Hoofdsponsor

1/25 Bon Retour van AL 1:25 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ziet er heel goed uit Wim!
Je model slaagt met vlag en wimpel voor de 'macro stand test' :D
Zaten die zeilen zo kant en klaar in de kit of heb je die zelf gemaakt?

Groeten, Rinie
 
Dat ziet er heel goed uit Wim!
Je model slaagt met vlag en wimpel voor de 'macro stand test' :D
Zaten die zeilen zo kant en klaar in de kit of heb je die zelf gemaakt?

Groeten, Rinie

Dank je Rinie.
Zal niet meer zo goed naar de macro-opnames kijken :$ ik zie altijd wel iets wat me minder bevalt. Inmiddels probeer ik daar een beetje van af te stappen :D

Die zeilen zaten kant en klaar bij de kit en ze vallen me nog niet eens zo tegen trouwens. Omdat ik de keuze al gehad gemaakt dit schip "clean" te houden ga ik de zeilen ook niet in de thee of de koffie zetten.
 
Naald en draad er bij gepakt, daar ben ik zo handig mee :nowink::laugh: maar het eerste stukje zit.

1_Retour_56.jpg


Toen ik een draad wilde spannen aan de top van de mast heb ik die
nog eens opgemeten en wat bleek, mijn mast was een ruime cm
tekort :ohmy: . Omdat er op de top toch tuigage moet komen heb ik
besloten op mijn manier de mast te verlengen.

De oorspronkelijke mast was 5 mm, aan de top 3,5 mm.
Gaatje in de mast en in een nieuw stukje rondhout van 4 mm.
Stukje messingdraad er in, lijm er tussen en aandrukken.
Daarna schuren en een beetje vullen met plamuur, weer
schuren en een keertje in de zwarte lak. Zo te zien nog
een keertje schuren en lakken.

1_Retour_57.jpg


1_Retour_58.jpg


1_Retour_59.jpg


1_Retour_60.jpg




Vermoedelijk heb ik bij het opmeten de eerste keer de mast niet ver genoeg het dek ingeduwd, zeker weten doe ik het niet, maar het is het meest waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
dat is spijtig wim maar ik zie dat je het heel profesioneel hebt opgelost 8)
 
Ja, Wim, meten is weten he.

Ach de oplossing ziet er al goed uit, zo zie je maar, een modelbouwer is niet voor één gat te vangen.

Gewoon doorgaan. ;)
 
Ja, Wim, meten is weten he.

Ach de oplossing ziet er al goed uit, zo zie je maar, een modelbouwer is niet voor één gat te vangen.

Gewoon doorgaan. ;)

En een keer verkeerd meten hoort erbij 8)
Inmiddels al weer een keer bijgewerkt en in de lak.
 
En ook nog maar een fotootje er bij.
Heb even het potje blauw er bij gezet als referentie.

1_Retour_61a.jpg
 
Laatst bewerkt:
8) wat een kleine boot wim :D nee hoor grapje . zeer netjes man en van die mast wat was daar ook al weer aan ? 8)
 
Mooi gefixt, zie je niets meer van.

Ben benieuwd naar het vervolg.
 
Nu bezig met de tuigage, wat een priegelwerk en dan is dit nog maar een klein schip. Voor mijn idee liggen nu overal stukjes en eindjes touw en dan moet ik nog eens uitkijken ook dat ik niet de verkeerde eindjes vastknoop Stapje voor stapje zal het wel lukken.

1_Retour_62.jpg
 
Laatst bewerkt:
8) dat ziet er eerste klas uit wim je bent er bijna en wat een mooi model dat je hier afleverd ;)
 
8) dat ziet er eerste klas uit wim je bent er bijna en wat een mooi model dat je hier afleverd ;)

Dank je Dirk, begint inderdaad al lekker op te schieten, nog een paar draadjes, een paar knoopjes, een paar van dit en dat, de boel nog even nalopen op oneffenheden en een standaard. De bijgeleverde standaard is het niet waard om te gebruiken.
 
de chinezen staan al te springen om uit de doos te mogen :D
 
Dank je Kurt!

Dirk, de doos is nog even verzegeld met ducktape en kettingen, zo veel dat zelfs Houdini er niet uit zou kunnen komen :ohmy:
 
Even een update van de zeilen en de tuigage.
Het grootzeil lijkt een beetje strak te zijn, dat heb ik even met opzet gedaan om de andere draden goed te kunnen geleiden. Als alle touwen op hun plek zitten laat ik dat zeil weer een beetje wapperen.

1_Retour_63.jpg


Op de volgende foto is nu te zien waarom ik de mast verlengd heb en verstevigd.

1_Retour_64.jpg


Dit project gaat steeds meer de eindfase in. Nog een paar touwen, een zeil, hier en daar wat bijwerken en nog een standaard maken.
 
Laatst bewerkt:
ziet er heel goed uit wim. en er is best wel wat tuiage aan zie ik. nog een paar knoopjes en je bent er 8)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan