primer te zetten maar voor gedetaeert spuitwerk best een ab pakken
 
Ik heb ook al heel wat afgevloekt met schilderen maar dat kwam altijd door slechte verf of te dik te schilderen.

Aan een schip schilder ik alles met borstel of penseel, enkel primer met de spuitbus.
En na je primer zie je inderdaad direct waar er nog wat plamuur en schuurwerk nodig is. Dat kan je dan doen, weer een laagje primer en als je dan tevreden bent erover schilderen ;)
 
thx voor jullie reactie ,
alvast succes René , hopelijk zien we binnenkort een meesterlijk schilder werkje van je.
Dirk, Michel, geduld is het sleutelwoord zowel voor het bouwen als schilderen. ik heb vooral geleerd alles eerst in het daglicht te bekijken want dan zie je nog allerlei fouten die ik echt niet gezien had onder mijn bureel lampje.
vgr
Marc
 
Nog eens een update.
het schilderen gaat langzamer dan het bouwen maar ik kan er niet langer omheen.
na weken klodderen , proberen , afschuren , opnieuw afschuren enz......
eindelijk het eerste resultaat, de laatste stukjes voor vandaag zijn net gespoten. en die van deze morgen heb ik al kunnen uitpakken en een dry fit kunnen uitproberen om het resultaat goedkeurend te kunnen bewonderen. oef, oef eindelijk een beetje vooruitgang.

het afplakken en uitpakken was uiteindelijk het grootste werk
attachment.jpg

na de eerste spuitbeurt waren er toch meer foutjes zichtbaar dan ik had verwacht , dus nr 1000 even bovengehaald en wat fijn plamuur.

attachment.jpg

attachment.jpg

na de laatste spuitbeurt , het uitpakken en de dry fit zag het er zo uit

attachment.jpg

attachment.jpg

het dek staat nog te drogen , da's voor morgen

vgr
Marc
 
:) mooi marc en het is nog iets te koud om aan de waterkant gaan te staan dus je hebt nog wel wat tijt hoor ^^

het is zeker een heel werkje om alles af te plakken maar uiteindelijk loont het toch wel als ik hier het eind rezultaat zie :wow:

het gaat zeker goed komen ;)
 
Het heeft dan wel wat tijd en moeite gekost, maar het resultaat is toch erg goed.
 
De tijd dat je nodig hebt om te schilderen en af te plakken mag je zeker niet onderschatten.
Zaken zoals de railing enz... is sneller gedaan met een penseel want dan moet je niet afplakken. ;)
 
thx jongens,

het grote verschil tussen bouwen en schilderen voor mij is:
als je aan het bouwen bent zie je meteen of het de goede kant uitgaat en anders begin je opnieuw met andere materialen. maar je hebt in ieder geval meteen zichtbaar resultaat
het probleem van schilderen is dat je verschillende laagjes moet leggen voor je ziet hoe het eindresultaat is , waardoor ik al snel geneigd ben een dikker laagje te spuiten om het wat sneller te laten vooruitgaan.
helaas moet er dan meestal alles weer af omdat er lopers ontstaan.

maar ik begin meer geduld te hebben, het goede resultaat op het einde is daar een goede stimulans voor.

vgr
Marc
 
het schildersbloed begint stilaan in mijn aderen te borrelen.

vermits fotokes meer zeggen dan al mijn......

de stuurhut al wat van details voorzien

attachment.jpg

attachment.jpg

en de romp zijn 2 de kleurtje gegeven

attachment.jpg

en samengevoegd in dry-fit

attachment.jpg attachment.jpg

nu enkele dagen laten uitharden en dan kunnen we opnieuw alles gaan afplakken voor het volgende kleurke.

tot later
Marc
 
Dat schildersbloed geborrel heeft een mooi resultaat opgelevert ;) , welke tape gebruik je om af te plakken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan