Hoofdsponsor

Bouwverslag EV05 'Princess Olayinka' (ex HD21) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Droopy'ke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
yep het ziet er prachtig uit nu krijg ik ook een idee hoe groot ze ijgelijk wel is met de bemanning er op. zeer toffe en mooie update thx

Helaas heb ik geen enkel stukje kritiek voor je. :$
@ Rik: spring.gif :D

@ Luc, Dirk en Rinie: Bedankt jongens.
25.gif

Droop

Je kijkt hier warempel naar het origineel,Luc houd ons gewoon voor de gek.
Prachtig,Luc.ALs de figuren er niet opzaten,had je mij ermee voor de gek kunnen houden.

Een waardevol project.Nu alleen nog de naad,he:P?.

Ron.

Droop,

ik ga niet herhalen wat al gezegd is, wij weten dat dit een model is diegene die dat niet weten zullen bij het grootste deel van je foto's een 1/1 zien.

Praaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaachtig

Grts
Johan

Eigenlijk zouden er speciaal voor kunstwerkjes als deze op het forum een superlatievenlijst moeten bestaan, dan kunnen we onze loftuigingen daar gaan zoeken!
Chapeau Droop, t'is alweer meer dan de moeite!

Johan

@ Ron, Johan, Erik en Johan: de schipper van de Olayinka laat ook jullie danken voor de lovende woorden, jongens.

15.gif

Droop

In tegenstelling tot een pak andere forums, waar er voornamelijk gekletst en gekritezeerd wordt bruist deze virtuele modelbouwtempel van talent.
Dit bouwwerk is daar één van de talrijke voorbeelden van...

Luc, ik ga er verder nie veel woorden aan vuil maken.
Je boot is gewoon

S U B L I E M

Heligroeten,

Nick

Dus zo ziet het eruit als ge met photoshop werkt : ge neemt wat foto's van een 1/1 kotter en veranderd de achtergrond, en dan lijkt het juist alsof dit een model is. :P

FANTASTISCH Droop, als ik dit resultaat vergelijk met de foto's van de onbewerkte romp in het begin van uw bouwverslag, vind ik het nog altijd ongeloofelijk dat ge er zoiets prachtigs van hebt gemaakt.

Ik vind dat dit bloedmooie schip de naam Princess van harte verdiend ^^

Geweldig om dit prachtwerk te mogen volgen ApplausApplausApplausApplausApplausApplaus

Groeten, Pascal

In tegenstelling tot een pak andere forums, waar er voornamelijk gekletst en gekritezeerd wordt bruist deze virtuele modelbouwtempel van talent.
Dit bouwwerk is daar één van de talrijke voorbeelden van...

Luc, ik ga er verder nie veel woorden aan vuil maken.
Je boot is gewoon

S U B L I E M

Heligroeten,

Nick

Daarom is dit ook zo een fantastisch Forum en door dit zijn de bouwers ook meer geneigt hun projekten op zo een manier te presenteren en door dat komt de klasse ook naar boven en door dat hebben de andere leden de kans om iets mooi bij te leren en door dat kunnen wij allemaal genieten....ik kan nog veel "door dat" bedenken en allemaal possitief........bedankt luc..voor al die extra tijd er in te steken.......Zij is zo prachtig......ze is altijd één van mijn favorieten geweest en ze zal het altijd blijven.......knap ..vriend...;);););)

Droop heeft zijn model in de tuin gefotografeerd, om de twijfelaars te overtuigen dat dit niet het het echte schip is :laugh:

Kan alleen iedereen maar bijtreden ApplausApplausApplaus

Ben al benieuwd naar je volgend project ???

Eigenlijk zouden er speciaal voor kunstwerkjes als deze op het forum een superlatievenlijst moeten bestaan, dan kunnen we onze loftuigingen daar gaan zoeken!
Chapeau Droop, t'is alweer meer dan de moeite!

Johan

Een nieuw woord is ontstaan :

Het is "DROOPachtig" mooi :D:D:D

@ Nick, Pascal, Swa en René: de schipper en de bemanning hebben ook jullie lofbetuigingen gelezen willen jullie hiervoor ook van harte danken.
25.gif

@ Luc: :laugh::laugh:

Droop

Koffie met suiker... euh... netten.

Ik vind wel dat de netten te maagdelijk wit zijn voor op een verweerde kotter. Ga je deze iets donkerder maken vb. door thee of koffie?
Deze woorden van Michel hebben me vandaag toch wel een beetje aan het denken gezet en eigenlijk zijn de netten -in vergelijking met de rest van de kotter- toch een beetje té wit.
Alhoewel ik hier op zolder het beste bewijs heb liggen dat niet alle witte netten vervuilen, heb ik toch de beslissing genomen om de mijne te verkleuren.
Een Droop-schip met maagdelijk witte netten is eigenlijk vloeken tegen de etikette. :laugh::laugh:
Dus Michel, ik volg nu je raad op, maatje. :)

1_DSCN9310.jpg
Nadat ik dus al het koperwerk in een donkerbruine roestkleur had gespoten, heb ik dan maar de netten in een bak met koffie gelegd.
En moeder de vrouw maar koffie zetten! :D
Ik heb net eens een kijkje genomen en ze zijn nu reeds mooi bruin gekleurd.
Voor alle zekerheid ga ik ze er toch een 2-tal dagen laten inliggen.

Ik ben ook begonnen aan de afwerking van de kotter.
D.w.z. dat ik alle accentjes ga afwerken en dat ik her en der verschillende details ga aanbrengen.

Ik ben dus maar gestart met het bakdek:

1_DSCN9312.jpg
Zien jullie het? Haha, de naad is niet meer.
Daar het afschuren een beetje te moeilijk zou zijn gegaan, heb ik er met epoxy maar een styrene strip over gekleefd. Toch geen slecht resultaat, hé? :8
Ook heb ik zowel aan bak- en aan stuurboord aan het bakdek een beugel gemonteerd en daar enige touwen en een ketting aan bevestigd.

1_DSCN9315.jpg
De beugel met touwen en ketting aan stuurboord.

1_DSCN9313.jpg
Om het geheel toch nog een beetje 'aangekleed' en 'voller' te krijgen heb ik ook aan de reling van het bakdek touwen gehangen.

De trossen worden later geplaatst.

Op die manier ga ik met de afwerking verder tot ik aan d'r kont ben aanbeland. Dan kan ik niets meer over het hoofd zien. ;)

Wordt vervolgd,

Droop

Luc, zijn die lijnen in werkelijkheid ook zo opgeschoten aan de relingen?
Die details geven zeker leven in het schip, daar hou ik ook enorm van.

Verder....._______________________________Applaus, hoor en minutenstilte.

Groetjes
ward

Luc, zijn die lijnen in werkelijkheid ook zo opgeschoten aan de relingen?
Die details geven zeker leven in het schip, daar hou ik ook enorm van.

Verder....._______________________________Applaus, hoor en minutenstilte.

Groetjes
ward
Ik zou het begot niet weten, Ward.
Ik heb dit enkel gedaan omdat het wel leuk stond. :)

Desnoods neem ik hier met de waarheid een loopje maar we kunnen dit nog steeds beschouwen als 'de vrijheid van de bouwer'. :laugh::laugh:

Droop

luc,
de lijnen aan de reling van de bak ,mooi hoor maar,
in het echt word alle touwwerk voor iedere reis van de bak verwijderd
trouwens daar is op uw model de bemanning mee bezig.
sorry hoor,
stel je voor,kotter in zwaar weer tegen de golven optornen,golven slaan over de bak
meer de bak onder dan boven water,ik denk niet dat het lang duurd voor het touwwerk ribedebie is.
dan is er nog het gevaar dat touwwerk in de schroef kan komen als ze uit loopt over boord
het is niet de bedoeling dwars te liggen hoor luc,maar dat weet je ondertussen wel
groetjes ronny
je was my voor nonde patat

Droop die mijn raad opvolgd, waar gaat het toch heen in deze wereld :laugh:

Ik denk er nu net aan, ik weet niet of de bruine kleur van de koffie eraf zal gaan met het vissen.

In ieder geval is het het proberen waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan